Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #1 Del Skrevet 19. september 2009 Hvor mye har strømregningen deres økt etter at dere fikk varmepumpe? Hvor mange kWh per år før og etter? Fortell gjerne også hvor stort hus dere har, hvor mange etasjer og i hvolken etasje varmepumpen er plassert. Håper på mange svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #2 Del Skrevet 19. september 2009 Strømregninga skal gå ned med varmpumpe ikke opp. Så du mener vel: Hvor mye har strømregninga di gått ned etter ............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #3 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg burde kanskje utdypet litt. Strømregningen går ned hvis man fyrer med elektrisitet, men det gjør ikke vi. Derfor vil vår strømregning gå opp når vi får varmepumpe, men fyringsutgiftene til sammen vil gå ned, håper vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #4 Del Skrevet 20. september 2009 Har et hus på 1,5 etasje. Grunnflate 120 kvadrat med loft som pr. idag er disponibelt (dvs ikke innredet, men varme går som kjent oppover). Har ikke luft-til-luft varmepumpe, men luft-til-vann og derfor vannbåret varme i gulvene til oppvarming. Har ingen ovner i huset utenom dette bortsett fra en peisovn i stua til kos (eller dersom det mot formodning skulle bli sprengkulde i.l.a vinteren). Jeg er egentlig ikke så imponert over varmepumpa som jeg trodde jeg ville bli. Er selvfølgelig fint å alltid ha komforttemperatur i huset og behagelige gulv å gå på, men jeg hadde trodd jeg kom til å se mer til den på strømregningen, for å si det slik. Alt etter sesong varierer strømregningen pr. kvartal fra ca. 2000, til ca. 4500. Mener vi har vært opp mot 5000 på det meste et kvartal. Syns dette er overraskende da vi for 3 år siden bodde i et mye større hus over 3 etasjer som var kaldt og trengte mye oppvarming og var oppe i 6000 pr kvartal på kaldeste vinteren. En forskjell på bare 300-500 kr pr mnd på et mindre og bedre isolert hus med varmepumpe syns jeg er litt skuffende. (Men som sagt, myyye bedre komfort). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 25. september 2009 #5 Del Skrevet 25. september 2009 I kWh og sånn vet jeg ikke! Det er ikke jeg som betaler strømregningen! Men vi har et hus bygd på slutten av 40-tallet, som er ganske kaldt. Det er tre etg. Før hadde vi på ovn i nesten hvert rom vi brukte (kjøkken, stue, soverom, vaskerom, kontor, gang, osv.) fordi at om vi fyrte gav det bare varme i spisestua egentlig! Før var strømregningen på ca 5000 for 2 måneder! Og rundt 7000 de verste vintermånedene. Nå ligger den jevnt over på ca 2500! Så for vår del er det mye mer økonomisk! Greit at vi investerte 50.000 i varmepumper, men når vi sparer ca 20.000 i året på strømmen blir det fort inntjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå