Gå til innhold

skyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heg holder på å slanke meg, så da lurer jeg på om "skyr" er ok å spise til frokost, lunce og kanskje mellomåltid? altså 3 skyr om dagen, kanskje jeg vil ha en til kveld også. det blir ca 420 kalorier til sammen, å det er vel ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes veldig ensformig og lite ut. Få i deg mer variert kost. Finn ut av hva du forbrenner på en vanlig dag, og ligg i moderat kaloriunderskudd. Nå høres det ut som om du har tenkt å sulte deg.

Skrevet

Hvor i alle dager har du fått det fra at tre Skyr er 420 kcal til sammen? :filer:

Skrevet (endret)
Hvor i alle dager har du fått det fra at tre Skyr er 420 kcal til sammen? :filer:

Tre stk skyr inneholder i underkant av 300 kalorier.

Som ett mellommåltd er dette ok (hva de er beregnet til bl.a.), men istedenfor frokokst/lunsj? NOPE!! Altfor lite!!

Endret av Lotte27
Skrevet

det hørtes for min del veldig kjedelig ut! Husk at når man slanker seg, er det ikke om å gjøre og få i seg minst mulig kalorier, som mange tror. Du bør få i deg ca 1300 kalorier hver da for at kroppen ikke skal gå på sparebluss, og vekta står stille. 1300kalorier er ikke mye, og det skal ikke være noe problem å forbrenne nok til at du likevel går ned :)

lykke til!

Gjest SmallTalk
Skrevet
heg holder på å slanke meg, så da lurer jeg på om "skyr" er ok å spise til frokost, lunce og kanskje mellomåltid? altså 3 skyr om dagen, kanskje jeg vil ha en til kveld også. det blir ca 420 kalorier til sammen, å det er vel ok?

Skyr er ok til dessert, ikke som mat. Så svaret er et rungende NEI!

Skrevet

Alt for lite mat! Du maa finne ut hva kaloribehovet ditt er og saa legge deg litt under det.

Skrevet

For meg er skyr greit som mellommåltid, kanskje som en lett kvelds om jeg har spist mye til middag eller tidligere på dagen. Men å spise tre om dagen? Det er bare dumt.

Skrevet

Skyr er ikke dessert, men kan være ett mellommåltid eller del av ett hovedmåltid.

Gjest Gjest_helga_*
Skrevet

Har dette kommet til Norge?

Jeg er islandsk og har spist skyr siden jeg var liten. Savner det skikkelig når jeg er i Norge. Nå må jeg på butikken!! :D

Vi spiser ofte skyr med melk. Nam nam nam. Håper den smaker det samme!

Skrevet

Hva? Den er ikke tilsatt sukker og inneholder masse proteiner, et flott produkt som kan være en del av frokost/lunsj/kvelds eller som et mellommåltid.

Skrevet

jeg sakser fra siten til Q-meieriene jeg..

Perfekt for deg som er opptatt av å holde figuren, men som samtidig ønsker noe som metter godt når det er lenge til lunsj eller middag.

Der har du svaret ditt! Det er ikke et måltid i seg selv.. (men dette skal jeg jammen kjøpe selv også, det ser jo godt ut!)

Skrevet

Q-meieriene har valgt å ikke tilsette sukker, men i stedet bruke kunstig søtstoff (aspartam). Uegnet som menneskeføde, etter min mening :ler:

Gjest Gjest_tere_*
Skrevet

Har man ikke noe imot å få i seg kunstige søtningsstoffer er jo Skyr glimrende som mellommåltid eller en del av frokost/lunsj, f.eks med musli eller ved siden av en brødskive med pålegg.

Skrevet
Hva er skyr?!? :klø:

Q Skyr

Q-meieriene har valgt å ikke tilsette sukker, men i stedet bruke kunstig søtstoff (aspartam). Uegnet som menneskeføde, etter min mening :ler:

Ser ikke helt skaden i den lille mengden aspartam som er tilsatt i en porsjon skyr. Så lenge man ikke spiser mange om dagen eller drikker en liter pepsi max til.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Hva? Den er ikke tilsatt sukker og inneholder masse proteiner, et flott produkt som kan være en del av frokost/lunsj/kvelds eller som et mellommåltid.

Nei, men til gjengjeld så inneholder den aspartam som er minst like usunt som sukker. Spørsmålet her om tre Skyr om dagen var nok mat, og svaret på det er nei. I dine øyne er sikkert Skyr fint som mellommåltid, i mine øyne er ikke youghurt et mellommåltid, men noe man supplerer andre måltider med, derav ordet dessert.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Skyr er ikke dessert, men kan være ett mellommåltid eller del av ett hovedmåltid.

I mine øyne er youghurt et suplement til måltidet, enten som dessert eller som tilbehør. Ikke mellommåltid, og definitivt ikke noe man spiser tre ganger om dagen som erstatning for vanlig mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...