Gå til innhold

Hva er et typisk koneemne?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Hvilke trekk/faktorer hos kvinnen ser mannen etter når han vil ha en kone, fremfor når han vil ha noe mer uforpliktende?

Det at kvinnen er positiv, smiler, er snill, fornuftig, hyggelig, har bra utseende, er fornøyd med jobb osv. kan jo gjelde for både en elskerinne og en kone! Så hvordan kan en mann da skille mellom de to, om han ser etter en kone (og ikke en elskerinne)?

Hmm. :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg meinte ikkje at en skal henge ilag 24/7. Skal jo selvfølgelig ha venner og eit liv. Men man skal tilfredstille kverandre mentalt og fysisk, og ikkje måtte søke det hos andre mennesker.

Nå bruker jeg bare det du sier som eksempel, Filantropen, når jeg spør: Er det sånn at når man er i et forhold så bør/skal/kan man ikke la seg fascinere av andre mennesker på det mentale plan? (Ikke forveksle fascinert med betatt eller forelsket, for det er ikke det jeg legger i ordet.)

For det finnes jo flere interessante mennesker i tillegg til den man er sammen med, så det ville vært utrolig synd å ikke kunne dra utbytte av vennskap med disse uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kone- og elskerinneemne
Jeg har aldri hørt om dette velkjente og tabulagte fenomenet om at kvinner som liker sex og ønsker med mannen sin er et problem. De fleste menn jeg kjenner klager på det motsatte!

Har samme erfaring som deg. Menn som klager på damer med liten lyst og innsats i sengen. At det motsatte skulle være et problem, virker på meg uforståelig. Jeg tror også at mye av grunnen til at jeg kan bli sett på som et bra elskerinneemne, er at jeg liker sex og vil gjerne ha sex mye. Jeg hadde håpet at det også gjorde meg til et godt koneemne, da mannen sjelden eller aldri trengte å jobbe og streve for å "få meg til sengs" og at det var vel så ofte jeg som tok initiativ til sex, og gjerne også "sto til tjeneste" på tidspunkter hvor vanlig sex ikke var mulig, f.eks v barnefødsler. Jeg er en person som elsker å GI, og det gir seg utslag også i sengen.

Men kanskje det også blir kjedelig i lengden? At dere menn helst vil ha noe å bryne dere på? Jakte på? Og hvis dere føler dere selv blir jaktet på, føler dere dere truet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg bare det du sier som eksempel, Filantropen, når jeg spør: Er det sånn at når man er i et forhold så bør/skal/kan man ikke la seg fascinere av andre mennesker på det mentale plan? (Ikke forveksle fascinert med betatt eller forelsket, for det er ikke det jeg legger i ordet.)

For det finnes jo flere interessante mennesker i tillegg til den man er sammen med, så det ville vært utrolig synd å ikke kunne dra utbytte av vennskap med disse uavhengig av kjønn.

Det går fint =)

En skal selvfølgelig la seg fascinere av andre mennesker. En kan jo sjå opp til andre mennesker f.eks uten at det skal gå utover forhold.

Eg vil føle meg elska, begjært, ønsket, at partneren bryr seg om meg, tar vare på meg, skal få meg til å føle meg bra, glad, tillitt, og være stolt over personen. Det er døme på ting eg meiner en må få tilfredstilt fra sin partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da? Kan du forklare hva du mener? Hva er det som er et velkjent og tabubelagt fenomen? Med en gang du får motbør så blir du ullen og bedrver full retrett.

Jeg har aldri hørt om dette velkjente og tabulagte fenomenet om at kvinner som liker sex og ønsker med mannen sin er et problem. De fleste menn jeg kjenner klager på det motsatte!

Ja, selvfølgelig er det motsatte vanligst. Hovedsaklig fordi de fleste menn bare tenker på seg selv og ikke dama.

Men det betyr faktisk ikke at det ikke finnes unntak.

Og det at du da ikke har fulgt med såpass i klassen sier jo en del om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikoen øker med økende grad av å være attraktiv og sexy.

Det sier seg selv. Men det betyr ikke at du er laus for det.

Så jo penere man er, jo mindre troverdig er man?

ville digget å se den statistikken som viser at vakre mennesker er mindre trofaste en deres normale medmennesker, for det var nytt for meg.

Og det som har basis i virkeligheten er at en attraktiv og sexy dame vil være mer konkurranseutsatt fra andre menn.

Det at en kvinne har flere beilere fordi hun er vakker, sier noe om hvor mange menn hun har mulighet til å få, ikke hvor mange menn hun velger.

De vakre kvinnene jeg kjenner, har ikke noe lavere moral en oss normale, moralen og trofastheten ligger i min erfaring på helt andre egenskaper en utseendet.

Jeg er forøvrig også fryktelig nysgjerrig på hva en seksuellt krevende kvinne ER, og har aldri hørt om dette utbredte problemet med seksuellt krevende kvinner som skremmer menn.

Som flere andre her, så trodde vel jeg også at det var ett større problem med partnere som var for LITE aktive, men igjen, hva vet jeg, jeg vet igrunnen ikke hva en seksuellt krevende kvinne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kanskje det også blir kjedelig i lengden? At dere menn helst vil ha noe å bryne dere på? Jakte på? Og hvis dere føler dere selv blir jaktet på, føler dere dere truet??

Biff f.eks er meget godt, men spiser du det hver dag så blir du fort lei det også.

Og som sagt, ei dame med stor sexlyst vill kunne "skremme" en mann. Da blir det slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannegjest
Ja, selvfølgelig er det motsatte vanligst. Hovedsaklig fordi de fleste menn bare tenker på seg selv og ikke dama.

Men det betyr faktisk ikke at det ikke finnes unntak.

Og det at du da ikke har fulgt med såpass i klassen sier jo en del om deg.

Snakker langsomt:

Mitt spørsmål gjentar jeg nok en gang; Hva er det som er et velkjent og tabubelagt fenomen?

Er det kvinner som ønsker sex med mannen sin ofte?

Kan du svare på kun det, og ikke anklage meg for å ha fulgt dårlig med i klassen eller å komme med svadasprøyt om menn flest og unntak og huttemegtu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannegjest
Biff f.eks er meget godt, men spiser du det hver dag så blir du fort lei det også.

Og som sagt, ei dame med stor sexlyst vill kunne "skremme" en mann. Da blir det slitsomt.

Her har du spesifisert litt ser jeg. Da lurer jeg på hvor har KateW snakket om sexlysten sin?

Og hvordan i helvete kan en dame som har lyst på sex skremme partner? Det henger ikke på greip, Steinar. Jeg elsker sex og jo mer jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner jeg er veeeldig glad for at jeg hovedsakelig har vært så heldig å treffe unntakene her i verden, siden jeg faktisk ikke synes det virker som "menn hovedsakelig tenker bare på seg selv og ikke på dama"...

kjenner heller ikke mange som blir skremt eller finner det slitsomt at dama har stor sexlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanskje ikke noe emne likevel?

Så om man vil beholde sin mann, og ikke nærmest drive ham inn i armene på en mer kjedelig og kanskje seksuelt "gnien" dame, så bør man spare litt på godsakene, late som man ikke har lyst når man har lyst, la mannen jobbe og streve og forføre for å få den sexen han ønsker? Selv om han gir inntrykk av å ELSKE at du er den kåte og lekne kona og elskerinna han alltid hadde ønsket seg?

Jommen ikke lett å være kvinne i dag. Gud forby om man ikke er seksuelt aktiv nok, da er man jo kjedelig og mannen er mer eller mindre dømt til å være utro. Men ikke være FOR aktiv heller...fysj og fy, da blir jo mannen truet stakkar. Eller så går han lei fordi han får "biff" så ofte han ønsker...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen ikke lett å være kvinne i dag. Gud forby om man ikke er seksuelt aktiv nok, da er man jo kjedelig og mannen er mer eller mindre dømt til å være utro. Men ikke være FOR aktiv heller...fysj og fy, da blir jo mannen truet stakkar. Eller så går han lei fordi han får "biff" så ofte han ønsker...

Satt akkurat og tenkte dette...

Kan kvinner NOENGANG gjøre noe rett for menn som bl.a Steinar40 og hans like krevende karer?

Ikke skal vi ha lav sexllyst, men ei heller stor.

Ikke skal vi vise vi er interessert, men heller ikke være overlegne bleier.

Ikke skal vi ha hatt mange partnere før, men heller ikke være jomfru.

Ikke skal vi være for blide og festlige å være med, men er vi for grinete så er jaggu deg feil også.

Ikke skal vi være vakre, men heller ikke stygge.

Ikke skal vi være feite, men heller ikke tynne.

virker som en håpløs oppgave å være bra nok for endel av mennene her inne på kg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at menn som omtaler kvinner som liker sex som kjedelig biff, ikke har opplevd et varierende sexliv med en lysten, villig og trofast partner.

Ellers du O dårlige Emne, bra skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om man vil beholde sin mann, og ikke nærmest drive ham inn i armene på en mer kjedelig og kanskje seksuelt "gnien" dame, så bør man spare litt på godsakene, late som man ikke har lyst når man har lyst, la mannen jobbe og streve og forføre for å få den sexen han ønsker? Selv om han gir inntrykk av å ELSKE at du er den kåte og lekne kona og elskerinna han alltid hadde ønsket seg?

:roll:

Har du hørt det gode gamle ordtaket - for mye og for lite skjemmer alt?

Mye i det faktisk - på mange ulike områder.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke så bra emne, igjen
Jeg antar at menn som omtaler kvinner som liker sex som kjedelig biff, ikke har opplevd et varierende sexliv med en lysten, villig og trofast partner.

Ellers du O dårlige Emne, bra skrevet!

Takk takk ;) Skriver vel også under på alines glitrende oppsummering!

Mitt problem, er vel at MIN partner visste hvordan det var å leve med en kvinne som var lysten, villig og trofast, i tillegg til å være venn, samtalepartner, samarbeidspartner, mamma for barna hans og mye mer. LIKEVEL var det ikke godt nok.

(Latterlig nok omtaler han også mye av spenningen ved å holde på med elskerinna, var at hun var tilbakeholden med hva hun ønsket å gjøre i sengen, og at det bidro til å bevare spenningen ved at han aldri visste HVOR LANGT han ville få henne til å gå DENNE GANGEN. Umulig for meg å konkurrere med, selvsagt. Kan ikke begynne å være gnien og "late som" etter 12-13 år for at det plutselig skal bli "spennende" igjen. Er man blitt avhengig av JAKTEN, og UTFORDRINGEN med å få en kvinne til sengs, bør man kanskje ikke være i et forhold?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mannegjest
Snakker langsomt:

Mitt spørsmål gjentar jeg nok en gang; Hva er det som er et velkjent og tabubelagt fenomen?

Er det kvinner som ønsker sex med mannen sin ofte?

Kan du svare på kun det, og ikke anklage meg for å ha fulgt dårlig med i klassen eller å komme med svadasprøyt om menn flest og unntak og huttemegtu?

Minner Steinar på dette spørsmålet!

HVA ER DET SOM ER ET VELKJENT OG TABUBELAGT FENOMEN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull Ull og mere ull!

Hva er ullent?

For mye sex er ikke bra og for lite sex er ikke bra.

Akkurat som - for mye mat er ikke bra og for lite mat er ikke bra.

Dette - for mye og for lite - er en generell regel som gjelder for alt i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man blitt avhengig av JAKTEN, og UTFORDRINGEN med å få en kvinne til sengs, bør man kanskje ikke være i et forhold?)

Åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dårlig emne
Har du hørt det gode gamle ordtaket - for mye og for lite skjemmer alt?

Mye i det faktisk - på mange ulike områder.

Har du forresten fått med deg at mat må man ha hver dag, uansett hvor kjedelig og forutsigbart det er. Men heldigvis finnes det måter å variere, man MÅ ikke spise biff hver dag.

Sex er man kanskje ikke fysisk avhengig av på samme måte, men min påstand er at et godt og sunt parforhold likevel er avhengig av et sexliv som fungerer for begge for å ha livets rett. Heldigvis trenger det ikke gjøres på samme måte selv om man gjør det nærmest hver dag. Noen kjappe noen morgener i dusjen, noen overraskende og uplanlagte på et sted vi ikke har gjort det før, noen høyst planlagte, i sengen eller på et hotell en velfortjent barnefri helg, noen ganger bare gi, noen ganger bare motta, noen ganger være den dominerende, noen ganger bare "bli tatt", noen ganger nybarbert, frisert sminket og pyntet med sexy undertøy, og noen ganger akkurat slik jeg er akkurat der og da, noen ganger med hjempemidler, men flest ganger uten...

...høres dette ut som biff hver dag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...