Gå til innhold

2 flasker vin i helgen

Fremhevede innlegg

Skrevet

En flaske fredag og en flaske lørdag alene. For mye er det? Eller ikke problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvor ofte du gjør det. Og hvordan du reagerer på det.

En gang iblant dersom man ikke går bananas er vel ok.

Gjest strykebrett
Skrevet

En flaske fredag å lørdag denne helgen er ikke noe problem i seg selv nei. To flasker vin alene hver helg begynner utløse varsellampene etter min mening, men hvis det er en engangsting er det ikke noe å si på.

Skrevet

Alene som i at du var på vors/fest og drakk en flaske selv per dag eller at du var alene hjemme og drakk en flaske vin hver dag?

Uansett synes jeg ikke det er mye i det hele tatt hvis det ikke blir alkohol i uken.

En liten forskjell hvis det alltid skjer alene, men ikke hvis man er en vinnyter som tåler alkohol godt.

Skrevet

Jeg har lest tråden "hvor sosial er du?", eller no sånt, og konkludert med at veldig mange foretrekker å tilbringe helgen alene. Hvis de i tillegg er glad i vin, så hvorfor ikke? Hvorfor er det så mye bedre om det hadde vært ett menneske til i stua? Kan vi ikke respektere at vi har ulike behov?

Veldig mange drikker to flasker vin i helgene, og de fleste stiller vel ikke spørsmålstegn ved det, så lenge det er i sosiale sammenhenger?

Men direkte sunt er det jo ikke. Eller, kanskje det faktisk er det, hvis det gir glede og ellers det man søker?

Skrevet

Jeg synes det høres mye ut hvis det er noe som skjer ofte.

Skrevet

Helsemessig er det bedre for kroppen om du sprer forbruket, i stedet for store mengder på enkeltdager.

I forhold til alkoholproblemer synes jeg ikke man skal tåle 1 helflaske uten å bli nokså brisen, og jeg synes det blir i meste laget å bli godt brisen alene to ganger hver helg.

Du bør spørre deg selv hvorfor du har dette forbruket, hvis det er deg det gjelder, og jeg ville også vurdert å kutte det ned en del.

Jeg drikker også alene, men holder meg til 1-2 glass stort sett.

Skrevet

Jeg synes ikke det er spesielt mye hvis det er en og annen gang, selv om jeg personlig ville hatt problemer med (i betydningen lyst) å drikke like mye to dager på rad. Hvis det er hver helg tenker jeg at det kanskje er noe negativt med å drikke bort såpass mye av helga, hvis man er i dårlig form dagen etter f eks. Også er jeg litt i mot faste drikkevaner, hvor man "må" drikke fordi det er helg osv, men det blir jo en smakssak innen rimelighetens grenser...

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Jeg synes det er for mye.

Spør du meg hadde det holdt med 2 glass vin fredag, og 2 glass vin lørdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...