Gå til innhold

Funnet fugl - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For fem minutter siden kom det en liten fugl inn vinduet vårt og pratet fælt og ville inn i varmen. Jeg klarte å fange den ganske lett, så den er åpenbart vant med mennesker. Jeg kan NULL om fugler og aner ikke hva jeg skal gjøre med denne, men nå er den i en eske med hull i. Kan den være der til jeg får ringt en dyrebutikk i morgen hvor jeg kan plassere den til jeg finner eieren? Skal henge opp lapper i området og se om noen svarer. Aner ikke hvordan jeg skal få gitt den vann uten at den flyr sin vei heller. Noen idé?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg faktisk klart å ta et bilde av krabaten, siden den alikevel kom seg ut av esken. Har ny flyttet den til en større eske og gitt den en skål med vann. Den er like pratsom som alltid. Er det noen som kan bekrefte at det faktisk er en innefugl jeg har funnet, og ikke en pratsom utefugl som jeg bare skal slippe rett ut igjen? ;)

Skrevet (endret)

Ikke en fugl vi har i dyrebutikken vår iallefall -- ligner veldig på en Grønnfink

Sitat wikipedia-artikkelen: Grønnfinken er en av de få fuglene som synger mens den flyr!

Endret av Pinnsvin
Skrevet

Tusen takk! Har lest meg opp og det er nok en veldig forvirra grønnfink jeg har fått tak i ;) Slapp den ut igjen jeg :tongue:

Skrevet

Godt å høre at det endte godt :-D Har hørt at grønnfinker er meget pratsomme, akkurat som Zebrafinken vi selger i dyrebutikk er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...