Gå til innhold

Hva er et typisk koneemne?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Hva er ullent?

For mye sex er ikke bra og for lite sex er ikke bra.

Akkurat som - for mye mat er ikke bra og for lite mat er ikke bra.

Dette - for mye og for lite - er en generell regel som gjelder for alt i livet.

Du kan faktisk ikke sammenligne sex med mat. Sex er en av de sunneste aktivitetene man kan bedrive i et forhold. Det hjelper mot alt, hodepine, pms, ømme muskler osv.

Å si at det ikke er bra med for mye sex, er som å si at det ikke er viktig å drikke vann i ørkenen.

Antar at du ikke har hatt god sex i ditt liv om du tror du kan få for mye av det.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ventet på den....

Jeg vet det i betydningen at det har blitt meg fortalt, som nevnt tidligere i tråden. Jeg syns ikke det er så viktig hvordan jeg ser ut, og jeg syns det er innsida som teller.

Jeg tenker ikke på meg selv som spesielt attraktiv ytterst, legger ikke merke til om folk sjekker meg opp eller snur seg etter meg, jeg tenker alltid at det er noen andre bak meg de titter på.

Det er derfor det er sårende når utseendet blir brukt mot meg, fordi jeg aldri tenker på det som noe annet enn "Sånn jeg ser ut!" og det gjør jeg det beste ut av.

Men du gnåler jaggu om det ofte nok! :roll:

Du minner veldig om Glamourgirl som var her før. Er du tilbake GG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten fått med deg at mat må man ha hver dag, uansett hvor kjedelig og forutsigbart det er. Men heldigvis finnes det måter å variere, man MÅ ikke spise biff hver dag.

Sex er man kanskje ikke fysisk avhengig av på samme måte, men min påstand er at et godt og sunt parforhold likevel er avhengig av et sexliv som fungerer for begge for å ha livets rett. Heldigvis trenger det ikke gjøres på samme måte selv om man gjør det nærmest hver dag. Noen kjappe noen morgener i dusjen, noen overraskende og uplanlagte på et sted vi ikke har gjort det før, noen høyst planlagte, i sengen eller på et hotell en velfortjent barnefri helg, noen ganger bare gi, noen ganger bare motta, noen ganger være den dominerende, noen ganger bare "bli tatt", noen ganger nybarbert, frisert sminket og pyntet med sexy undertøy, og noen ganger akkurat slik jeg er akkurat der og da, noen ganger med hjempemidler, men flest ganger uten...

...høres dette ut som biff hver dag???

Skrev jeg ikke i et tidligere innlegg at ex-en din virker til å være en ego dust? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du gnåler jaggu om det ofte nok! :roll:

Huh? Denne tråden handlet om elskerinneemne kontra koneemne, da skrev jeg om min opplevelse av det. Når er det gnål? Jewus Wept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanskje et emne likevel?
Skrev jeg ikke i et tidligere innlegg at ex-en din virker til å være en ego dust? :)

Så hvor er problemet med "for mye" sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk ikke sammenligne sex med mat. Sex er en av de sunneste aktivitetene man kan bedrive i et forhold. Det hjelper mot alt, hodepine, pms, ømme muskler osv.

Å si at det ikke er bra med for mye sex, er som å si at det ikke er viktig å drikke vann i ørkenen.

Antar at du ikke har hatt god sex i ditt liv om du tror du kan få for mye av det.

Enig med deg i det du skriver her forsåvidt.

Men poenget var egentlig at alt kan og vil bli kjedelig(ere) etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvor er problemet med "for mye" sex?

Du beskrev det vel egentlig selv - alt inkl. sex blir kjedelig(ere) med årene.

Du kan aldri konkurrere med ei ny og anna dame da.

Og da er det viktig å ha noe mer i sammen enn bare sex i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner Steinar på dette spørsmålet!

HVA ER DET SOM ER ET VELKJENT OG TABUBELAGT FENOMEN?

Ei dame som er kravstor - både generelt og f.eks når det gjelder sex eller materielt - vil virke intimiderende og slitsom på mange menn. Man kan da få følelsen av å ikke være god nok og at hun trenger mer. Dette skaper usikkerhet hos mannen. Ingen mann liker å innrømme en slik situasjon og derfor er det tabu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Jeg ble riktignok ikke dumpet, men kanskje våre erfaringer er litt like likevel. Min teori er uansett at en mann ønsker å være sammen med en han kan være stolt av å leie ute på gaten, en han stolt kan presentere på firmafester som sin kone og en som han kanskje innerst inne vet at mange ville være misunnelig på ham for å ha. Det ligger mye status for en mann i å ha en "bra dame" til kone, akkurat som det sikkert gjør andre vei også.

Samtidig må damen kanskje ikke være så bra at hun blir en trussel for forholdet. Tror nok min mann hadde en liten gnagende følelse av usikkerhet knyttet til at jeg var så bra og om han virkelig fortjente meg. Og at det var slike tanker/følelser som kanskje gjorde at han fant seg ei elskerinne som så opp til ham, forgudet ham og satte ham på en pidestall. Han hadde ingen grunn til å føle seg mindre verdt hjemme, jeg lot ham alltid vite hvor glad jeg var i ham, hvor bra jeg syntes han var, etc, men han trodde nok likevel ikke helt på det.

Kjenner meg igjen, det var noe av det samme jeg skrev helt i begynnelsen av denne debatten.

Jeg tror som deg at menn vil ha ei veldig bra dame, men mange kan ha problemer med å takle det. Sånn sett er faktisk Steinar litt reflektert her, som vet på forhånd at han ikke takler det. Grunnen til at jeg har blitt fullstendig knust et par ganger er jo at noen menn har falt pladask og elsker meg over alt på jord i noen måneder, for så å innse på et senere tidspunkt at det å være sammen med ei "drømmedame" krever for mye av dem.

Det er utrolig sårende å få høre at han er usikker, når det er jeg som har gitt mest i forholdet. Jeg er klar over problemet, og jeg gjør derfor mitt ytterste for å få han til å føle seg trygg og elsket og gir mye av meg selv til forholdet - og gjør meg selv ekstremt sårbar i prosessen.

Og som en følge av det så er det jo jeg som får hjertet revet ut med roten når han dumper meg tilsynelatende uten grunn, eller for ei annen som jeg ikke fatter helt hva han ser i. Bruddet blir alltid så plutselig og kaldt, og uforståelig for meg og omverdenen. Vi forgudet jo hverandre, alt gikk så bra som det kan gå..!

Først i ettertid, når de kommer krypende tilbake (for det gjør de alltid), får jeg høre om usikkerheten, om at jeg er skummel og skremmende osv. Jeg ser det jo litt komme og, faller ofte for "nerden" med et spesielt utseende og da følger det gjerne et lavt selvbilde med på kjøpet og en viss vantro over at jeg vil være sammen med dem.

Så som du er inne på, om menn finner seg ei annen dame så er det ikke alltid fordi han skal finne noen bedre enn deg. Det er vel heller at han skal finne noen som får han til å føle seg bedre. Derfor blir vel jeg og du og KateW bedratt/dumpet til fordel for såkalte "grå mus", det virker tryggere for noen å være "øverst" i forholdet.

Følgelig tror jeg mange ser på "grå mus" som bedre koneemner. Veldig sensuelle, vakre, selvsikre, direkte kvinner har jo alltid blitt fremstilt som en "femme fatale" i media o.l., altså ei som spiser menn til frokost og spytter dem ut igjen innen lunsj. Farlig farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følgelig tror jeg mange ser på "grå mus" som bedre koneemner. Veldig sensuelle, vakre, selvsikre, direkte kvinner har jo alltid blitt fremstilt som en "femme fatale" i media o.l., altså ei som spiser menn til frokost og spytter dem ut igjen innen lunsj. Farlig farlig!

Bra skrevet :)

Men jeg ser for meg at det ofte vil være en sammenheng mellom attraktive damer og kravstore (bortskjemte) damer. Dette vil jeg da altså tro er det største problemet for en mann i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, etter å ha gjennomlevd de kjønnsfascistiske, lavpannede og totalt innesnødde holdningene dine i tråden som har ligget i respirator et annet sted på forumet, er det jo nærmest en selvfølge at du gjentar deg selv her, om mulig enda mer angstbitersk, kvinnekontrollerende, nedlatende og forhistorisk.

Hva værre er ser det ut til at du fortsetter å gjøre dine egne holdninger til menns generelle holdninger, gjemmer deg bak ull og utenomsnakk når du får motbør, og refererer til sludder som "det er en kjent sak at.." "Alle vet at" osv.. når du står i overvann til halsen. Det er forøvrig så ofte at du vel snart utvikler svømmehud. Så Steinar, vi har forstått det nå. At en kvinne er vakker, sexy, har utstråling og liker sex skremmer vannet av deg. Kan du da være så vennlig å utelukkende snakke for deg selv? Vi er noen som liker, nyter og fryder oss over at kvinner kan være sånn, og som har en kjæreste som glatt kan karakteriseres slik. Det har jeg, og jeg regner meg som en helt usedvanlig heldig mann. Jeg har sagt det før, Steinar, men jeg skal understreke det igjen. Du er livredd! Så da får du lete etter en kuet, innadvendt,seksuelt nølende sjel det er lett å kontrollere, bestemme over og styre livet til. Hun må åpenbart også ha karisma som en pultost for ikke å utgjøre noen trussel mot din trygghet, og være enig med deg og se opp til deg. En PM til Sussi her er kanskje veien å gå, hun rykket jo brått opp som bitter, heiende og muligens ordblind forkvinne i fanklubben din..

Jeg mener, hun kan jo umulig ha fått med seg essensen i det du eller andre skriver, om man skal ta innlegget hennes alvorlig....

..og se der, da har dere jo asllerede et punkt dere lignewr hverandre til forveksling på!

Lykke til!

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser for meg at det ofte vil være en sammenheng mellom attraktive damer og kravstore (bortskjemte) damer. Dette vil jeg da altså tro er det største problemet for en mann i denne sammenheng.

Poenget er jo, selv om jeg vel nå blir halshugget av den forpulte bitre gjesten, så er det kvinner som ikke legger vekt på utseendet sitt, men allikevel blir tolket slik. Det er faktisk både tøft og urettferdig.

Jeg har fått høre at jeg ser konstant kåt ut, for eksempel. Noe jeg, faktisk, ikke er.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva da med de av oss som er klar over den fallgruven, og som kan bevise gang på gang igjen at er det noe vi ikke er, så er det kravstore og bortskjemte? Hvorfor går det likevel galt? Fordi vi velger feil menn?

Kanskje diskusjonen heller burde vært ektemannemne vs. elskeremne?

Hvilke menn har egentlig ryggrad nok til å takle sterke, flotte seksuelle kvinner som ønsker å gi seg selv helt og holdent til EN mann og dyrke et forhold og en familie for alt det er verdt, uten å ødelegge det pga enten manglende selvtillit eller altfor stort ego?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Angel: :enig::klappe::sexy::kyss2:

Tiltredes :jepp:

:smilbla:

Så fint at andre har samme erfaringer som meg, det er en litt vanskelig ting å diskutere og sette ord på og ikke minst få forståelse for! Jeg hadde egentlig regnet med en haug med pepper, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri vurdert elskerinne da de fleste parforholdene jeg har hatt er med jenter som faktisk har vært smarte og flotte generelt.

Har aldri tenkt på at en av de skulle være mer utro enn den andre pga utseendet. Tror ikke jeg har noe å gjøre med slike jenter generelt, siden jeg ikke har tenkt i nærheten av slike baner.

Ser at noen blir skremte når en kvinne vil ha mye sex. Er det snakk om en som er helt avhengi av sex? Sex i et parforhold utvikler seg ofte etterhvert til et samfoldig sexliv med sexlyst. Og får man muligheten til å se en jente slippe seg helt løs og være kjempe seksuel, synes jeg det er mer tennende enn skremmende.

Husker det første seriøse forholdet jeg hadde for syv år siden. Hadde lyst til å ha sex med ho hver dag i starten, men merket i signaler at det ikke ble noe hver dag. Det rare var at jeg ubevist telte at det ble sex hver tredje dag i to mnd`er. Jeg vurderte å ta det opp med henne, men telling er jo ikke så populært. Hehe.

Men det endte opp med at vi hadde sex oftere, sånn plutselig. Hvor hun også tok oftere initiativ. Tror det var at vi begynte å kjenne hverandre seksuelt, at ho kanskje ikke var helt seksuel av seg i starten.

Uansett hvor mange partnere eller seksuelle erfaringer en jente/kvinne har, er det viktigste for meg at hun viser at hun er seksuel og slår seg løs når vi kommer dit. Og når jeg mener seksuel, mener jeg ikke hvor aktiv hun er i senga, men måten hun forholder seg til sex og at hun har en trygghet rundt det.

Endret av Ket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...