Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Jeg begynner å bli litt lei faktisk, gutter er blitt de nye jentene. De bare prater om følelser og er grinete uten å klare å bestemme seg, og så skal de ikke ha sex om det ikke er kjærlighet! Vi jenter holder faktisk på å ta over ;-)
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Jeg begynner å bli litt lei faktisk, gutter er blitt de nye jentene. De bare prater om følelser og er grinete uten å klare å bestemme seg, og så skal de ikke ha sex om det ikke er kjærlighet! Vi jenter holder faktisk på å ta over ;-) Hva er galt med følelser, da? Hæ? Dessuten er det bare fint om dere møter usikre gutter. Vi har jo vært nødt til å leve med usikre kvinner til alle tider, så da kan dere kjenne hvordan dèt er. Én ting til: dagens gutter er blitt oppflasket på likestilling, og nå ser dere konsekvensene av det. Dere har dere selv å takke.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Hva er galt med følelser, da? Hæ? Dessuten er det bare fint om dere møter usikre gutter. Vi har jo vært nødt til å leve med usikre kvinner til alle tider, så da kan dere kjenne hvordan dèt er. Én ting til: dagens gutter er blitt oppflasket på likestilling, og nå ser dere konsekvensene av det. Dere har dere selv å takke. Det er da ikke dagens jenter som har flasket dere opp, men generasjonen bak oss.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Det er da ikke dagens jenter som har flasket dere opp, men generasjonen bak oss. Unge kvinner er da like ansvarlig som mødrene sine ettersom de viderefører foreldregenerasjonens kamp for likestililng i sine forhold. Og ærlig talt bestem dere: før hørte vi alltid klagesangen om sleske menn sotm hele tiden er frempå og bare ville ha uforpliktende sex, og nå sutres det om at vi er for tilbakeholdne og sjenerte. Damned if you do, damned if you dont.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Jeg begynner å bli litt lei faktisk, gutter er blitt de nye jentene. De bare prater om følelser og er grinete uten å klare å bestemme seg, og så skal de ikke ha sex om det ikke er kjærlighet! Vi jenter holder faktisk på å ta over ;-) Javel, så finn noen andre gutter som passer deg bedre da vel? Og hva er galt med å ikke ønske å ha sex i et forhold, drøssevis med jenter har jo samme holdning, jeg vil si det er opp til hver enkelt å bestemme det. Når det gjelder følelser så kjenner jeg ikke noen kompiser som bare snakker om det akkurat, så da tror jeg du har valgt feil miljø. Når det gjelder at dagens menn kanskje er noe mindre macho i forhold til de tradisjonelle maskuline idealene kan du takke ekstreme feministers overdrevne kamp mot mannen for. Det er de som velger å vidererføre en kamp med mannen som fiendebilde til tross for at kvinner er fullstendig likestilt i dag og det er de som har svartmalt samtlige sider ved tradisjonell maskulinitet, selv de positive som målrettethet, det å ha "staying power" og ikke grine for alt mulig.
Miss moneypenny Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 ... og i tillegg SER dagens gutter ut som jenter, med rosa t-skjorter, smykker og så mye jåleri i håret. Og spisse sko og vesker.
Teriyaki Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 (endret) Jeg har i alle fall en vært maskuling gutt... Men joda, det har blitt en del flere feminine gutter. Jeg liker ikke denne stilen med åletrange bukser, gutter som bruker brunkrem, som er så opphengt i hvordan håret ser ut at dersom de har en dårlig hårdag, så tør de nesten ikke gå ut døra. Når det kommer til personlighet så vet jeg ikke. Har bare møtt på den maskuline sorten, stort sett. Med unntak, men det har likevel vært lang, langt i fra det jeg beskrev her. Kommer nok ikke til å gidde å bruke tid på disse "jenteguttene" i framtiden heller, så jeg slipper å irritere meg. Men når det er sagt..Her jeg bor er disse individene i et helt klart mindretall. Hvordan det er på Vest- og Østlandet er kanskje en annen sak. Endret 21. september 2009 av Teriyaki
Gjest feminist Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Når det gjelder at dagens menn kanskje er noe mindre macho i forhold til de tradisjonelle maskuline idealene kan du takke ekstreme feministers overdrevne kamp mot mannen for. Det er de som velger å vidererføre en kamp med mannen som fiendebilde til tross for at kvinner er fullstendig likestilt i dag og det er de som har svartmalt samtlige sider ved tradisjonell maskulinitet, selv de positive som målrettethet, det å ha "staying power" og ikke grine for alt mulig. Vi er faktisk mye lenger fra likestilling i dag enn vi var for 100 år siden!!! Alt som har skjedd siden kvinnekampen tok til er altfor lite og altfor sent! Like muligheter til utdanning og karriere er bare med på å kamuflere at kvinnene er dypt undertrykket. Det er ikke like muligheter som avgjør om kjønnene er likestilt, men om de to gruppene i praksis velger helt likt. Så lenge menn og kvinner velger ulikt er kvinnene offere.
Rosalind Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Vi er faktisk mye lenger fra likestilling i dag enn vi var for 100 år siden!!! Alt som har skjedd siden kvinnekampen tok til er altfor lite og altfor sent! Like muligheter til utdanning og karriere er bare med på å kamuflere at kvinnene er dypt undertrykket. Det er ikke like muligheter som avgjør om kjønnene er likestilt, men om de to gruppene i praksis velger helt likt. Så lenge menn og kvinner velger ulikt er kvinnene offere. Det er bra debattantene setter opp stråmenn selv når hovedmotstanden uteblir.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 ... og i tillegg SER dagens gutter ut som jenter, med rosa t-skjorter, smykker og så mye jåleri i håret. Og spisse sko og vesker. Du er bare en hykler. Jeg antar at du som de fleste andre jenter går rundt i bukser, altså kler du deg maskulint. Gjør du det må du samtidig godta at menn kler seg mer feminint, hvis ikke er det bare dobbeltmoral.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Du er bare en hykler. Jeg antar at du som de fleste andre jenter går rundt i bukser, altså kler du deg maskulint. Gjør du det må du samtidig godta at menn kler seg mer feminint, hvis ikke er det bare dobbeltmoral. Jeg er forsåvidt enig. På tide at guttene står på sin rett til å gjøre det de vil, det er ikke lenge siden menn ble sett rart på om de gikk med barnevogn :klø: Heldigvis går verden fremover. Slik det er naturlig for jenter få lov å hevde seg i ett barskt arbeidsmiljø bør det være naturlig at menn får vise sin mykere side.
Rosalind Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Du er bare en hykler. Jeg antar at du som de fleste andre jenter går rundt i bukser, altså kler du deg maskulint. Gjør du det må du samtidig godta at menn kler seg mer feminint, hvis ikke er det bare dobbeltmoral.
Gjest Macho Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Du kan le så mye du vil, men pjokken har et poeng selv om han formulerer seg litt klønete
Teriyaki Skrevet 21. september 2009 #16 Skrevet 21. september 2009 (endret) Du er bare en hykler. Jeg antar at du som de fleste andre jenter går rundt i bukser, altså kler du deg maskulint. Gjør du det må du samtidig godta at menn kler seg mer feminint, hvis ikke er det bare dobbeltmoral. Ville vel ikke akkurat si at de buksene de fleste kvinner bruker er maskuline kun fordi det er bukser. Dersom en gutt hadde gått i mine bukser så hadde han sett ut som en transe (uten at det nødvendigvis er noe galt i det, bare for å understreke femininiteten "kvinnebukser" har). Jeg er for å ha en fin og klar linje mellom kvinner og menn. Likestilling bør være at vi skal ha de samme rettighetene, ikke at vi skal kle oss på samme måte, te oss på samme måte osv. osv. Endret 21. september 2009 av Teriyaki
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #17 Skrevet 21. september 2009 Ville vel ikke akkurat si at de buksene de fleste kvinner bruker er maskuline kun fordi det er bukser. Dersom en gutt hadde gått i mine bukser så hadde han sett ut som en transe (uten at det nødvendigvis er noe galt i det, bare for å understreke femininiteten "kvinnebukser" har). Jeg er for å ha en fin og klar linje mellom kvinner og menn. Likestilling bør være at vi skal ha de samme rettighetene, ikke at vi skal kle oss på samme måte, te oss på samme måte osv. osv. Bukser er tradisjonelt et maskulint plagg, basta. Slik har det nemlig vært i århundrer. Det er først de siste femti-seksti årene at det har blitt akseptert at kvinner går med dem. Likestilling betyr like rettigheter, ja. Men når man gir kvinner friheten til å eksperimentere med hva de har på seg samtidig som man latterliggjør menn for å gjøre det samme så er det dobbeltmoral.
Rosalind Skrevet 21. september 2009 #18 Skrevet 21. september 2009 Du kan le så mye du vil, men pjokken har et poeng selv om han formulerer seg litt klønete Og poenget er? Bukser er tradisjonelt et maskulint plagg, basta. Slik har det nemlig vært i århundrer. Så kulturelle geografiske klesskikker er altså definisjonen på hva som er maskulint. Ja, da så. Likestilling betyr like rettigheter, ja. Men når man gir kvinner friheten til å eksperimentere med hva de har på seg samtidig som man latterliggjør menn for å gjøre det samme så er det dobbeltmoral. Det er ingen som latterliggjør menns eksperimentering med klær, bortsett fra ts (som jeg forøvrig mistenker er et troll).
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #19 Skrevet 21. september 2009 Og poenget er? Så kulturelle geografiske klesskikker er altså definisjonen på hva som er maskulint. Ja, da så. Det er ingen som latterliggjør menns eksperimentering med klær, bortsett fra ts (som jeg forøvrig mistenker er et troll). Jeg tror det skal godt gjøres å frigjøre seg fra kulturell og geografisk kontekst i forsøket på å bestemme hva som kjennetegner maskuline klær. Hvilke andre holdepunkter finnes, liksom? Og du er bra naiv dersom du innbiller deg at en mann som ifører seg skjørt ikke ville blitt latterliggjort.
Rosalind Skrevet 21. september 2009 #20 Skrevet 21. september 2009 Jeg tror det skal godt gjøres å frigjøre seg fra kulturell og geografisk kontekst i forsøket på å bestemme hva som kjennetegner maskuline klær. Hvilke andre holdepunkter finnes, liksom? Og du er bra naiv dersom du innbiller deg at en mann som ifører seg skjørt ikke ville blitt latterliggjort. Det siste først: Det avhenger vel av kulturell kontekst. I Skottland er de f.eks barske hvis de går i skjørt. Hvilket bringer meg over til det første: Det finnes andre holdepunkter for å definere maskulinitet enn maskuline klær. Mitt latterutbrudd kom imidlertid etter en påstand om at likestilling handler om kjønnenes rett til å å gå i hvilke klær de vil, alt annet ville vært dobbeltmoralsk. Det første og det siste henger altså sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå