Gå til innhold

Hva er et typisk koneemne?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

For min del så har det skjedd en gang i forhold, som allerede var på stumpene, med en mann som var uhyre usikker på eget utseende, og egenverdi. Det var han som valgte ei som var svært motsatt av meg utseendemessig, mens vi fortsatt jobbet med forholdet vårt.

De andre gangene har det kommet som uttalelser fra menn, som jeg har vært på date med, som har brukt det som unnskyldning. "Damer som ser ut som deg er alltid utro" "Damer som deg er alltid så utrolig sexfikserte" "Jeg hadde ikke orket en dame som alltid ser kåt ut" Osv.

Så nei, dette har ikke skjedd i gjensidige gode forhold.

Det som dog har plaget meg, er at om det er dette som sees først, ref date, så er det utrolig plagsomt, fordi det jeg ser på meg selv som er ei kvinne som er stabil, trofast, trygg og absolutt ikke en utro flørt.

Så selv om dette ikke er menn "Man har en framtid med", kan man tidvis frykte at menn en faktisk liker tenker det samme. I ytterste konsekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del så har det skjedd en gang i forhold, som allerede var på stumpene, med en mann som var uhyre usikker på eget utseende, og egenverdi. Det var han som valgte ei som var svært motsatt av meg utseendemessig, mens vi fortsatt jobbet med forholdet vårt.

De andre gangene har det kommet som uttalelser fra menn, som jeg har vært på date med, som har brukt det som unnskyldning. "Damer som ser ut som deg er alltid utro" "Damer som deg er alltid så utrolig sexfikserte" "Jeg hadde ikke orket en dame som alltid ser kåt ut" Osv.

Så nei, dette har ikke skjedd i gjensidige gode forhold.

Det som dog har plaget meg, er at om det er dette som sees først, ref date, så er det utrolig plagsomt, fordi det jeg ser på meg selv som er ei kvinne som er stabil, trofast, trygg og absolutt ikke en utro flørt.

Så selv om dette ikke er menn "Man har en framtid med", kan man tidvis frykte at menn en faktisk liker tenker det samme. I ytterste konsekvens.

Jeg greier ikke tro at noen har sagt noe slikt, og tenker vel bare at du har vært uheldig med noen rare date'er! Og nei, jeg tror ikke dette er særlig utbredt blant menn, med mindre det der med "å alltid se kåt ut" faktisk gjenspeiler seg i oppførsel eller andre ting som gjør at du ikke blir tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal en med en kvinne som ingen andre vil ha? :klø:

Slippe konkurranse?

- eller sende henne på date med Steinar - da ville han jo slippe mange problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elskerinneemne = En du deler lite nok med til å skille sex og følelser

Koneemne = En du deler hele din verden med

Ergo: De fleste er begge deler, det kommer bare an på hvem du møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elskerinneemne = En du deler lite nok med til å skille sex og følelser

Koneemne = En du deler hele din verden med

Ergo: De fleste er begge deler, det kommer bare an på hvem du møter.

Og selvfølgelig, noen ganger er det vel slik at noen finner romantikken utenfor ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg greier ikke tro at noen har sagt noe slikt, og tenker vel bare at du har vært uheldig med noen rare date'er! Og nei, jeg tror ikke dette er særlig utbredt blant menn, med mindre det der med "å alltid se kåt ut" faktisk gjenspeiler seg i oppførsel eller andre ting som gjør at du ikke blir tatt seriøst.

Helt greit at du ikke greier å tro, men jeg juger ikke. Slike menn finnes, og det finnes mange av dem. Er de gift ønsker de meg som nettopp elskerinne. Var litt av poenget.

Uansett jeg bedriver ikke med kåt oppførsel utenom med mannen. Jeg har store lepper og soverromsøyne, for mange grunne menn er det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett jeg bedriver ikke med kåt oppførsel utenom med mannen. Jeg har store lepper og soverromsøyne, for mange grunne menn er det nok.

Ja. Hvis de er ute etter det. Du som kvinne kan jo heller da gå på date med en som ikke er så grunn. F.eks.

Uansett er det merkelig å skulle diskutere tidligere erfaringer til mennesker en aldri har møtt i en slik tråd. Du og angelina og hun andre har jo funnet deres svar på hvorfor, og det er jo ikke noe for andre å sitte å utbrodere videre. Om dere er flotte kvinner, vil det nok dukke opp noen som ser det, vil det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis de er ute etter det. Du som kvinne kan jo heller da gå på date med en som ikke er så grunn. F.eks.

Øh, hvordan vet man om noen er grunn før man har tilbrakt en date sammen? Det er ikke alltid så lett å vite sånt på forhånd. Men ja, man finner det fort nok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh, hvordan vet man om noen er grunn før man har tilbrakt en date sammen? Det er ikke alltid så lett å vite sånt på forhånd. Men ja, man finner det fort nok ut.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan svare for alle menn, men her er et forsøk. Er ingen tilhenger av biologiske forklaringer, for vi er jo så mye mer enn det, men noe av forklaringen ligger nok i forplantningsdrift. Kvinner er mer restriktive der, fordi det hun naturen, og i en verden uten prevansjonsmidler ;) også skal bære frem avkommet.

Og så tror jeg du har svaret på denne tråden selv når du sier at han nå gråter sine bitreste tårer fordi han har mistet det som betyr noe for ham. Det er forskjell på kjærlighet/forhold og sex, og en krever mindre av det siste enn av det føste. :)

Problemet mitt er jo å fatte hvorfor i all verden man velger å gå for sex utenfor forholdet når man får mer enn nok god og variert og spennende sex i forholdet, og da atpåtil med en kvinne man elsker og som er ens beste venn, samarbeidspartner, moren til barna dine etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Problemet mitt er jo å fatte hvorfor i all verden man velger å gå for sex utenfor forholdet når man får mer enn nok god og variert og spennende sex i forholdet, og da atpåtil med en kvinne man elsker og som er ens beste venn, samarbeidspartner, moren til barna dine etc..

Spenning - og selve jakten er vel ikke uvanlige unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utroskap er vel et ganske tydelig tegn på at det er noe som mangler i forholdet. Hva det er, er jo helt individuelt. Jeg tror mange også blir overrumplet av at de faktisk utvikler følelser for et annet menneske enn den personen de er gift med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utroskap er vel et ganske tydelig tegn på at det er noe som mangler i forholdet. Hva det er, er jo helt individuelt. Jeg tror mange også blir overrumplet av at de faktisk utvikler følelser for et annet menneske enn den personen de er gift med.

Utroskap er et sikkert tegn på at det er noe galt med den som er utro. Det trenger faktisk ikke være noe galt med forholdet som sådan. Mange liker å tro det, fordi det gjør de føler seg mer sikre på at det ikke kan skje dem. Selvfølgelig er utroskap i mange tilfeller et tegn på mangler i forholdet, men ikke alltid. Det er en forenkling som ikke kan bli stående uimotsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er utroskap tegn på at det er noe galt med forholdet, ikke nødvendigvis personene i det. Normale mennesker i lykkelige og velfungerende forhold er ikke utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...