Gå til innhold

New York

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri forstått meg på folk som gidder å reise til New York kun for å være der i noen få dager. 8 timer i fly èn vei for bittelitt sightseeing og shopping..? Tror jeg hadde blitt stressa og ikke visst hva jeg skulle prioritert av aktiviteter.

Men nå vurderer jeg og noen venninner å ta en tur selv. Det er jo mange gode tilbud akkurat nå... Hvor mange dager er minimum? Vi vil shoppe, få med oss litt severdigheter og tusle litt rundt og "oppdage" litt på egenhånd. Ønsker ikke stress, men effektivitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i New York for første gang i fjor og da var jeg der i 6-7 dager. Jeg synes det var akkurat passe mange dager i første omgang. Det ble tid til både shopping, sightseeing. Fikk med meg de viktigste tingene, føler jeg.

Skrevet

Vi var der i nesten 5 dager (ankom torsdag ettermiddag og reiste mandag kveld). Tror det er minimum dere bør ha - vi var fornøyde, men kunne gjerne vært der lenger.

Vi fikk med oss noen museer, litt shopping, og ellers sightseeing generelt. Vi var 6 stykker sammen (mine foreldre, to søstre, meg og sambo), så med to mannfolk ble det nok mindre shopping enn noen av oss jentene kunne tenkt oss, men vi fikk gjort alle til lags relativt bra.

Skrevet

Hei

Kona og jeg var der i en uke i 2007. Flyturen fra Frankfurt til NYC tok bare 6 timer og det er vel bare 5 timer tidsforskjell...så det er ikke så gale for en kjapp liten tur :-) Her er mitt reisebrev med bilder, linker og kart fra turen: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Jeg vil anbefale deg til å kjøpe en god guidebok å finne ut hva du ønsker å se. Vi har vært i NYC et par ganger og det er alltid noe nytt og se der. Ta kontakt hvis du har noen spørsmål :-)

Skrevet

Det er vanligvis 6 timers tidsforskjell fra Norge til New York - bortsett fra akkurat rundt tiden da man stiller klokka, siden USA gjør dette en annen helg enn Europa.

Se meeting planner på www.worldtimeserver.com for å være sikker, der kan du velge datoen du ønsker for å se hva tidsforskjellen er når du skal reise.

Skrevet

Jeg har vært flere ganger i New York med tre overnattinger. Det funket greit, men vil ikke anbefale noe kortere. Ville heller lagt på en natt eller to. Hadde ikke hatt problemer med å fylle en uke eller mer heller, men det koster flesk å bo på hotell i New York.

Skrevet

Ja, det er svindyrt med hotell i New York. Vi var der 10 netter. Det var null stress, og masse kos:) Jeg ville ikke vært der færre netter.

Skrevet

Som du ser av svarene du har fått så langt er det varierende hvor mange dager folk mener bør være minimum. Jeg vil si at dere bør være der så lenge dere kan (i forhold til antall feriedager dere har å ta av og feriebudsjett). New York er en fantastisk by :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...