Gå til innhold

Student i Sogndal?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet

Jeg skal begynne på høyskole/universitet neste år og har lyst å bli lærer. Jeg er alenemor til en to-åring og vil derfor studere et sted med et rolig og godt miljø. En venninne av meg studerer selv i Sogndal og anbefaler dette stedet. Det er visst godt studentmiljø der også.

Er det noen her som har studert i Sogndal og kan bekrefte/avkrefte? Eller som er derfra? Håper på svar :)

• 4 uker senere...
Gjest stearinpikken
Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
  • 3 uker senere...
Skrevet

Lillesøsteren min trives ihvertfall veldig godt i Sogndal :Nikke:

Skrevet

Hei

eg er i fra sogndal. Kanskje vanskelig å uttale seg om ein plass ein er født og oppvokst i, men eg elska vertfall sogndal!

Det er eit lite studentmiljø der, men på den måten blir folk kjent med mange på studieplassen og studentmiljøet skal være veldig bra har eg hørt! :)

Studentuteplassen "meieriet" er av svært mange både artister og studenter rekna som ein av dei beste konsertscenene i landet. Veldig lite og intimt, men masse bra band kvart år! :)

Naturen i Sogndal e også eit kapittel for seg sjøl. Høge fjell og fjorden. Masse mulighetar for fjelltura,skitura osv.

Vil absoulutt anbefale plassen:)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg skal begynne på høyskole/universitet neste år og har lyst å bli lærer. Jeg er alenemor til en to-åring og vil derfor studere et sted med et rolig og godt miljø. En venninne av meg studerer selv i Sogndal og anbefaler dette stedet. Det er visst godt studentmiljø der også.

Er det noen her som har studert i Sogndal og kan bekrefte/avkrefte? Eller som er derfra? Håper på svar :)

Hei! Det er jo lenge sidan du la inn dette, ser eg, og søknadsfristen er jo 15. april, men eg dumpa tilfeldigvis over innlegget ditt, og ville gjerne seie litt om det å studere i Sogndal. Eg jobbar i studieadminstrasjonen ved Høgskulen i Sogn og Fjordane (HSF), så litt inhabil blir eg jo :) Men som du vil sjå av studentintervjua i lenken under, er lærarstudentane våre veldig fornøgd med både studiet og studentmiljøet.

Generelt er tilbakemeldingane frå studentane våre gode. Sogndal og HSF er passe stort. Det gjer at du fort blir kjent med andre, og at lærarane kan navnet ditt og gir deg tett oppfølging. Eg legg også med ei lenke til info om barnehage m.m.

Lykke til med valget!

Tove :)

http://www.laerar.hisf.no/

http://www.hisf.no/no/for_studentar/velferd_og_hybel

Skrevet

Jeg har studert i Sogndal, og synes det var helt supert miljømessig sett :)

Også venninner som har barn trivdes godt. Det er et lite studentmiljø og man blir godt kjent med andre studievenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...