Gå til innhold

Når forsvinner magen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_slankern_*
Skrevet

Jeg har nå gått ned drøyt 5 kg ved å legge om kosthold og bevege meg mer (gå+litt pilates-type-styrketrening).

Går ned veldig jevnt og trutt 0,5kg i uka og nå har jeg altså kommet meg nærmere 5,5 kg tapt kroppsvekt. Har ikke veid så lite siden jeg "begynte" å veie meg for 3 år siden eller noe, så jeg er kjempefornøyd og det er motiverende å se at det funker og at jeg blir lettere og at jeg bare har gått ned siden juli eller noe, ikke gått opp igjen et gram.

Men når kan jeg forvente at magen begynner å forsvinne og at jeg blir tynn?! Kan med fordel ta av 10 til for å få en slags normalvekt...

Det er litt frustrerende å gå på vekta og se gode resultater, men når jeg ser meg i speilet ser jeg jo like tjukk ut. Bruker da fortsatt de samme klærne også. Inbiller meg at en jakke hadde blitt bittelitt mikroskopisk løsere rundt midjen, men jeg vet ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vanskelig å si noe iom at du ikke oppgir vekt og høyde.....

er du overvektig(i henhold til f.eks bmi) så vil du garantert miste nokså mye magefett, inkludert fett andre steder.

jeg har mest fett rundt midjen, og når jeg legger på meg går det rett på magen, men ikke tilsvarende når jeg tar av meg.

så er jeg i øvre grense av normalvektig ser jeg ut som om jeg er gravid i 5. måned. jeg må rett og slett være veldig slank for å få mindre mage, og selv da er den synlig rund. lever greit med det, kommer aldri til å få i nærheten av flat mage:)

men nå har jeg mer en normal kosemage fremfor en gravidmage.

men man kan ikke punktslanke seg som du vet, så proporsjonene kommer til å være nogenlunde de samme, alt ettersom.

men når du spør om når man kan forvente at man blir tynn, så tenker jo jeg at det er helt feil motivasjon og mål.

dermed, om du er normalvektig så kan du ikke forvente tap av fett i større grad rundt midjen uten å bli sykelig tynn. og det regner jeg med at du ikke har tenkt å gjøre i så tilfelle.

Gjest Gjest_slankern_*
Skrevet
det er vanskelig å si noe iom at du ikke oppgir vekt og høyde.....

er du overvektig(i henhold til f.eks bmi) så vil du garantert miste nokså mye magefett, inkludert fett andre steder.

jeg har mest fett rundt midjen, og når jeg legger på meg går det rett på magen, men ikke tilsvarende når jeg tar av meg.

så er jeg i øvre grense av normalvektig ser jeg ut som om jeg er gravid i 5. måned. jeg må rett og slett være veldig slank for å få mindre mage, og selv da er den synlig rund. lever greit med det, kommer aldri til å få i nærheten av flat mage:)

men nå har jeg mer en normal kosemage fremfor en gravidmage.

men man kan ikke punktslanke seg som du vet, så proporsjonene kommer til å være nogenlunde de samme, alt ettersom.

men når du spør om når man kan forvente at man blir tynn, så tenker jo jeg at det er helt feil motivasjon og mål.

dermed, om du er normalvektig så kan du ikke forvente tap av fett i større grad rundt midjen uten å bli sykelig tynn. og det regner jeg med at du ikke har tenkt å gjøre i så tilfelle.

Jeg er overvektig i forhold til bmi. som jeg skrev; kan gå ned 10 kg til for å være innenfor normalvektigskiktet. Er 160 høy og 71/72kg nå og siden jeg ikke er trent så er ikke denne overvekten noe særlig muskler, for jeg vet jo at muskler veier mer enn fett og atl det der.

Jeg har også sånn gravidmage som du sier du hadde, og jeg synes det virker VELDIG rart om jeg går ned 10kg til og magen fortsetter å være stor bare fordi proposjonene alltid vil være de samme. Så ja; målet mitt er å bli slankere og jeg synes ikke det er et rart mål. Og siden det meste av fettet mitt er på magen, og jeg må gå ned såpass mye i vekt er det sinnsykt rart om det lille som er av fett på f.eks armene forsvinner, mens magen fortsetter å være svær - til tross for at det ikke går an å punktslanke!?!?

Gjest Gjest_slankern_*
Skrevet

Bare så det ikke er noe misforståelse; jeg drømmer ikke om sixpack eller helt flat mage da jeg tror det krever mye mer trening enn det jeg gjør nå, men en slankere mage slik at jeg kan ha på meg en olabukse uten at det henger et fjell over og ut osv.

Og selv om jeg har mest fett på magen så er jeg jo litt kraftig over armene og haka og sånn, så er jo ingen sylfide på resten av kroppen, men ikke direkte feit andre steder enn magen bare :)

Gjest Gjest_monica_*
Skrevet

Begynn med styrketrening. Det er den beste metoden for å brenne vekk fettet. Jeg kan anbefale Release your potential. Du kan lese mer om det her: tn.no

Skrevet
Begynn med styrketrening.

Jepp. Pilates og armhevinger og power yoga og alt mulig sånt er vel og bra hvis alternativet er å sitte i sofaen, men vil du ha raske og merkbare resultater er det fint lite som kan måle seg med ordentlig styrketrening med tunge vekter. Dette gjelder uavhengig av kjønn og alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...