Gå til innhold

Hva er et typisk koneemne?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Noen debattanter burde vært beskyttet mot seg selv. Inkludert hønsehjernen jeg siterer her. Hva med å diskutere sak i stedet for lavmål personangrep? Men overraskende er det jo ikke, da mange kvinner tydeligvis har problemer med å forholde seg til sak og ved første anledning må dra alt ned på personnivå i stedet. Samme gamle visa, kvinner og nærhet og alt det pisset der.

Så her var det noe som stakk dypt hos deg, altså.

Du er ikke så flink å debattere du heller, for du gjør jo alle feil: du blir hissig og du generaliserer (hvis du vet hva det ordet betyr, da). I tillegg kaller du meg hønsehjerne - DET er personangrep, det.

Jeg kan ikke annet enn å le av sånne innlegg som ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tilhører nok ikke den kategorien menn. :) Jeg har en samboer som jeg er veldig stolt av, som jeg respekterer og nyter og opplever nye sider av hver dag. Vi har vært sammen i fire år, og jeg elsker forøvrig når andre menn synes hun er attraktiv. Det finnes kanskje de som er som dere beskriver. Og dere virker oppegående nok til ikke å falle inn under kategorien mehe'er i min bok. ;) Derfor lurer jeg veldig på om det er så enkelt som dere skal ha det til. At det er attraktivitetsnivå som er grunnen til at dere er blitt dumpet/sveket. Det hele skurer jo litt, gjør det ikke? Skulle jeg ha konkludert med at jeg er en elskertype hver gang det ikke har blitt et langvarig forhold med tidligere flørter og kjærester? Livet er mer komplisert. Noen passer sammen, andre ikke.

Jeg er gift med en mann som deg, han er stolt av å ha meg som sin kone, og trygg nok på seg selv og på meg til å vite at jeg har nok med ham :)

Andre menn synes jeg er attraktiv. Jeg ser det ikke så mye selv i hverdagen, men blir ofte sjekket opp ute. I hverdagen er det han som forteller meg at andre menn ser på meg, og at han synes han er heldig.

Han er trygg i seg selv, og vet han er god nok! For det er han det så absolutt. Jeg er ikke typen til å være utro, selv om jeg ser godt ut. Jeg kjenner meg litt igjen i Kate W når hun beskriver seg selv, og jeg er et koneemne som også er en god og sexy elskerinne.

Men som Kate W har jeg også blitt dumpet pga utseendet! Han syntes det var slitsomt at jeg vakte oppsikt, han så jeg fikk mange blikk når vi var ute sammen. Sånt legger jeg ikke merke til selv. Han sa han aldri kom til å føle seg trygg i forholdet med meg, ettersom jeg var såpass attraktiv, og jeg ble valgt bort pga det.

Veldig sårende og hjerteknusende! Jeg hadde jo gått inn i forholdet med hele meg, og var overhode ikke interessert i andre menn. Jeg er en enmannskvinne, men det ville han ikke se, han så kun konkurransen fra andre menn.

Jeg tror ikke Kate W og jeg er de eneste som har opplevd akkurat det.

Det er faktisk også sånn med oss damer som er attraktive, at vi kanskje er mindre utro enn gjennomsnittlige damer, eller damer med få tilbud. Vi er vant til å kunne velge i mange menn, og er vant til oppmerksomhet. Vi er vant til å si nei, og vi blir ikke betatt av en mann bare han snakker til oss. Det skal mye til for å vippe oss av pinnen og være utro! Og når vi først går inn i et forhold, så er det fordi vi VIL det, og fordi mannen er DEN vi vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fix_*
Dream on. Det er mange som er i gode forhold som er utro, enten på fast basis eller pga akutte fristelser som de ikke har motstått.

Dette burde vært pensum på skolen.

Jeg kjenner ihvertfall mennesker som alltid har vært og alltid kommer til å være utro uansett hvor bra forholdet er.

Så ja, det er et personlig trekk noen har.

En veldig vanlig unnskyldning for utroskap er alltid, at han/hun ga meg ikke det jeg trengte. Javel, så hvorfor er man i et slikt forhold da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Selvfølgelig er det at den ene parten i et forhold velger å håndtere problemene sine på den måten, i stedet for å dele problemene med partneren og gi denne muligheten til å jobbe med det sammen med en, med på å ødelegge et forhold og grunn til at forholdet ikke er så velfungerende som det kunne vært.

Det jeg mener, er at det ikke nødvendigvis FORHOLDET som er dårlig i utgangspunktet, men heller personen selv som har problemer denne takler dårlig. Dermed BLIR forholdet dårlig.

Derfor blir det for enkelt i mine øyne å si at f.eks. utroskap ikke skjer i velfungerende forhold, for i vårt forhold er det riktigere å si at utroskapen og mannens manglende evne til å takle problemene sine på en konstruktiv måte, har ødelagt et forhold som ellers var velfungerende. Han hadde en partner som mer enn gjerne ville støttet, hjulpet og jobbet med tingene sammen med han, noe han også visste, da jeg alltid har vært der for ham på alle måter.

Veldig godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fix_*
For min del så har det skjedd en gang i forhold, som allerede var på stumpene, med en mann som var uhyre usikker på eget utseende, og egenverdi. Det var han som valgte ei som var svært motsatt av meg utseendemessig, mens vi fortsatt jobbet med forholdet vårt.

De andre gangene har det kommet som uttalelser fra menn, som jeg har vært på date med, som har brukt det som unnskyldning. "Damer som ser ut som deg er alltid utro" "Damer som deg er alltid så utrolig sexfikserte" "Jeg hadde ikke orket en dame som alltid ser kåt ut" Osv.

Så nei, dette har ikke skjedd i gjensidige gode forhold.

Det som dog har plaget meg, er at om det er dette som sees først, ref date, så er det utrolig plagsomt, fordi det jeg ser på meg selv som er ei kvinne som er stabil, trofast, trygg og absolutt ikke en utro flørt.

Så selv om dette ikke er menn "Man har en framtid med", kan man tidvis frykte at menn en faktisk liker tenker det samme. I ytterste konsekvens.

"Damer som ser ut som deg er alltid utro" "Damer som deg er alltid så utrolig sexfikserte" "Jeg hadde ikke orket en dame som alltid ser kåt ut" Osv.

Jeg stusser litt over dette. For jeg håper og tror at de fleste menn ikke bruker tankegangen: Du ser ut som, derfor er du.

Men heller du oppfører deg slik og slik, derfor er du slik. Om man har rett eller ikke er selvfølgelig en helt annen sak.

Det har aldri noe med utseende sexy/ikke sexy og gjøre. Ikke for skikkelige menn. MEn hvordan man oppfører seg, spes. i fylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk også sånn med oss damer som er attraktive, at vi kanskje er mindre utro enn gjennomsnittlige damer, eller damer med få tilbud. Vi er vant til å kunne velge i mange menn, og er vant til oppmerksomhet. Vi er vant til å si nei, og vi blir ikke betatt av en mann bare han snakker til oss. Det skal mye til for å vippe oss av pinnen og være utro! Og når vi først går inn i et forhold, så er det fordi vi VIL det, og fordi mannen er DEN vi vil ha!

Nydelig svar, Illya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For jeg håper og tror at de fleste menn ikke bruker tankegangen: Du ser ut som, derfor er du.

Men heller du oppfører deg slik og slik, derfor er du slik. Om man har rett eller ikke er selvfølgelig en helt annen sak.

Det har aldri noe med utseende sexy/ikke sexy og gjøre. Ikke for skikkelige menn.

For det første, jeg dikter ikke eksempler, og jeg tok med noen av de ekstreme for å understreke hva som faktisk har blitt sagt til meg. Fordi jeg trodde/mente det var relevant i denne debatten.

Dog finnes det selvsagt menn, gode menn, flotte menn og morsomme menn, som har selvtillit og er trygge på seg selv, som ikke drømmer om å si noe sånt. Selv ikke i fylla.

Presiserer også igjen at min oppførsel aldri har vært slik at det er nødvendig å si slike ting. Jeg er en en-manns-kvinne, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen debattanter burde vært beskyttet mot seg selv. Inkludert hønsehjernen jeg siterer her. Hva med å diskutere sak i stedet for lavmål personangrep? Men overraskende er det jo ikke, da mange kvinner tydeligvis har problemer med å forholde seg til sak og ved første anledning må dra alt ned på personnivå i stedet. Samme gamle visa, kvinner og nærhet og alt det pisset der.

Jøss! nå definerte du akkurat "lavmål" for meg med denne ordflommen din. Du kritiserer personangrep, men går tydeligvis ikke av veien for dem selv. Så hvem er det som drar alt ned på personnivå, tro?? Og ikke forholder seg til sak?

Jaggu uttrykker du deg reflektert og voksent også. "Kvinner og nærhet og alt det pisset der..."

Vet mora di at du er her inne? Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å spore tilbake til tråden, så varierer elskerinneemner utifra hva slags mann det er. En mann som er gift med en "trophy wife" vill kanskje finne seg en som gir han utfordninger på jobb, men som ser ut som en grå mus. De som har en grå mus hjemme, vil ha en elskerinne som er perfekt utseendemessig.

En gift trebarnsfar i 50-årene på jobb har funnet seg en sporty, pen og lekker elskerinne på ca 35. Kona han har der hjemme tar beroligende, er lubben og grå. Men han elsker henne n ok, ellers hadde han ikke vært gift fortsatt. Likevel har han en lekker snelle på 35 på si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elskerinne-kategorien kan være ganske bred for min del. Han hatt elskerinner godt innenfor bimbo-sjangern (varer i så fall aldri lenge) og jeg har hatt elskerinner jeg liker veldig godt og bryr meg om. For ordens skyld: snakker ikke om elskerinner i den forstand at jeg har vært i forhold.

Mye må klaffe når det gjelder "koneemner". Men kjernen er at kjemien må stemme rett og slett. Jeg må ha det morsomt med en potensiell kjæreste, samt ha interessante samtaler, kort og godt trives godt nok sammen med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva da med de av oss som er klar over den fallgruven, og som kan bevise gang på gang igjen at er det noe vi ikke er, så er det kravstore og bortskjemte? Hvorfor går det likevel galt? Fordi vi velger feil menn?

Kanskje diskusjonen heller burde vært ektemannemne vs. elskeremne?

Hvilke menn har egentlig ryggrad nok til å takle sterke, flotte seksuelle kvinner som ønsker å gi seg selv helt og holdent til EN mann og dyrke et forhold og en familie for alt det er verdt, uten å ødelegge det pga enten manglende selvtillit eller altfor stort ego?

Garantert ikke mange, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, gjestdeluxe.

Her er Steinar ute igjen. Han mener seg å ha oversikt over hva de fleste menn tenker på. Han burde begrense seg til å snakke om og for seg selv, og akkurat her er det nok det han gjør.

Det beste er når dama tenker på meg :kyss::smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil f.eks heller ha en dame jeg kan diskutere jobb og fag med enn å få servert middag hver dag. Det finnes viktigere ting mennesker kan dele enn praktiske fordeler og et bra utseende.

Diskutere jobb og fag ga jeg opp for mange år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du presiserer selv, normale mennesker...

Noen ganger har tilsynelatende normale mennesker problemer som de takler dårlig. Noen blir alkoholikere, noen blir avhengig av andre ting, noen blir kanskje voldelige, andre blir deprimerte. Slike ting skjer noen ganger i de mest lykkelige og velfungerende forhold, fordi problemet ikke ligger i relasjonen, men i personen selv.

Noen vil, i en slik setting, være utro. Sex er en ypperlig måte å blåse ut "steam", eller til å kamuflere vonde følelser eller andre problemer. Hvis problemet i tillegg er manglende tro på egen tilstrekkelighet, og man ved å være utro og nedlegge en ny dame får bekreftelse på at man har draget og "strekker til", ja da kan man kanskje skjønne at noen velger slik?

Nei, da bør man heller oppsøke psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke lest hele tråden, for den var veldig lang. Men til KateW: Husk at han Steinar40 er en slik som nok aldri har hatt sjangs på en tiltrekkende kvinne og sikkert aldri vil få det, derfor har han bygget opp slike forsvarsmekanismer - slik at han kan bevare en viss ære hos seg selv.

Når menn har lav selvtillit, så har de visst veeldig lav selvtillit - vi jenter må ikke la sånne menn gå innpå oss.

Min forsvarsmekanisme er ganske enkelt å ikke påføre meg selv unødvendige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg er en enmannskvinne, men det ville han ikke se, han så kun konkurransen fra andre menn.

Er vel lurt å ikke måtte ut på byen hver helg da sikkert. Men det måtte du nok tenker jeg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lurt å ikke måtte ut på byen hver helg da sikkert. Men det måtte du nok tenker jeg ....

Tenker du det ja? På bakgrunn av hva?

For jeg er så og si aldri ute på byen. Jeg har aldri vært mye ute på byen. Er ikke noen partyjente.

Merkelig at du kan fatte en sånn konklusjon?

Endret av Illiya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskutere jobb og fag ga jeg opp for mange år siden ;)

Godt at kjæresten min ikke har gitt det opp, ellers ville det ha blitt en kjedelig tilværelse om man kun skulle snakket om vær og vind.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du det ja? På bakgrunn av hva?

For jeg er så og si aldri ute på byen. Jeg har aldri vært mye ute på byen. Er ikke noen partyjente.

Merkelig at du kan fatte en sånn konklusjon?

Hvorfor er det merkelig når du skriver dette? - "Andre menn synes jeg er attraktiv. Jeg ser det ikke så mye selv i hverdagen, men blir ofte sjekket opp ute. ..... Vi er vant til å kunne velge i mange menn, og er vant til oppmerksomhet."

Treffer du på alle disse mannfolka ute (hjemme) på kjøkkenet da eller?

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...