Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Er i et ganske så ferskt forhold (3 mnd). Jeg er i slutten av 20 åra og han er i midten av 30 åra. Jeg kommer fra et langvarig forhold som varte i 11 år, mens hans historikk er flere forhold som maks har vart i underkant av 2 år. Her en dag sa han ut av det blå at han foretrakk å gå på byen uten kjæresten. (noe jeg også liker innimellom). Han følte at han ikke kunne prate med andre jenter som han ville om kjæresten var med på lasset.. Han følte seg også ukomfertabel når han har vært med tidligere kjærester og venniner ut. Deretter sa han at alle kunne gjøre feil i fylla, og om man rota med ei eller en annen under de omstendighetene så burde man bare holde kjeft. Ble litt satt ut av hans uttalelser, kommer fra et forhold med en notorisk utro mann og er ikke det minste interessert i å ha et slikt forhold igjen. Jeg er på ingen måte ute etter å holde han i bånd, eller la han gjennomgå for forrige kjærestes feil. Men skjønner ikke hvorfor kjærester ikke kan gå ut å ha det morsomt sammen uten at det skal føles som en begrensning.. innspill?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Sorry, men jeg hadde kvittet meg med ham. Forholdet er såpass ferskt at det er best å la ham gå med det samme.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Hva slags innspill forventer du egentlig? Hvis du ikke aksepterer at feil i fylla er "sånt som kan skje" og det er det best man ikke snakker om, så aksepterer du det ikke. Kombinasjonen av at han ikke kan/vil ha kjæresten med på byen fordi det hemmer hans utfoldelse med andre jenter samt at "fylleutroskap" kan skje er et tegn på en innstilling. Aksepterer du denne innstillingen? Poenget mitt er at vi kan ikke fortelle deg hva som er utroskap i ditt forhold og vi kan heller ikke fortelle om det er rett eller galt å la være å gå på byen sammen. Du må kunne stole nok på dine instinkter og din mening om dette til å si at dette aksepterer jeg ikke. På den ene side bør kjærester være selvstendige individer som en gang i blant må kunne gå ut hver for seg uten at den "hjemmesittende" part dør av sjalusi. På den annen blir det noe annet å "bli hemmet" i sin kontakt med det annet kjønn så derfor vil man helst gå ut alene. Hva er forskjellen på oppførselen når kjæresten er med og ikke - oppfører man seg med vilje på en måte man vet kjæresten ikke liker når h*n ikke er med? Da er man jo utro da - siden man går utover de grenser man vet kjæresten har. Hvor stor plass et fylleutroskap skal få i et forhold bør man også avklare som parter i dette forholdet. I det hele tatt: tiden er inne for en prat om hva som er ok og hva som ikke er i deres forhold. Det er ikke slik at han kan diktere at slik er det - dere må være enige.
Gjest Gjest_nille_* Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 huff, dette synes jeg virkelig ikke var noe hyggelig. Jeg har opplevd noe lignende selv, riktignok da jeg var 16. jeg synes dette høres ganske så mistenkelig ut. I et såpass fersk forhold kan man vel gå ut ifra at man er forelsket og ønsker å gjøre ting sammen med kjæresten sin..? Og han er godt voksen også, , synes det er meget umoden oppførsel av en mann i 30-åra. Deretter sa han at alle kunne gjøre feil i fylla, og om man rota med ei eller en annen under de omstendighetene så burde man bare holde kjeft. Er ikke dette rett og slett en innrømmelse? Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke akseptert denne typen kommentarer. Jeg synes du bør tenke deg godt om før du fortsetter forholdet til denne mannen, du har jo nettopp kommet ut av et forhold der kjæresten din var utro. Den eldgamle unnskydningen om at fylla har skylda, gjelder ikke når man er voksen og ansvarlig for sine handlinger, edru som full. Men skjønner ikke hvorfor kjærester ikke kan gå ut å ha det morsomt sammen uten at det skal føles som en begrensning.. Her sier du det vel egentlig selv, det skal ikke føles som noen begrensning. Når man har kjæreste, skal man ønske å gå hjem til han/henne etter endt kveld på byen og ikke føle det som en slags straff av noe slag, det er et tegn på at noe er grunnleggende galt med denne personens følelser for forholdet.
Michelin Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Er i et ganske så ferskt forhold (3 mnd). Jeg er i slutten av 20 åra og han er i midten av 30 åra. Jeg kommer fra et langvarig forhold som varte i 11 år, mens hans historikk er flere forhold som maks har vart i underkant av 2 år. Her en dag sa han ut av det blå at han foretrakk å gå på byen uten kjæresten. (noe jeg også liker innimellom). Han følte at han ikke kunne prate med andre jenter som han ville om kjæresten var med på lasset.. Han følte seg også ukomfertabel når han har vært med tidligere kjærester og venniner ut. Deretter sa han at alle kunne gjøre feil i fylla, og om man rota med ei eller en annen under de omstendighetene så burde man bare holde kjeft. Ble litt satt ut av hans uttalelser, kommer fra et forhold med en notorisk utro mann og er ikke det minste interessert i å ha et slikt forhold igjen. Jeg er på ingen måte ute etter å holde han i bånd, eller la han gjennomgå for forrige kjærestes feil. Men skjønner ikke hvorfor kjærester ikke kan gå ut å ha det morsomt sammen uten at det skal føles som en begrensning.. innspill? merkelig fyr, vil han ikke ha deg der, for å kunne flørte med andre jenter?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Han er en "oter" han der. Såpass gammel og det lengste forholdet er i underkant av to år? Han har ekstremt oppmerksomhetsbehov og bekreftelsesbehov han karen der. Jeg ville trukket meg ut før han rakk å smitte meg med noe!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Hva er din definisjon på utroskap? Han har allerede sagt at hvis du er med på byn får han ikke utfolde seg som han vil(være seg selv??) og drikker han for mye kan det godt vær at han roter med noen damer, men det kommer han isåfall ikke til å fortelle om til deg... Godtar du det?? Du gjør kanskje det siden spørsmålet ditt slik jeg oppfatter det er at du ber om innspill på om ikke kjærester burde kunne gå ut på byn sammen...? Mitt innspill: Jo klart kjærester burde kunne gå på byn sammen, men også hver for seg. Går de hver for seg er det for å ha det kult med kompiser/venninner, ikke for å kanskje kunne rote med andre på byn... Hvor går grensen for roting da? Klining? Litt lett klåing innunder genseren? Litt gniing på kjønnsorganer? Puling? Fyren sier han kan finne på rote litt i fylla, men hvordan veit du hvor han stopper? Hvis han ikke foteller deg at han har rotet, forteller han deg sikkert ikke at han har pult heller...
Gjest TS Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Hva slags innspill forventer du egentlig? Hvis du ikke aksepterer at feil i fylla er "sånt som kan skje" og det er det best man ikke snakker om, så aksepterer du det ikke. Kombinasjonen av at han ikke kan/vil ha kjæresten med på byen fordi det hemmer hans utfoldelse med andre jenter samt at "fylleutroskap" kan skje er et tegn på en innstilling. Aksepterer du denne innstillingen? Poenget mitt er at vi kan ikke fortelle deg hva som er utroskap i ditt forhold og vi kan heller ikke fortelle om det er rett eller galt å la være å gå på byen sammen. Du må kunne stole nok på dine instinkter og din mening om dette til å si at dette aksepterer jeg ikke. På den ene side bør kjærester være selvstendige individer som en gang i blant må kunne gå ut hver for seg uten at den "hjemmesittende" part dør av sjalusi. På den annen blir det noe annet å "bli hemmet" i sin kontakt med det annet kjønn så derfor vil man helst gå ut alene. Hva er forskjellen på oppførselen når kjæresten er med og ikke - oppfører man seg med vilje på en måte man vet kjæresten ikke liker når h*n ikke er med? Da er man jo utro da - siden man går utover de grenser man vet kjæresten har. Hvor stor plass et fylleutroskap skal få i et forhold bør man også avklare som parter i dette forholdet. I det hele tatt: tiden er inne for en prat om hva som er ok og hva som ikke er i deres forhold. Det er ikke slik at han kan diktere at slik er det - dere må være enige. Takk svar.. det var nettopp et slikt innspill jeg ønsket. Jeg ble veldig overrasket av hva han sa. Han har tidligere sagt at han synes det er forferlig at ingen er trofaste i dette samfunnet.. og at han tar sterk avstand til utroskap. Jeg skjønner heller ikke hva som liksom er forkjellen i måten han oppfører seg mot andre jenter med eller uten meg.. Han mente bara at han ikke kan prate like fritt med dem. Kan jo tenkes at han flørter og liker oppmerksomheten uten at en kjæreste sitter å ser på.. Det er i allefall sånn jeg tolket han. Jeg sa klart i fra at jeg IKKE ønsket å ha et forhold hvor man kan tillate seg å være utro bare man har promille. Og om det var sånn at han rotet med andre jenter når jeg satt hjemme fikk han heller dumpe meg og det fort! Jeg er ikke urimelig sjalu, har ingen problem med at partner har et liv utenom meg. Men om han gjør meg usikker, så er det klart sjalusien sniker seg frem. Siden denne samtalen har jeg blitt ganske usikker og lurer egentlig på hvor gode fremtidsutsikter dette har. Så må nok ta dette opp igjen..
Bambimor Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Tror du har gått inn i et forhold med en type som igjen kan være utro mot deg, han hadde jeg styrt unna. Iallefall om jeg ikke ønsket å bli såret
Gjest TS Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Hva er din definisjon på utroskap? Han har allerede sagt at hvis du er med på byn får han ikke utfolde seg som han vil(være seg selv??) og drikker han for mye kan det godt vær at han roter med noen damer, men det kommer han isåfall ikke til å fortelle om til deg... Godtar du det?? Du gjør kanskje det siden spørsmålet ditt slik jeg oppfatter det er at du ber om innspill på om ikke kjærester burde kunne gå ut på byn sammen...? Mitt innspill: Jo klart kjærester burde kunne gå på byn sammen, men også hver for seg. Går de hver for seg er det for å ha det kult med kompiser/venninner, ikke for å kanskje kunne rote med andre på byn... Hvor går grensen for roting da? Klining? Litt lett klåing innunder genseren? Litt gniing på kjønnsorganer? Puling? Fyren sier han kan finne på rote litt i fylla, men hvordan veit du hvor han stopper? Hvis han ikke foteller deg at han har rotet, forteller han deg sikkert ikke at han har pult heller... Grensen min for utroskap går ved kyssing. Hvis man oppfører seg på en måte man ikke ville at kjæresten skulle sett så er jo dette i grenseland. Jeg godtar absolutt IKKE at han roter med andre damer i fylle. Derfor har jeg også bedt han gjøre det slutt pronto om han skulle gjøre noe sånt. Men Han mener at han ikke ville gjort det...men at han snakket på generelt grunnlag. (Det rettet han det til etter at jeg aldeles ikke var enig med hans meninger) Min erfaring fra tidligere er jo nettopp at de ikke forteller deg om utroskap..om det har vært roting eller puling. Ikke lett å tro på monogami i disse tider
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Jeg har selv sagt til en kjæreste jeg hadde at jeg kunne akseptere utroskap, det betydde ikke at jeg selv bevisst hadde ønsker om å være utro eller ønsket at han var det. Tror dessverre han til slutt også misforstod.... Men jeg er enig med Blondie 65 her.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 Han mente bara at han ikke kan prate like fritt med dem Hva i alle dager? Prate fritt om hva da? Respektløst overfor deg å få det til å høres ut som det er et slags "offer " for han å ikke kunne prate fritt med jenter på byen, stakkars han liksom, da kan han jo bare ikke utfolde seg fritt- du hører selv hvor galt det høres ut?
Gjest TS Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 merkelig fyr, vil han ikke ha deg der, for å kunne flørte med andre jenter? Det var nettopp det inntrykket jeg satt igjen med etter samtalen...
Gjest TS Skrevet 20. september 2009 #14 Skrevet 20. september 2009 Han mente bara at han ikke kan prate like fritt med dem Hva i alle dager? Prate fritt om hva da? Respektløst overfor deg å få det til å høres ut som det er et slags "offer " for han å ikke kunne prate fritt med jenter på byen, stakkars han liksom, da kan han jo bare ikke utfolde seg fritt- du hører selv hvor galt det høres ut? Klart jeg hører hvor galt dette høres ut! Å gå ut med venniner derimot er greit..så lenge det ikke er kjæresten.
Michelin Skrevet 20. september 2009 #15 Skrevet 20. september 2009 Det var nettopp det inntrykket jeg satt igjen med etter samtalen... Da hadde jeg droppet han, helt klart. Virker ikke som en person, du kan stole på.
Gjest Langt mot Nord Skrevet 20. september 2009 #16 Skrevet 20. september 2009 Høres ut som om han ikke vil at TS skal se en viss side og hva han egentlig gjør, hvilken person han er når man drar ut og kommer over litt lammekjøtt.
Gjest Gjest_Tilde_* Skrevet 20. september 2009 #17 Skrevet 20. september 2009 Virker på meg som han bruker deg som en reserveløsning frem til han en dag treffer den han har lyst å ha med seg på byen, den han ønsker å være tro mot, den han ønsker å gi av seg selv til. Er man glad i noen på den riktige måten, så setter man ikke begrensninger i forholdet. Kom deg vekk fra han så fort du kan, er mitt råd:) Gled deg til den dagen du møter en herremann som deler dine syn på livet, og ikke trenger å tilpasse sine holdninger etter hvert som han spør deg om dine:)
Gjest elinrenate Skrevet 20. september 2009 #18 Skrevet 20. september 2009 høres ut som om han advarer deg så du ikke har noe du skulle sagt senere. Om du møter han på byen med tunga neddi halsen til x'n nå så kan han bare si: "jeg sa jo at det er sånn jeg er.." dritt fyr
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #19 Skrevet 21. september 2009 Jaja, nå har du ihvertfall blitt advart og vet hva du kan vente deg.
Gjest Nattvette Skrevet 21. september 2009 #20 Skrevet 21. september 2009 Eg hadde nok vært veldig betenkt og skeptisk til å i det heile tatt fortsette forholdet når han har den holdningen med at "han føler han ikke kan prate med andre jenter som han vil om kjæresten var med på lasset" og det med at "alle kan gjøre feil i fylla, og om man rota med ei eller en annen under de omstendighetene så burde man bare holde kjeft". Men andre ord, om dama ikkje er med kan han flørte så mye han vil, og om det går lengre så var jo det "bare" fylletull som kan glemmes og som ikkje er vits å nevne til dama. Da hadde eg ihvertfall ALDRI stolt på fyren når han gikk ut på byen aleine/uten meg, og da hadde jo forholdet vært fucked egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå