Gå til innhold

mineralsminke..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_liz_*
Skrevet

ja hva sier dere.. hvilket mineralpudder er best?

selv mener jeg det fra make up store :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor synes du det fra make up store er best? Savner en litt mer detaljert omtale :)

---

Jeg har testet ut følgende, og har rangert de (beste først):

#1: Everyday Minerals - Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Ultramarines (Original Glo og Semi-Matte inneholder Zinc Oxide)

+ jeg tåler det

+ det er mange farger å velge mellom

+ man kan bestille gratis eller billige vareprøver

+ pent resultat

+ det er billig

+ det blir ikke shiny på huden

+ diskusjonsforum hvor man bl.a. kan få hjelp til å finne riktig farge

+ man kan velge mellom matt, semimatt, intensive og original glo

- lang leveringstid (husk å bestille før boksen er helt tom!)

- det er vanskelig å finne rett farge (men jeg fant til slutt!)

- man bestiller fra utlandet, så man må tenke på 200-grensa (det er uansett så billig, så det er ikke noe problem for meg)

#2: Tikei - Mica, Titanium Dioxide, Boron Nitride, Zinc Oxide, Iron Oxides

+ billig

+ pent resultat

+ man kan bestille billige vareprøver

+ deilig kost!

- jeg tåler den ikke (svir på huden)

- man bestiller fra utlandet, så man må tenke på 200-grensa (det er uansett så billig)

#3: Bare Escentuals - Titanium Dioxide, Zinc Oxide, Bismuth Oxychloride, Mica, Iron Oxides

+ pent resultat (i begynnelsen, ihvertfall)

+ de har instruksjonsvideo for påføringen

+ kan prøves/kjøpes i parfymeri el.l. hvis man er rik og har det travelt

- blir shiny etter en stund

- få farger å velge mellom

- dyrt

- ingen vareprøver så vidt jeg vet om

- mange som ikke tåler denne (jeg tåler den)

Skrevet
Hvorfor synes du det fra make up store er best? Savner en litt mer detaljert omtale :)

---

Jeg har testet ut følgende, og har rangert de (beste først):

#1: Everyday Minerals - Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Ultramarines (Original Glo og Semi-Matte inneholder Zinc Oxide)

+ jeg tåler det

+ det er mange farger å velge mellom

+ man kan bestille gratis eller billige vareprøver

+ pent resultat

+ det er billig

+ det blir ikke shiny på huden

+ diskusjonsforum hvor man bl.a. kan få hjelp til å finne riktig farge

+ man kan velge mellom matt, semimatt, intensive og original glo

- lang leveringstid (husk å bestille før boksen er helt tom!)

- det er vanskelig å finne rett farge (men jeg fant til slutt!)

- man bestiller fra utlandet, så man må tenke på 200-grensa (det er uansett så billig, så det er ikke noe problem for meg)

#2: Tikei - Mica, Titanium Dioxide, Boron Nitride, Zinc Oxide, Iron Oxides

+ billig

+ pent resultat

+ man kan bestille billige vareprøver

+ deilig kost!

- jeg tåler den ikke (svir på huden)

- man bestiller fra utlandet, så man må tenke på 200-grensa (det er uansett så billig)

#3: Bare Escentuals - Titanium Dioxide, Zinc Oxide, Bismuth Oxychloride, Mica, Iron Oxides

+ pent resultat (i begynnelsen, ihvertfall)

+ de har instruksjonsvideo for påføringen

+ kan prøves/kjøpes i parfymeri el.l. hvis man er rik og har det travelt

- blir shiny etter en stund

- få farger å velge mellom

- dyrt

- ingen vareprøver så vidt jeg vet om

- mange som ikke tåler denne (jeg tåler den)

synes det er best siden det gir en fantastisk glød til ansiktet. synes id sitt legger seg mer utenpå og man ser at man ser mye tyligere at man bruker det!

er du med? :)

Skrevet

Jeg foretrekker Laura Mercier og GloMinerals, fordi de passer best for huden min. Allikevel har jeg aldri funnet en farge som passer meg bedre enn Bare Minerals medium beige. :forvirret: Jeg har prøvd mange ulike merker, men har mer eller mindre gitt opp søkingen.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg gir også snart opp..

Jeg brukte id sin farly light i 2 år, men var aldri helt fornøyd pga de dekka for lite, og ble fort shiny.

Etter id var jeg teit nok til å prøve isadora sitt! Det er det verste jeg har gjort med kroppen min. Jeg fikk øyebetennelse og eksem til de grader!

Derretter tenkte jeg at jeg skulle prøve art deco sitt, fordi jeg ikke hadde serlig råd til de dyrere merkene som glo osv..

Art deco ga meg også øyebetennelse, men ikke så ille som isadora sitt. Jeg leste også på innholdsfortegnelsen til art deco, og så at det inneholdt forskjellige stoffer som ikke er noe bra for huden, så jeg droppa det også..

Nå bruker jeg everyday minnerals i fargen sunkissed fair, matte.. fargen er pen og dekkevnen er bra, men jeg ser at jeg ennå fort bli blank i pannen og nesa.. jeg får tørre partier og små nuppekviser i panna som jeg aldri har hatt før! Må nok finne noe nytt igjen..

Jeg har også bestilt en prøve at den nye til id, den som er matt og er uten bismuth. jeg har ikke brukt den så mye, men jeg synes ikke dekkevnen var så bra her heller..

æsj.. noen tips??

Skrevet

OT til Jade: Trenger ikke tenke på 200-grensa når man handler fra Sverige. :)

Skrevet
OT til Jade: Trenger ikke tenke på 200-grensa når man handler fra Sverige. :)

Hvorfor ikke?

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Det er vel like mye import om det så "bare" er fra Sverige eller?

Skrevet
Ja, hvorfor ikke? Det er vel like mye import om det så "bare" er fra Sverige eller?

Nei, aner ikke, men jeg bestilte vel ting for nærmere 500 kr - og jeg fikk en pakke stemplet med "ikke tollpliktig" eller noe. Ergo jeg betalte ikke toll.

Skrevet

Sminke er jo ikke tollpliktig, men vi må jo betale moms av det hvis det er over NOK 200.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...