Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #241 Del Skrevet 24. september 2009 Som regel er utroskap tegn på at det er noe galt med forholdet, ikke nødvendigvis personene i det. Normale mennesker i lykkelige og velfungerende forhold er ikke utro. Dream on. Det er mange som er i gode forhold som er utro, enten på fast basis eller pga akutte fristelser som de ikke har motstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #242 Del Skrevet 24. september 2009 utroskap er vel et ganske tydelig tegn på at det er noe som mangler i forholdet. Hva det er, er jo helt individuelt. Jeg tror mange også blir overrumplet av at de faktisk utvikler følelser for et annet menneske enn den personen de er gift med. Utroskap kan også være et overskuddsfenomen. Utroskap er et sikkert tegn på at det er noe galt med den som er utro. Det trenger faktisk ikke være noe galt med forholdet som sådan. Mange liker å tro det, fordi det gjør de føler seg mer sikre på at det ikke kan skje dem. Selvfølgelig er utroskap i mange tilfeller et tegn på mangler i forholdet, men ikke alltid. Det er en forenkling som ikke kan bli stående uimotsagt. Og det er vel ikke slik at det er noe feil med personen som er utro heller, selv om vedkommende velger feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kone- og alt det der Skrevet 24. september 2009 #243 Del Skrevet 24. september 2009 Som regel er utroskap tegn på at det er noe galt med forholdet, ikke nødvendigvis personene i det. Normale mennesker i lykkelige og velfungerende forhold er ikke utro. Du presiserer selv, normale mennesker... Noen ganger har tilsynelatende normale mennesker problemer som de takler dårlig. Noen blir alkoholikere, noen blir avhengig av andre ting, noen blir kanskje voldelige, andre blir deprimerte. Slike ting skjer noen ganger i de mest lykkelige og velfungerende forhold, fordi problemet ikke ligger i relasjonen, men i personen selv. Noen vil, i en slik setting, være utro. Sex er en ypperlig måte å blåse ut "steam", eller til å kamuflere vonde følelser eller andre problemer. Hvis problemet i tillegg er manglende tro på egen tilstrekkelighet, og man ved å være utro og nedlegge en ny dame får bekreftelse på at man har draget og "strekker til", ja da kan man kanskje skjønne at noen velger slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #244 Del Skrevet 24. september 2009 Utroskap kan også være et overskuddsfenomen. Og det er vel ikke slik at det er noe feil med personen som er utro heller, selv om vedkommende velger feil. Det er noe feil med personen som partner, dersom man velger å være utro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #245 Del Skrevet 24. september 2009 Noen ganger har tilsynelatende normale mennesker problemer som de takler dårlig. Noen blir alkoholikere, noen blir avhengig av andre ting, noen blir kanskje voldelige, andre blir deprimerte. Slike ting skjer noen ganger i de mest lykkelige og velfungerende forhold, fordi problemet ikke ligger i relasjonen, men i personen selv. Det er ikke et optimalt forhold hvis man ikke tar tak i slike problemer sammen. Hvis man har en partner som ikke viser forståelse for de problemene eller at den andre ikke er interessert i dele problemene. Hvis det fører til at en er utro så er det fordi man ikke har et velfungerende, optimalt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kone- og elskerinneemne Skrevet 24. september 2009 #246 Del Skrevet 24. september 2009 Det er ikke et optimalt forhold hvis man ikke tar tak i slike problemer sammen. Hvis man har en partner som ikke viser forståelse for de problemene eller at den andre ikke er interessert i dele problemene. Hvis det fører til at en er utro så er det fordi man ikke har et velfungerende, optimalt forhold. Selvfølgelig er det at den ene parten i et forhold velger å håndtere problemene sine på den måten, i stedet for å dele problemene med partneren og gi denne muligheten til å jobbe med det sammen med en, med på å ødelegge et forhold og grunn til at forholdet ikke er så velfungerende som det kunne vært. Det jeg mener, er at det ikke nødvendigvis FORHOLDET som er dårlig i utgangspunktet, men heller personen selv som har problemer denne takler dårlig. Dermed BLIR forholdet dårlig. Derfor blir det for enkelt i mine øyne å si at f.eks. utroskap ikke skjer i velfungerende forhold, for i vårt forhold er det riktigere å si at utroskapen og mannens manglende evne til å takle problemene sine på en konstruktiv måte, har ødelagt et forhold som ellers var velfungerende. Han hadde en partner som mer enn gjerne ville støttet, hjulpet og jobbet med tingene sammen med han, noe han også visste, da jeg alltid har vært der for ham på alle måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 24. september 2009 #247 Del Skrevet 24. september 2009 Slippe konkurranse? Kjeeeedeeeeliiiiiiig! Er ikke poenet med å være Mann at en er hennes Mann og gir henne det hun trenger? På samme måte som jeg vil at hun skal være min Kvinne, og gi meg det jeg trenger. Både på det åndelige og fysiske plan. Ildfullt men dedikert, det er forhold det er verdt å leve for. En trenger ikke ha drama på butikken hver dag for å ha et forhold fullt av lidenskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #248 Del Skrevet 24. september 2009 Men det er jo allikevel noe som mangler i forholdet... man har ikke holdt det gode forholdet vedlike. Partner savner et eller annet. Det er noe som gjør at partneren tyr til en annen enn en selv. Jeg vet ikke hvordan ditt forhold var, jeg snakker basert på egne erfaringer og mer generelt, men selv om min mann tidvis er håpløs til å ta opp problemer, merker jeg jo umiddelbart på han når det er noe og jeg tvinger frem at vi prater om det. I tillegg er det greit å ha en forståelse for at partneren kan bli betatt/småforelsket i andre uten at det er en trussel for forholdet... da få man litt av jakten, uten nødvendigvis å "spise" bytte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kone- og elskerinneemne Skrevet 24. september 2009 #249 Del Skrevet 24. september 2009 Kjeeeedeeeeliiiiiiig! Er ikke poenet med å være Mann at en er hennes Mann og gir henne det hun trenger? På samme måte som jeg vil at hun skal være min Kvinne, og gi meg det jeg trenger. Både på det åndelige og fysiske plan. Ildfullt men dedikert, det er forhold det er verdt å leve for. En trenger ikke ha drama på butikken hver dag for å ha et forhold fullt av lidenskap! Er så enig med deg! Dessverre ser det ut til at ikke alle fungerer slik du skisserer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 24. september 2009 #250 Del Skrevet 24. september 2009 Er så enig med deg! Dessverre ser det ut til at ikke alle fungerer slik du skisserer. Jeg har enda ikke møtt hun som fungerer slik Vi er en sjelden rase som burde stått på forskjellige lister hos WWF og Greenpeace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 24. september 2009 #251 Del Skrevet 24. september 2009 Uansett er det merkelig å skulle diskutere tidligere erfaringer til mennesker en aldri har møtt i en slik tråd. Du og angelina og hun andre har jo funnet deres svar på hvorfor, og det er jo ikke noe for andre å sitte å utbrodere videre. Om dere er flotte kvinner, vil det nok dukke opp noen som ser det, vil det ikke? Klart det, jeg har mange gode venner som synes jeg er flott, og en spesiell som synes jeg er ekstra flott:rødme: Det hører med til historien at han først ble usikker og dumpa meg og angret seg av noen av de samme grunnene jeg har gitt her, hehe. Poenget med å dra fram erfaringene våre var vel bare å tilby ett av utallige perspektiver på hva menn ser på som elskerinner og hva de ser på som koneemner. Om du ikke kjenner deg igjen i det så er jo det bra for deg. For poenget mitt var i bunn og grunn at noen menn har behov for å føle seg øverst i forholdet, og noen menn har dårlig selvbilde og vanskelig for å akseptere at de kan bli forgudet av noen som de mener kan få noen som er bedre enn dem. Derfor kan det bli "for mye" med ei dame som er "for bra". Hvis den ideen høres helt hårreisende gal ut, så er vel du en person som er trygg på deg selv! Jeg ser at jeg fremdeles kan fremstå som en hoven møkkakjerring som bare ikke klarer å akseptere at jeg stadig vekk blir dumpa av andre grunner, som f eks en bedriten personlighet eller mangel på selvinnsikt Menmen.. ikke stort å gjøre med det, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koneemne.. Skrevet 24. september 2009 #252 Del Skrevet 24. september 2009 Men det er jo allikevel noe som mangler i forholdet... man har ikke holdt det gode forholdet vedlike. Partner savner et eller annet. Det er noe som gjør at partneren tyr til en annen enn en selv. Jeg vet ikke hvordan ditt forhold var, jeg snakker basert på egne erfaringer og mer generelt, men selv om min mann tidvis er håpløs til å ta opp problemer, merker jeg jo umiddelbart på han når det er noe og jeg tvinger frem at vi prater om det. I tillegg er det greit å ha en forståelse for at partneren kan bli betatt/småforelsket i andre uten at det er en trussel for forholdet... da få man litt av jakten, uten nødvendigvis å "spise" bytte.. Han tydde til en annen, men ikke I STEDET for meg, i tillegg til. Fordi han hadde problemer og svakheter i seg selv som han ikke var MANN NOK til å dele med meg. Hadde han gjort det, hadde vi vært et annet sted i dag. Han tydde til hun andre, ikke fordi han manglet noe i forholdet. Jeg var fortsatt den som han ønsket å prate med når dagen hadde vært tøff på jobb, eller om problemer i familien. Jeg var fortsatt den han ville dra på ferie med og dele latter og gleder. Jeg var den han lå å holdt rundt hele natten eller som han elsket lidenskapelig med. Jeg var den som var raus nok til å overse hans små feil og mangler men gi ham komplimenter for hans flotte sider. Han sier det selv, jeg kunne ikke vært en bedre kone for ham, og han kunne ikke ønsket seg noe bedre forhold. Han hadde et savn I SEG SELV. Og dette savnet skjulte han og taklet på en dårlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #253 Del Skrevet 24. september 2009 Utroskap kan også være et overskuddsfenomen. Og det er vel ikke slik at det er noe feil med personen som er utro heller, selv om vedkommende velger feil. Man er sine valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 24. september 2009 #254 Del Skrevet 24. september 2009 Han hadde et savn I SEG SELV. Og dette savnet skjulte han og taklet på en dårlig måte. Jeg mener allikevel dette går utover forholdet, at forholdet derfor ikke fungerer optimalt og at det er en grunn til utroskap. Om det er et savn i seg selv eller at man savner noe i partneren så er det jo noe som gjør at man ikke greier å snakke med partneren sin om det. Elskerinnen blir da en person man får utløp for det man ikke får hjemme. Man kan ha en perfekt kone, men allikevel være utro fordi konen mangler en bitteliten ting som man da finner hos noen andre. Så for å spore tilbake til tråden, så varierer elskerinneemner utifra hva slags mann det er. En mann som er gift med en "trophy wife" vill kanskje finne seg en som gir han utfordninger på jobb, men som ser ut som en grå mus. De som har en grå mus hjemme, vil ha en elskerinne som er perfekt utseendemessig. Det finnes ingen partner som er 100% match. Det nærmeste man kommer er 98%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kone- og elskerinneemne Skrevet 24. september 2009 #255 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg mener allikevel dette går utover forholdet, at forholdet derfor ikke fungerer optimalt og at det er en grunn til utroskap. Om det er et savn i seg selv eller at man savner noe i partneren så er det jo noe som gjør at man ikke greier å snakke med partneren sin om det. Elskerinnen blir da en person man får utløp for det man ikke får hjemme. Man kan ha en perfekt kone, men allikevel være utro fordi konen mangler en bitteliten ting som man da finner hos noen andre. Så for å spore tilbake til tråden, så varierer elskerinneemner utifra hva slags mann det er. En mann som er gift med en "trophy wife" vill kanskje finne seg en som gir han utfordninger på jobb, men som ser ut som en grå mus. De som har en grå mus hjemme, vil ha en elskerinne som er perfekt utseendemessig. Det finnes ingen partner som er 100% match. Det nærmeste man kommer er 98%. Da blir det vel litt som å diskutere høna og egget. Ellers er jeg veldig enig i din modell, som jeg tror stemmer i veldig mange tilfeller av utroskap og annen destruktiv adferd i et forhold. Det som gjør at jeg likevel sliter med å forstå mannens valg, er at denne jenta egentlig ikke bidro noe til min manns liv, annet en å være en å pule på. De hadde aldri de dype samtalene eller at han kunne prate med henne om det han ikke følte han kunne prate med meg om. Også sexen var helt på det jevne, og ikke noe han ikke fikk hjemme. Så det eneste hun kunne gi ham var bekreftelsen og spenningen som ligger i det å forføre en ny. Det passer ikke helt inn i din modell.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 24. september 2009 #256 Del Skrevet 24. september 2009 Noen (få) menn er vel svake for akkurat jakten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M_icka Skrevet 24. september 2009 #257 Del Skrevet 24. september 2009 Hei! Jeg har ikke lest hele tråden, for den var veldig lang. Men til KateW: Husk at han Steinar40 er en slik som nok aldri har hatt sjangs på en tiltrekkende kvinne og sikkert aldri vil få det, derfor har han bygget opp slike forsvarsmekanismer - slik at han kan bevare en viss ære hos seg selv. Når menn har lav selvtillit, så har de visst veeldig lav selvtillit - vi jenter må ikke la sånne menn gå innpå oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kone- og elskerinneemne Skrevet 24. september 2009 #258 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg har enda ikke møtt hun som fungerer slik Vi er en sjelden rase som burde stått på forskjellige lister hos WWF og Greenpeace Jeg velger nå likevel å leve i troen på at det skal gå an å finne en mann som vil sette pris på både mine elskerinneegenskaper og mine koneferdigheter (eller motsatt), og samtidig være trygg nok i seg selv til å ikke ta det som en trussel mot forholdet at også andre menn legger merke til meg. Og som i tillegg er voksen nok til å skjønne at selv det beste forhold ikke er bedre enn det svakeste punkt og at alt må jobbes med for å beholde verdien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #259 Del Skrevet 24. september 2009 Hei! Jeg har ikke lest hele tråden, for den var veldig lang. Men til KateW: Husk at han Steinar40 er en slik som nok aldri har hatt sjangs på en tiltrekkende kvinne og sikkert aldri vil få det, derfor har han bygget opp slike forsvarsmekanismer - slik at han kan bevare en viss ære hos seg selv. Når menn har lav selvtillit, så har de visst veeldig lav selvtillit - vi jenter må ikke la sånne menn gå innpå oss. Noen debattanter burde vært beskyttet mot seg selv. Inkludert hønsehjernen jeg siterer her. Hva med å diskutere sak i stedet for lavmål personangrep? Men overraskende er det jo ikke, da mange kvinner tydeligvis har problemer med å forholde seg til sak og ved første anledning må dra alt ned på personnivå i stedet. Samme gamle visa, kvinner og nærhet og alt det pisset der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #260 Del Skrevet 24. september 2009 Noen debattanter burde vært beskyttet mot seg selv. Inkludert hønsehjernen jeg siterer her. Hva med å diskutere sak i stedet for lavmål personangrep? Men overraskende er det jo ikke, da mange kvinner tydeligvis har problemer med å forholde seg til sak og ved første anledning må dra alt ned på personnivå i stedet. Samme gamle visa, kvinner og nærhet og alt det pisset der. Oups, I did it again! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå