Gå til innhold

Hva er et typisk koneemne?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe

Hvilke trekk/faktorer hos kvinnen ser mannen etter når han vil ha en kone, fremfor når han vil ha noe mer uforpliktende?

Det at kvinnen er positiv, smiler, er snill, fornuftig, hyggelig, har bra utseende, er fornøyd med jobb osv. kan jo gjelde for både en elskerinne og en kone! Så hvordan kan en mann da skille mellom de to, om han ser etter en kone (og ikke en elskerinne)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke trekk/faktorer hos kvinnen ser mannen etter når han vil ha en kone, fremfor når han vil ha noe mer uforpliktende?

Det at kvinnen er positiv, smiler, er snill, fornuftig, hyggelig, har bra utseende, er fornøyd med jobb osv. kan jo gjelde for både en elskerinne og en kone! Så hvordan kan en mann da skille mellom de to, om han ser etter en kone (og ikke en elskerinne)?

Han ser etter om hun vil og kan få barn. Og om hun passer til å ta seg av husholdningen og barna.

En "bestevenn" å gjøre saker og ting i sammen med er selvfølgelig også veldig viktig.

Generelt at man passer "godt nok", og kan samarbeide, i sammen i hverdagen.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser vertfall etter den eg elsker =)

En elskerinne vil jo kun være eit fysisk begjær, så verdslige verdier er ikkje så viktig da. utsjånad, humor og sjølvbilde er nok viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koneemne blir jo ei som er sunn og sporty, og har noen av de samme interessene som meg.

De som fort faller utenfor koneemne, er de som røyker, fester hver helg, er gladere i tv-en enn å være ute i frisk luft, de som missliker trening osv.

Er jeg på utkikk etter noe uforpliktende så er det ikke så mange faktorer som teller, må synes at jenta er tiltrekkende. Det holder faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann skiller nok på følgende måte : elskerinna skal dekke begjæret -hun er et knull og ikke så mye mer enn det.

Kona : skal være oppofrende for familien, være samtalepartner og støttespiller for mannen. Hun blir begjært på samme måte som en elskerinne men i denne sammenhengen betyr så mye mer.

For meg selv vil jeg si at koneemnet vil være noe som skaper balanse og harmoni i livet mitt, noe som gir meg en verdi (nei, ikke i penger !!) og tilhørighet. Noe som jeg lengter etter og savner. Et menneske som jeg begjærer både fysisk og psykisk. En fullkommen kone gjør behovet for elskerinner overflødig, men uansett er ikke det tema om jeg var gift eller sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser etter om hun vil og kan få barn. Og om hun passer til å ta seg av husholdningen og barna.

En "bestevenn" å gjøre saker og ting i sammen med er selvfølgelig også veldig viktig.

Generelt at man passer "godt nok", og kan samarbeide, i sammen i hverdagen.

Nå er det ikke alle menn som ønsker å gifte seg (eller evt. bli samboer) som samtidig ønsker seg barn. Så det med om hun vil/kan få barn kan for mange menn være helt perifert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kamilla_*
Hva betyr dette - forsto ikke...

Ikke jeg heller, men "sosial kompetent" kanskje? En som vet hvordan hun skal føre seg i sosial omgang med andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Ikke jeg heller, men "sosial kompetent" kanskje? En som vet hvordan hun skal føre seg i sosial omgang med andre?

Jo, men dette gjelder vel både for elskerinnetypen og koneemnet?

Det er vel ikke slik at en elskerinne kan være sosialt inkompetent, mens en kone må være det. Det kan jeg altså ikke se for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jo, men dette gjelder vel både for elskerinnetypen og koneemnet?

Det er vel ikke slik at en elskerinne kan være sosialt inkompetent, mens en kone må være det. Det kan jeg altså ikke se for meg.

Mente "mens en kone må være sosialt kompetent"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle menn som ønsker å gifte seg (eller evt. bli samboer) som samtidig ønsker seg barn. Så det med om hun vil/kan få barn kan for mange menn være helt perifert.

Sant nok, men uansett er det viktig å få det avklart. Hvis den ene vil, men ikke den andre, så blir det fort problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koner blir sure fordi de mener de kunne fått en bedre mann, elskerinner smiler fordi de kan btte mann når de vil.

Mye sannhet i dette: I tillegg til mange av de egenskaper nevnt ovenfor er det en ting som virkelig skiller et koneevne fra en elskerinne. En kone må vise at ektemannen er den eneste rette for henne. For min del vil derfor et bra koneemne ikke ha for mye bagasje (les: for mange exer og tidligere forhold bak seg). Har min kone en fortid som "løs" vil jeg underbevisst frykte at jeg ikke skal være nok for henne i lengden. Jeg ville aldri giftet meg med noen om jeg ikke hadde tro på at det kom til å vare. Og let's face it... Statistikken er i mot meg, så det skader ikke å være kravstor ;)

En kone burde også i tillegg til å være bestevenn, på mange måter helst være soulmate, med felles syn på verden, verdier langsiktige mål etc.

For meg personlig har jeg planer om å få meg en jobb der jeg tilbringer kanskje flere år av gangen i Asia. Det vil derfor være viktig med et bra koneemne å kunne flytte på seg og passe inn i "planen min". Elsker jeg henne høyt nok kan dette diskuteres, men jeg ville ikke droppet en drømmejobb i Asia til fordel for ei jente jeg ikke ser for meg å tilbringe resten av livet sammens med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barkstudent: At du vil underbevisst frykte at du ikkje skal vere nok for ho i lengda visst ho har for mykje bagasje. Burde ikkje du heller tenke at visst dama har bagasje, har erfaringer med x'er og sex. så veit ho kva som er bra og dårlig. Da veit ho at det dokke har er det beste for ho =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, basert på alle tilbudene jeg har fått om å være "elskerinne", og da legger jeg i det seksualpartneren til en gift/samboende mann, så antar jeg at jeg har litt bakgrunn for å svare.

I hovedsak er menn i mer eller mindre kjedelige forhold ute etter elskerinner som er tiltrekkende, sensuelle, sexy, lyttende, lite kravstore, rampete, tydelige, frie og feminine.

De samme egenskapene blir de redde for når de skal ha et forhold, fordi de da regner med at slike damer ikke blir i forhold. Eller ofte er utro.

Noe som selvsagt er feil, og det interessante er jo at flere av de gifte mennene har blitt forelsket i meg, selv om vi ikke har gått til sengs. Skal ikke være lett å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vel, basert på alle tilbudene jeg har fått om å være "elskerinne", og da legger jeg i det seksualpartneren til en gift/samboende mann, så antar jeg at jeg har litt bakgrunn for å svare.

I hovedsak er menn i mer eller mindre kjedelige forhold ute etter elskerinner som er tiltrekkende, sensuelle, sexy, lyttende, lite kravstore, rampete, tydelige, frie og feminine.

De samme egenskapene blir de redde for når de skal ha et forhold, fordi de da regner med at slike damer ikke blir i forhold. Eller ofte er utro.

Noe som selvsagt er feil, og det interessante er jo at flere av de gifte mennene har blitt forelsket i meg, selv om vi ikke har gått til sengs. Skal ikke være lett å forstå.

Tror du traff spikeren på hodet her, og det skal jammen meg ikke være lett å forstå nei......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*

Samme erfaring her!

Hore/madonna-komplekset. Elskerinna skal eeelske sex, være et fyrverkeri i senga og ta spruten i trynet imens hun slikker seg rundt munnen og ber om mer. Men Gud forby at man skal gifte seg med denne "løse" kvinnen.

Nei da er det bedre å finne en mer bluferdig dame å sette en giftering på, og fortsette å sende meldinger til meg om at han savner den rå sexen og vil gjerne gjenoppta det. Evt meldinger om at det nok var meg han elsket hele tiden, men jeg skremte han bort. Vakre og veldig seksuelle kvinner blir jo ikke hos samme mann lenge, må skjønne.. :klaske:

Gi meg en mann som ikke er så dobbeltmoralsk, som kan elske at man er superseksuell og attraktiv og samtidig takle at man har en fortid og mange beilere. Disse tingene går gjerne hånd i hånd og gjør meg ikke mindre pålitelig.

Hovedforskjellen som jeg ser det er altså at hun som er koneemne er hun han føler seg 100% trygg med og sikker på. Tror det har litt med en form for makt å gjøre, menn kan si hva de vil men de takler virkelig ikke ei dame som de selv føler ligger langt over dem på utseendeskalaen (eller andre skalaer). De må ha ei dame som de vet de er bra nok for og kan holde på, hvis ikke blir de usikre både på seg selv og forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel! Jeg bøyer meg i støvet! Utrolig bra resonnement. Du skrev nesten alle ordene mine...

Kanskje jeg skal skrive det ut og gi til noen neste gang de spør, "Hvorfor er DU singel, du som er så fantastisk?"

*bilder i hodet av farmor som leser om sprut i fjeset* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...