Gjest Cynthia Skrevet 1. oktober 2009 #301 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har oppfattet (men kanskje feilaktig?) mine medsøstre i denne tråden som at det ikke alltid har dreid seg om utseende kun, men om hele "pakken". Det at man utad fremstår som sterk, intelligent, pen, vellykket, "et godt catch". I allefall er det min erfaring. Utseende spiller selvfølgelig en rolle her, men er ikke alt. Det virker faktisk som det er endel menn som takler dårlig å være den som utad VIRKER minst vellykket. Innad i forholdet kan begge vite at de er like heldige med hverandre, men om det er slik at det synes som HAN har gjort et større varp enn henne, tror jeg usikkerheten kommer hos noen. Hørte akkurat om en annen historie som liknet på min. En mann bedro kona si som han elsket og forgudet over alt i flere år, rett og slett fordi han aldri følte seg helt på høyde med henne. Hun var den utadvente, kreative, vakre, som ble midtpunkt hvor hun kom mens han var den sjenerte, stille og forsiktige. Når han plutselig oppdaget at det fantes også andre damer som var interessert i ham, ble den bekreftelsen så viktig og bra for ham at han risikerte alt. Han hadde det flott hjemme, men alltid en nagende uro: Er hun for bra for meg, vil hun til slutt finne seg en annen? Enda hun aldri hadde gitt ham grunn til å frykte det. Ja, jeg skjønner hva du mener. Har møtt noen få gutter som har blitt ganske skeptisk når de får vite hvilke ambisjoner jeg har, men det er jo uansett den type gutter/menn jeg ikke har interesse av. Det må jo være mulig å se lengre enn ytre verdier som utseende, utdannelse og yrke før man avslår noen som partner. Mulig at jeg har vært heldig, men jeg har møtt på svært få som har hatt noen problemer med dette til nå. Men nå er jeg kun ute etter noe seriøst, og jeg går ikke veldig ofte på byen, så jeg slipper kanskje unna det verste sånn sett. Hva angår din historie, og den du forteller, så er det jo veldig leit at mannen ikke har selvtillit. Godt at du skjønner at det ikke er du som er problemet i alle fall. En vakker dag vil han nok angre på at han lot noe så godt gå fra seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Inga_* Skrevet 1. oktober 2009 #302 Del Skrevet 1. oktober 2009 Et ekte koneemne er en god mor. Men elskerinner kan være gode konemner i tillegg til å være elskerinner...og da er det merklig at ikke flere menn stikker av fra Familien A/S til fordel for et bedre liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #303 Del Skrevet 1. oktober 2009 Et ekte koneemne er en god mor. Men elskerinner kan være gode konemner i tillegg til å være elskerinner...og da er det merklig at ikke flere menn stikker av fra Familien A/S til fordel for et bedre liv. Kanskje fordi de husker at Familien A/S startet med en kvinne de trodde skulle gi dem et bedre liv, fordi hun var både elskerinne og koneemne? Og fordi mange av dem faktisk fikk et bedre liv med kona? Og at de ikke er så sikre på om ny kvinne kan gjøre det like bra, for ikke å snakke om bedre? Menn er ganske kalkulerende. Vinner kona, er det grunner for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 1. oktober 2009 #304 Del Skrevet 1. oktober 2009 Som regel er utroskap tegn på at det er noe galt med forholdet, ikke nødvendigvis personene i det. Normale mennesker i lykkelige og velfungerende forhold er ikke utro. Dett må jeg nesten få kommentere..du tror vel ikke at når man har funnet drømmemannen/kvinnen så er man 100% forsikret mot å ikke skulle kunne bli betatt av andre. Jeg håper inderlig du mener at det er noe galt dersom man faktisk tar det steget at man er utro, for betatt og sjarmert av andre, det blir man! Så gjenstår det å se om man klarer å motstå fristelsen eller ikke. Jeg tror at man kan ha et supert forhold jeg (selvfølgelig; man er ikke der oppe gjennom 10-20-30-50 år) og likevel vil kunne finne andre personer sjarmerende. Hva tror folk om dette? Oh lord...på villspor.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 #305 Del Skrevet 1. oktober 2009 Dett må jeg nesten få kommentere..du tror vel ikke at når man har funnet drømmemannen/kvinnen så er man 100% forsikret mot å ikke skulle kunne bli betatt av andre. Jeg håper inderlig du mener at det er noe galt dersom man faktisk tar det steget at man er utro, for betatt og sjarmert av andre, det blir man! Så gjenstår det å se om man klarer å motstå fristelsen eller ikke. Jeg tror at man kan ha et supert forhold jeg (selvfølgelig; man er ikke der oppe gjennom 10-20-30-50 år) og likevel vil kunne finne andre personer sjarmerende. Hva tror folk om dette? Oh lord...på villspor.... Jeg mener det er dumt å være naiv og ha blind tillit til partner. Mulig jeg har vært inne på dette i en annen tråd her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 1. oktober 2009 #306 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg mener det er dumt å være naiv og ha blind tillit til partner. Mulig jeg har vært inne på dette i en annen tråd her også Åh, jasså! ja, dette var uansett en dum tråd å begynne å dra inn dette på :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå