Gå til innhold

Frisyre vs slør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etterhvert innsett at man må velge,

enten er man en slørbrud eller så er man en hårbrud, dvs. du kan ikke få i både pose og sekk. Ikke alle frisyrer passer til å ha et slør, hvertfall ikke om man planlegger å ta bort sløret utover kvelden.

Selv har jeg planlagt et katedralslør (et laaaaang slør som dekker mitt slep"), men dette egner seg ikke til å ha videre på festen da det er ganske så upraktisk og er mest for syns skyld i kirke da jeg synes det er uuuutrolig fint!

Samtidig ønsker jeg en lett krøllete romantisk frisyre som er semi-oppsatt. Disse frisyrene egner seg ikke for slør da de ikke er sterke nok pluss at frisyren vil bli ødelagt ved å fjerne sløret.

Ja, så hva gjør man da? Noen som har noen tips på lette og romantiske fristyrer som passer til en litt stor kjole (Dallas fra Maggie Sottero) og som man kan bruke (OG fjerne) slør på?

Hva velger dere? Slør eller hår? Begge deler? Bilder?

:)

Skrevet

Du kan jo kanskje bytte til et kortere enklere slør utover ettermiddagen/kvelden?

Da slipper du å ta hensyn til at frisyren kan bli ødelagt når sløret fjernes.

Bare en idè :)

Selv skal jeg ta av sløret når festen setter i gang. Men frisyren min tåler det.

Hvis jeg i det hele tatt klarer å ta av det vakre sløret da... :sjenert:

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg personlig hadde definitivt valgt hår, men det kommer av at jeg ikke er spesielt begeistret for slør.

Skrevet

Jeg tenkte å ha en frisyre der sløret festes litt i underkant, noe ala dette. Og da håper jeg at frisøren kan feste sløret med nåler slik at det lett kan tas av på kvelden.

Skrevet

Jeg hadde semi-oppsatt hår med store krøller og katedralslør festet litt sånn halvveis bakpå hodet alla den høyden som vises på bildet. Frisøren visste at sløret skulle av til festen og festet det dermed på slik at det enkelt kunne tas av uten å ødelegge frisyren. Da hadde jeg med en venninne til frisøren som fulgte med når frisøren festet sløret, så hun visste hvilke hårnåler som skulle nappes ut for å ikke dra med resten av frisyren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...