Gå til innhold

Eurobonus fra sas

Aurela

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal melde meg inn i Eurobonusprogramet til SAS, siden jeg reiser mye med fly. Men, hvor mange poeng trenger med for å betale en flyreise? Da tenker jeg flyreiser som koster ca mellom 500 og 1000 kroner. Og, kan man benytte seg av ungdsombilettene når man reiser med eurobonus, det er jo ofte det jeg finner billige biletter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det er bare å melde seg inn for det er jo gratis :-) En kan tjene opp poeng når en flyr med SAS og med de andre StarAlliance partnerene. Dessverre blir det ikke så veldig mye poeng av det dersom du kjøper de aller billigste billettene til SAS men hvis du reiser en del så blir det fort noen poeng. Men etter at SAS introduserte at man må betale drivstoff skatt når man skal kjøpe en billett med poeng så er det nesten ikke poeng i å kjøpe en økonomibillett med poeng. Jeg skal til Hong Kong i neste uke og jeg har brukt poeng for å kjøpe turen og jeg måtte ut med 3000 kroner i skatter og avgifter :kjefte: Og jeg vil anta at det blir noe lignende dersom du skal kjøpe en billett med poeng til f.eks. USA. Så den beste måten er nok å spre opp poeng slik at en kan bruke poeng til å oppgradere seg selv fra økonomi til business, eller spare poeng en stund slik at du kan ta deg en tur på business eller first. Her er oversikten over hvor mange poeng du må ha for å kjøpe en billett med poeng på SAS http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-e...rt/award_chart/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tjener heller ikke opp poeng når man flyr innenlands - og på de billigste billettene er det ca ingen poeng å hente i det hele tatt. Flyr mye Norge-Riga, og med de billigste billettene får man hele 150 (!!!) poeng på den turen. Da tar det liiiiitt i overkant lang tid å spare opp nok poeng til en reise tur-retur innen Norden (som koster 12000 poeng).

Eurobonus er blitt et fryktelig dårlig bonusprogram, spør du meg. Men selvfølgelig, det koster ingenting å være med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tjener heller ikke opp poeng når man flyr innenlands - og på de billigste billettene er det ca ingen poeng å hente i det hele tatt. Flyr mye Norge-Riga, og med de billigste billettene får man hele 150 (!!!) poeng på den turen. Da tar det liiiiitt i overkant lang tid å spare opp nok poeng til en reise tur-retur innen Norden (som koster 12000 poeng).

Eurobonus er blitt et fryktelig dårlig bonusprogram, spør du meg. Men selvfølgelig, det koster ingenting å være med. :)

Reiser ikke så mye med sas, blir mest norwegian, og om det er så dårlig som dere sier så holder jeg meg heller til de bilettene som er billigst når jeg skal reise, og ikke hovedsakelig sas for å saaaakte tjene opp noen få poeng. Takk for svar begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke kjøpt dyrere billetter med sas for å samle opp noen ynkelige poeng, nei - men det koster jo ingenting å skaffe seg eurobonuskortet og bruke det de gangene du uansett flyr sas. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...