Gjest elinrenate Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Jeg trente mye for et par måneder siden, vekta sto bom stille, jeg tror det er fordi jeg blir så innmari sulten etter trening, jeg spiser rimelig sunt, veier 55 kg å er 160 høy, så jeg skal ikke ned så mye, skal bare ha vekk litt mage. Men jeg går gikk ned en kilo i måneden når jeg ikke trente. Spiste så mye mindre. Nå trener jeg igjen, å vekta går opp.. jeg ser ikke så mye forskjell men jeg merker det på vekta. Noen tips for å døyve sulten etter trening?
Sekretæren Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Når du blir sulten etter trening, er det fordi kroppen trenger påfyll av næring. Dette er NØDVENDIG for restitusjon og fremgang. Spiser du ikke etter trening, vil du heller bryte ned kroppen i steden for å bygge den opp. Spis!!
Vera Vinge Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Ønsker du å ikke spise i det hele tatt etter trening, eller bare spise mindre? Jeg er nemlig helt avhengig av å spise etter trening, og jeg tenker at det er helt naturlig at kroppen trenger ny energi etter å ha tatt seg ut. Da bør du vel heller se på hva du putter i deg etter trening og ellers i døgnet.
Gjest elinrenate Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Ønsker du å ikke spise i det hele tatt etter trening, eller bare spise mindre? Jeg er nemlig helt avhengig av å spise etter trening, og jeg tenker at det er helt naturlig at kroppen trenger ny energi etter å ha tatt seg ut. Da bør du vel heller se på hva du putter i deg etter trening og ellers i døgnet. jeg vil bare spise mindre, hele dagen etter trening går jeg å er sulten.. spiser 5 skiver grov brød med magert pålegg stort sett hver gang jeg trener. Da er jeg fremdeles sulten. Spise generelt mer utover resten av dagen også..
Chanel.No5 Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Hva spiser du en vanlig dag da? Kanskje spiser du for lite generelt og ved trening vil kroppen da rope etter ekstra næring..
Gjest elinrenate Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 kanskje jeg gjør det ja.. har ikke tenkt på det før. tror nok du har rett.. når jeg ikke trener spiser jeg veldig lite. Men jeg må virkelig begynne å begrense meg etter trening asså.. Takk for svar alle sammen:-)
Glynis Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Har du mulighet til å trene på kvelden? Hvis du kommer hjem fra trening kl. 21 er det faktisk en viss begrensning på hvor mye du rekker å proppe i deg før du sovner.
Chanel.No5 Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Har du mulighet til å trene på kvelden? Hvis du kommer hjem fra trening kl. 21 er det faktisk en viss begrensning på hvor mye du rekker å proppe i deg før du sovner. Tror problemet hos TS er at hun spiser for lite mat og det resulterer med at de dagene hun trener er kroppen i for stor minus og det gir en sultfølelse, helt naturlig!!
Glynis Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Tror problemet hos TS er at hun spiser for lite mat og det resulterer med at de dagene hun trener er kroppen i for stor minus og det gir en sultfølelse, helt naturlig!! Joda, men for å fikse litt på fordeling utover dagen kan det jo være lurt. Spise mer før trening og spise et fornuftig, riktig sammensatt måltid etter trening i stedet for å småspise i mange timer kan være bra for psyken.
Gjest elinrenate Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Jeg blir ofte så innmari lat utpå kveldene, så hvis jeg venter til da ender det stortsett opp med at jeg ikke trener. Men jeg burde kanskje gjøre det sånn.. Kjedelig å gå opp i vekt når man er på slankern...
Leifr Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Da bør du vel heller se på hva du putter i deg etter trening og ellers i døgnet. Fasit. Spis mer proteiner, mindre karbohydrater.
Gjest jeje Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 NÅ er det jo kanskje heller ikke så rart at du ikke går så mye ned i vekt hvis du trener hardt og får muskler. muskler veier jo mer enn fett vettuuuu
Chanel.No5 Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Joda, men for å fikse litt på fordeling utover dagen kan det jo være lurt. Spise mer før trening og spise et fornuftig, riktig sammensatt måltid etter trening i stedet for å småspise i mange timer kan være bra for psyken. Enig her!
Annikken Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 (endret) Dette er ikke søtsug. Det er matsug. Kroppen din prøver å si deg noe. SPIS! En annen ting: Ikke forveksle vekt med magemålet. Disse to kan være fullstendig usymmetriske. Tren til du har en kropp du er fornøyd med. Vekta kaster du. Endret 21. september 2009 av Annikken
Gjest elinrenate Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 jeg spiser ikke godter, så søtsug sliter jeg ikke med i det hele tatt. Å jeg prøver jo å holde meg rimelig sunn å variert i kosten, men etter trening er jeg helt ute å kjører asså.. Blir aldri mett.. Trente sent i kveld da, å det hjalp. Men vansligvis gidder jeg ikke trene utpå dagen, må liksom komme meg av gårde tidlig hvis det skal bli noe av det. Gode råd Anikken, å takk for det. Men vekta har jo litt med trivselen å gjøre for meg.. Jeg får bare prøve å utvikle litt mere selv kontroll :-) Jeg vil ha en sunn kropp da folkens, så ikke tro at jeg sulter meg eller noe, jeg bare elsker mat:-) det er det som er problemet. Å jeg er innmari glad i husmannskost, å det er ikke alltid så magert at det gjør noe...
Chanel.No5 Skrevet 22. september 2009 #16 Skrevet 22. september 2009 (endret) Jeg vil ha en sunn kropp da folkens, så ikke tro at jeg sulter meg eller noe, jeg bare elsker mat:-) det er det som er problemet. Å jeg er innmari glad i husmannskost, å det er ikke alltid så magert at det gjør noe... Godt å lese at du ikke sulter deg, vinner ingenting på det! En må så absolutt ikke spise magert, så lenge mengdene er moderate så kan en selvfølgelig spise normal husmannskost!! Endret 22. september 2009 av Lotte27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå