FangeLiv Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Hvor ofte skyller/koker dere tuttene, og hvor gammelt er barnet?
Umuriel Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Mens han var bitteliten baby kokte vi de et par ganger i uka, deretter en gang i uka frem til ca 6 mnd alder. Etter dette sporadisk. Nå som han nærmer seg to år koker vi de veldig sjeldent. Men de skylles fremdeles ganske ofte, gjerne daglig.
Ninen Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Vi har kokt dem da de var nye og en gang eller to etter det i løpet av 6 mnd. De skylles ofte, ca daglig. Vi har flere, så de får gjerne tørket litt mellom hver bruk også.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Vi har kokt dem da de var nye og en gang eller to etter det i løpet av 6 mnd. De skylles ofte, ca daglig. Vi har flere, så de får gjerne tørket litt mellom hver bruk også. Det er mulig at smokkene er blitt bedre, men da jeg hadde smokkeunge for ca 10 år siden ble vi anbefalt å skifte ut smokkene regelmessig. Jeg kastet alle etter ca 1mnd bruk, men det er mulig at de er bedre nå.
Blowers daughter Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Oi, da har vel vi tatt godt i. Vi kokte de hver gang de hadde falt i bakken/gulvet e.l de første 5-6 ukene. Hadde 5 smukker, og de ble kokt hver dag. Også nå bytter jeg til ren smukk hver dag, og gutten er 2,5 mnd.. Hehe.. Følte meg som en hysterisk førstegangs jeg nå, jeg som var så sikker på at jeg var roligheten selv
la Flaca Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Har alltid bruks oppvaskamaskina vi, bortsett fra de første månedene da vi kokte dem. Ren smokk hver dag er et must.
Kara W Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Det er mulig at smokkene er blitt bedre, men da jeg hadde smokkeunge for ca 10 år siden ble vi anbefalt å skifte ut smokkene regelmessig. Jeg kastet alle etter ca 1mnd bruk, men det er mulig at de er bedre nå. Jo da, det blir fortsatt anbefalt, men jeg har aldri sett noen skader på smokkene eller følte at de har blitt "brukt opp", så jeg har ikke kastet noen av våre (men det blir stadig færre av dem alikevell) Smokkene har alltid ligget strødd rundt i huset, så de første 6 månedene samlet jeg dem opp og kokte ca 2-3 ganger i måneden. Hvis noen falt et sted jeg følte var "skittent" (bakken ute o.l.) så fjernet jeg den fra resten slik at han ikke fikk den tilbake før den var kokt. Ellers bare skylte jeg dem. Etter det kokte jeg mer og mer skjeldent. Fra han ble et år bruker han kun smokk i sengen, og nå føler jeg ikke behov for å koke dem særlig ofte. Kanskje hver 2. måned.
Duracella Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 (endret) Jeg må si jeg er overrasket over hvor dårlig renholdet av smokkene hos mange er. Vi har 6 smokker vi bruker på ungen på snart 6 mnd (slik har det vært hele tiden). Bytter smokk hver dag, og en dag i uken blir alle sammen kokt. Tenk på alle basseluskene som kommer på smokken uansett dem ikke detter i gulvet fx. Det hadde ikke jeg villet stappa i min munn en gang, dag på dag på dag Endret 21. september 2009 av Duracella
Gjest imli Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Vårt første barn ville ikke ha smokk, så vi er ganske uerfarne på dette området... Minsten får nykokt smokk hver dag. Vi har vel 4-5 stk. Men koker dem ikke hver gang de faller på gulvet altså...
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Vi kokte aldri noen av smokkene til ungene, tror ikke vi tenkte over det engang. Skyllet de under rennende vann en og annen gang. Ungene her var lite syke i forhold til mange andre barn, så tror ikke det var så veldig farligt.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Vi koker smokkene når de er nye før de blir tatt i bruk og så kaster vi dem etter ca 1mnd, blir kun skyllt med vann daglig. Han lille her er ikke mye syk og det tror jeg er for vi ikke er hysteriske når det kommer til baskelusker, eneste jeg er hysterisk på en snørr, det får han ikke gå rundt med i hele ansiktet, alt med måte
Ninen Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Han suger jo like mye på leker som på smokker, og alt kan ikke kokes heller. Antar babyer putter alt mulig i munnen for å øve opp immunforsvaret eller noe sånt. Når det gjelder hvor lenge smokker holder, så er det vel sånn at det går hardere ut over dem når barna får tenner og kan bite på dem.
Umuriel Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Hos oss har silikonsmokkene holdt veldig lenge, mens latexsmokkene blir fortere slitt.
FangeLiv Skrevet 21. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 21. september 2009 Ja, samme her Umuriel, latekstutter holder maks to måneder. Silikontuttene merker jeg ikke noe slitasje på. Men det er såklart lateks snuppa foretrekker da
Umuriel Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Her er silikon favoritten (heldigvis), men han tar egentlig alt av smokker, bortsett fra Ortodent.
Ninen Skrevet 22. september 2009 #16 Skrevet 22. september 2009 Vi har noen som er brune og noen blanke. Er det de brune eller de blanke som er latex? (Det skal sies at vi etter et par mnd byttet ut alle smokkene. Jeg nevnte det ikke siden det ikke direkte handlet om renhold/koking.)
Umuriel Skrevet 22. september 2009 #17 Skrevet 22. september 2009 De brune er latex og de blanke er silikon.
Ninen Skrevet 22. september 2009 #18 Skrevet 22. september 2009 Takk, da skal jeg være litt ekstra obs på hvordan de holder seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå