Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Hei! Jeg er en normal gutt i begynnelsen av 20-årene som ønsker tips til hvordan jeg skal finne meg dame. Jeg er i utganspunktet litt sjenert, så er ikke akkurat den som pleier å sjekke opp dama i kassa på Rimi... Jeg er heller ikke så veldig gira på å sjekke damer på nettet, datingsidene der bærer preg av at det er mange desperate mannfolk som prøver å sjekke opp damene, og jeg har ikke lyst til å være en av dem. Dessuten har je lyst til å treffe dem face to face da dette gir et bedre inntrykk av hvordan de er og jeg kan vise dem hvordan jeg er på en bedre måte. Har dere noen tips til hvordan jeg kan sjekke damer? Har tenkt på tanken å begynne å prate med fremmede damer på busstoppet og lignende, men er veldig redd for å bli oppfattet som desperat hvis jeg prøver meg på den måten. Hvilke arenaer mener dere jeg bør oppsøke? Hvordan skal jeg gå frem? Har dere andre tips til meg?
satisfaction Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Jeg vil ikke anbefale deg å sjekke opp damer på busstoppet, hehe. Som jente i 20årene selv ville jeg opplevd det ganske desperat, har selv vært ute for lignende, på gaten, busstopp, taxikøen, osv.. Utrolig slitsomt egentlig, spesielt når man har type! Den enkleste måten å få seg dame er nok å ta seg en tur på byen, dette skaffer deg et nettverk som igjen vil gjøre at du treffer nye personer til enhver tid, din nye dame er ikke langt unna etter du har hilst på kompisen din sin dame sin venninne sin venninne. Og det er ikke så vanskelig som det hørtes ut. Og i tillegg med tanke på at du er sjenert, blir du kanskje mer utadvent når du drikker? Det er ingenting feil i å møte folk på byen, noen mener det blir feil. Men det er der man møtes, så kan man deretter møtes i edru tilstand, og da er man godt på vei! Som jente selv, vet jeg at sjarm er viktig. Du kan jo f.eks velge et utested der det er lang kø, velg deg ut et "offer" bak i køen, si "ååå, er det deg igjen, kom hit!" selvfølgelig drar hun med venninnene og kommer fram for å få bedre plass i køen. så fortsetter du med noe ala dette: hun - kjenner jeg deg? du - oi, nå når du kom helt bort hit så ser jeg at jeg ikke kjenner deg hun - jaha? du - men jeg får vel ta å hilse på deg da:) "navn" hun- "navn" deretter fortsetter du samtalen utover kvelden!
romantisk mann Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Jeg må innrømme at jeg aldri har sjekket noen opp på byen. Har følelsen av at det bare er en spesiell type menn som kan gå ut på byen og ta med seg ei dame hver helg. Jeg vil heller anbefale at du finner en fritidsinteresse der du treffer folk (helst en interesse det er en sjanse for at jenter også finner interessant). Eller bli student - på universitetene vrimler det jo av unge jenter!
Ethereal Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Prøv å sjekke opp en jente på fest hvor du har venner, og venners venner. Da kan du få litt hjelp av kompiser til å vite hvem av damene som er bra, og kompisene dine kan skryte uhemmet av deg hele kvelden til jentene.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Jeg må innrømme at jeg aldri har sjekket noen opp på byen. Har følelsen av at det bare er en spesiell type menn som kan gå ut på byen og ta med seg ei dame hver helg. Jeg vil heller anbefale at du finner en fritidsinteresse der du treffer folk (helst en interesse det er en sjanse for at jenter også finner interessant). Eller bli student - på universitetene vrimler det jo av unge jenter! Ikke alle menn tar med seg NY dame hver helg. Noen holder seg til den de først (eller 3 gang) tok med. Jeg tror det er lettere å finne seg noen der dette faktisk er forventet at man gjør! Hvorfor gjøre det vanskelige enn det er... På byen finner man alle typer mennesker.
vivana Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Hm, men internett er jo perfekt for sjekking hvis man er sjenert - kan trekke seg tilbake når som helst. Det er hyggelig å få meldinger og man kan finne ut så mye om den andre før man møtes. Man kan kommunisere med flere og velge ut den beste:)
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Hm, men internett er jo perfekt for sjekking hvis man er sjenert - kan trekke seg tilbake når som helst. Det er hyggelig å få meldinger og man kan finne ut så mye om den andre før man møtes. Man kan kommunisere med flere og velge ut den beste:) Rettelse: nå har jeg ikke prøvd dette selv, men etter å ha lest tusen tråder om dette ser det ut til at internett er perfekt for sjekking hvis man er sjenert JENTE. Er du sjenert gutt kan du visstnok bare glemme det. Bildet er slik at det sitter et visst antall "prinsesser" på hver sin tue med et ego som ikke tilsvarer hva hun selv faktisk kan tilby, samtidig som hun blir nedlesset av meldinger fra en endeløs rekke av håpefulle idioter. Men lykke til.
vivana Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Hm... det er vel ikke helt riktig bilde av internettsjekking - jenter prøver seg også på skriving, og ikke alltid får svar, men det er lettere å bli avvist på nett enn på nattklubb, synes jeg. Mindre pinlig. Jeg traff kjæresten min på nett - og hadde det vært sånn at jeg skulle lete igjen, så hadde det blitt internett igjen - mye enklere. Man sitter på sofa og kjærlighet er bare et tasttrykk unna, he he...
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 Hei! Jeg er en normal gutt i begynnelsen av 20-årene som ønsker tips til hvordan jeg skal finne meg dame. Jeg er i utganspunktet litt sjenert, så er ikke akkurat den som pleier å sjekke opp dama i kassa på Rimi... Jeg er heller ikke så veldig gira på å sjekke damer på nettet, datingsidene der bærer preg av at det er mange desperate mannfolk som prøver å sjekke opp damene, og jeg har ikke lyst til å være en av dem. Dessuten har je lyst til å treffe dem face to face da dette gir et bedre inntrykk av hvordan de er og jeg kan vise dem hvordan jeg er på en bedre måte. Har dere noen tips til hvordan jeg kan sjekke damer? Har tenkt på tanken å begynne å prate med fremmede damer på busstoppet og lignende, men er veldig redd for å bli oppfattet som desperat hvis jeg prøver meg på den måten. Hvilke arenaer mener dere jeg bør oppsøke? Hvordan skal jeg gå frem? Har dere andre tips til meg? Hei! Her er et godt tips: www.dateserver.no Med denne tjenesten kan du ikke bli vraket. MEN du må sørge for at den du ønsker å date legger merke til deg. Du må være hyggelig mot den du ønsker å date ellers har du ikgen sjanse for å få positivt svar. Det lønner seg å sende en SMS rett etter at du har hatt en fin samtale med en jente som du liker. Studer nettsiden nøye aller først. Lykke til!
Anglofil Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 Vel, kjæresten min er/var som deg, og fant seg kjæreste gjennom nett (dvs meg, hehe). Jeg var også veldig sjenert, så nettet ble min redning. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Hm... det er vel ikke helt riktig bilde av internettsjekking - jenter prøver seg også på skriving, og ikke alltid får svar, men det er lettere å bli avvist på nett enn på nattklubb, synes jeg. Mindre pinlig. Jeg traff kjæresten min på nett - og hadde det vært sånn at jeg skulle lete igjen, så hadde det blitt internett igjen - mye enklere. Man sitter på sofa og kjærlighet er bare et tasttrykk unna, he he... Tja, det finnes sikkert jenter som skriver. Men i de fleste tilfenne er det gutter som skriver, mens jenter velger. Det skyldes flere forhold, som at gammeldagse kjønnsrollemønstre fortsatt gjør seg gjeldende, at kvinners seksualitet verdsettes for mye og menns tilsvarende for lite, at menn er ALTFOR lite kresne i partnervalg, at de er slaver for sin egen sexdrift, og alt sammen gjør at sjansene for å lykkes som gutt er betraktelig mindre enn dersom du er jente.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #13 Skrevet 22. september 2009 Jeg synes ikke du skal gå bort til en fremmed dame på busstoppet, og jeg synes IKKE du skal gå på byen og dra 'jeg tror jeg kjenner deg'-trikset, det er bare creepy. Har du kompiser? Har du venninner? Møter du ikke folk gjennom dem? Synes den beste måten å møte folk på er gjennom venner på vorspiel/arrangementer.
Gjest Smaragd Skrevet 22. september 2009 #14 Skrevet 22. september 2009 Finn deg noe hobbyer som innebærer å vere rundt mennesker på din egen alder! Det kan vere volleyballtrening, spinning på treningssenter, korps, kor, bokklubb, fotoklubb.... alt etter hva interessene dine er. Prat med alle, og prøv å legg sjenertheten bak deg. Bli sett! Til flere du møter på og prater med i løpet av en dag, til større tjangs er prosenten for å møte drømmedama Lykke til, hun er der ute!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #15 Skrevet 22. september 2009 Jeg synes ikke du skal gå bort til en fremmed dame på busstoppet, og jeg synes IKKE du skal gå på byen og dra 'jeg tror jeg kjenner deg'-trikset, det er bare creepy. Har du kompiser? Har du venninner? Møter du ikke folk gjennom dem? Synes den beste måten å møte folk på er gjennom venner på vorspiel/arrangementer. Hvorfor legge slike begrensninger på seg selv? Man kan da vitterlig sjekke overalt, også på busstopp. Nå antar jeg at du er jente i måten du skriver på, og da vet du jo godt at kvinner langt på vei ønsker menn som er frempå, selv om det er litt creepy, fremfor menn som er mer tilbakeholdne. Bare innrøm det først som sist.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #16 Skrevet 22. september 2009 Hvorfor legge slike begrensninger på seg selv? Man kan da vitterlig sjekke overalt, også på busstopp. Nå antar jeg at du er jente i måten du skriver på, og da vet du jo godt at kvinner langt på vei ønsker menn som er frempå, selv om det er litt creepy, fremfor menn som er mer tilbakeholdne. Bare innrøm det først som sist. Jeg vil ha en gutt sm er frempå i en sosial setting som for eksempel er et vennevorspiel eller en seminargruppe på universitetet, ikke t-banestasjonen. Hvorfor sjekke på tannlegekontoret når man kan sjekke noen man møter med venner på konsert?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #17 Skrevet 22. september 2009 Jeg vil ha en gutt sm er frempå i en sosial setting som for eksempel er et vennevorspiel eller en seminargruppe på universitetet, ikke t-banestasjonen. Hvorfor sjekke på tannlegekontoret når man kan sjekke noen man møter med venner på konsert? Hvorfor ikke begge delene? Da dobler man jo sjansene, ikke sant? Men deg om det, for min del kan du godt spille fornærmet i venteværelset. Det er dessuten plenty av jenter som setter pris på initiativ uansett sammenheng. Dette er noe de fleste gutter vet.
vivana Skrevet 22. september 2009 #18 Skrevet 22. september 2009 Tja, det finnes sikkert jenter som skriver. Men i de fleste tilfenne er det gutter som skriver, mens jenter velger. Det skyldes flere forhold, som at gammeldagse kjønnsrollemønstre fortsatt gjør seg gjeldende, at kvinners seksualitet verdsettes for mye og menns tilsvarende for lite, at menn er ALTFOR lite kresne i partnervalg, at de er slaver for sin egen sexdrift, og alt sammen gjør at sjansene for å lykkes som gutt er betraktelig mindre enn dersom du er jente. Vel, sjansene er faktisk like store, siden hvis det blir 100 par ut av 1000 nettsurfere, så er det vel 50 gutter versus 50 jenter som har funnet seg make, ikke sant. Det er ikke mulig at flere jenter enn gutter finner seg en kjæreste samtidig, for det er nettopp gutter de fleste jenter vil ha;) F.eks - jeg (jente) fant kjærest på nett. Men samtidig gjorde han (gutt) det samme!
Gjest m Skrevet 22. september 2009 #19 Skrevet 22. september 2009 Vel, sjansene er faktisk like store, siden hvis det blir 100 par ut av 1000 nettsurfere, så er det vel 50 gutter versus 50 jenter som har funnet seg make, ikke sant. Det er ikke mulig at flere jenter enn gutter finner seg en kjæreste samtidig, for det er nettopp gutter de fleste jenter vil ha;) F.eks - jeg (jente) fant kjærest på nett. Men samtidig gjorde han (gutt) det samme! Men i jakten på den jenta, har kanskje gutten blitt avvist femti ganger, mens jenta kanskje ikke har sendt ut en eneste mail... En annen ting å tenke på er jo at det er en viss andel av guttene som har vært sammen med flere jenter de har truffet på nett, mens en annen andel av guttene aldri har vært sammen med noen. Sånn som i virkeligheten.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #20 Skrevet 22. september 2009 Dere kvinner ser bare ikke ut til å forstå hvor vanskelig det er for menn/gutter å sjekke på nette. Jeg vet om flere som ser har helt normalt utseende som aldri har fått noe som helst av nettdating. Kvinner på nettet er like kresene og skeptiske der som i virkeligheten. Jeg har også tidligere prøvd meg på nettdating, uten noe som helst resultat og jeg ser faktisk bra ut, vill jeg si(og har jeg hørt) lurer på om menn må skrive en hel stil om sine gode sider for at jenter skal gidde å ta kontakten.Hva forventer dere egentlig at vi menn skal skrive på en nettside, utenom det normale; som åssen person man er, interesser osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå