Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Hei, Jeg er interessert i å kjøpe bolig på Vestkanten, fortrinnsvis Vinderen/Ris. Noen som har noen tanker hvorvidt prisnivået der kommer til stige og hvilke deler av Vinderen det er fint å bosette seg? Prisnivået bør helst ikke overstige 4-5 millioner, er mest interessert i en leilighet. Å bosette på Østkanten nå er vel en risikosport, da det er et sted folk ønsker seg bort fra, rent generelt. Håper på mange innspill.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Vel, om du ønsker å foreta en langsiktig investering, så er det rette stedet. På Østkanten kommer som sagt prisene til å falle fritt, da ingen vestlige og formuende innvandrere ønsker at barna skal vokse opp der.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 da ingen vestlige og formuende innvandrere ønsker at barna skal vokse opp der. Jo, formuende innvandrere bygger kaksehus på østkanten. Ta en tur og se selv.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Jo, formuende innvandrere bygger kaksehus på østkanten. Ta en tur og se selv. Det har du helt rett i, men uansett er tomteprisen på Vestkanten betydelig høyere. Det forventes vel også en langt høyere prisstigning der de nærmeste årene enn på Østkanten i tråd med at flere og flere vestlige barnefamilier emigrerer vestover. Stovner er ikke akkurat stedet man kan forvente den høyeste prisstigningen.
Gjest Vaarsang Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 For all del kjøp deg noe fint på Vestkanten, Vinderen og Montebello ligger hyggelig til. Ullevål er noe herk, selv om bydelen ligger på Vestkanten. Kommer man bare litt nedenfor Hagebyen, så påtreffer man bøttevis med asylsøkere. Har hørt at det var noen som ble skutt gjennom hjertet der for ikke så lenge siden, han overlevde dog pga nærheten til sykehuset.
Annikken Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 For all del kjøp deg noe fint på Vestkanten, Vinderen og Montebello ligger hyggelig til. Ullevål er noe herk, selv om bydelen ligger på Vestkanten. Kommer man bare litt nedenfor Hagebyen, så påtreffer man bøttevis med asylsøkere. Har hørt at det var noen som ble skutt gjennom hjertet der for ikke så lenge siden, han overlevde dog pga nærheten til sykehuset.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 Jeg slår et slag for Smestad, finnes ikke noen vakrere bydel :rødme:
Gjest Gjest_Husmusa_* Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Her var det litt av en generalisering, gitt! Bor selv på "beste vestkant", men synes til tross for dette at dere overdriver voldsomt hva de østlige bydeler angår. Østkanten er ikke bare "søppel", mange flotte områder der også! Det er litt ekstremt f.eks. i Groruddalen og på Grønland, men hvis man legger igjen fordommene hjemme og åpner øyene er det fint mulig å oppdage flotte, koselige bydeler på østkanten også.
Gjest brutal_mann Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Ville heller prøvd Vestlandet enn Vestkanten...
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 Her var det litt av en generalisering, gitt! Bor selv på "beste vestkant", men synes til tross for dette at dere overdriver voldsomt hva de østlige bydeler angår. Østkanten er ikke bare "søppel", mange flotte områder der også! Det er litt ekstremt f.eks. i Groruddalen og på Grønland, men hvis man legger igjen fordommene hjemme og åpner øy 3fe0 ene er det fint mulig å oppdage flotte, koselige bydeler på østkanten også. Nordstrand har fin utsikt på havet riktignok, men det blir flere og flere mørkhudete naboer dessverre. Vi solgte og flyttet vestover av hensyn til barna.
Gjest Rettpåsak Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 Hva med Tonsenhagen-vest/Årvoll? Bor på Tonsenhagen nå (ikke blokk som utlendingene) og trives egentlig veldig bra:) Veldig nærme skogen hvis du vil jogge/sykle der og lite bråk. Sikkert billigere å kjøpe seg hus her enn på vestkanten. Men men om 10-20 har sikkert alle vi norske som bor her flyttet i og med at det på en måte ligger i Grorudalen...
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #12 Skrevet 26. september 2009 Hva med Tonsenhagen-vest/Årvoll? Bor på Tonsenhagen nå (ikke blokk som utlendingene) og trives egentlig veldig bra:) Veldig nærme skogen hvis du vil jogge/sykle der og lite bråk. Sikkert billigere å kjøpe seg hus her enn på vestkanten. Men men om 10-20 har sikkert alle vi norske som bor her flyttet i og med at det på en måte ligger i Grorudalen... Jeg er født og oppvokst på østkanten og alltid sett på meg selv som en østkantjente, dog synes jeg det er uforsvarlig at barna skal gå på en østkantskole. Derfor måtte jeg også emigrere til vestkanten.
Gjest Rettpåsak Skrevet 26. september 2009 #13 Skrevet 26. september 2009 Jeg er født og oppvokst på østkanten og alltid sett på meg selv som en østkantjente, dog synes jeg det er uforsvarlig at barna skal gå på en østkantskole. Derfor måtte jeg også emigrere til vestkanten. Det er vel egentlig det lureste hvis du har barn ja:)
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #14 Skrevet 26. september 2009 Det er vel det som måtte til for at en ihuga sosialdemokrat skulle stemme FrP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå