Gjest hildabakk Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Jeg har sett en del gå rundt med den ene buksebenet oppbretta, men har ikke skjønt helt hva det betyr? Er det et slags symbol for en slags tilhørighet eller sympati for noe/noen? Noen som kan fortelle meg det, lurer fælt...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Jeg har sett en del gå rundt med den ene buksebenet oppbretta, men har ikke skjønt helt hva det betyr? Er det et slags symbol for en slags tilhørighet eller sympati for noe/noen? Noen som kan fortelle meg det, lurer fælt... he he,det er mote
Gjest Iah Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Dette har jeg også lurt på. Hvor startet denne trenden?
pittie Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Tror det har noe med respekt for et eller annet. Kanskje en man kjenner som er død.
Gjest hildabakk Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 he he,det er mote Ja men det er vel en grunn til at det er mote... ? Har kanskje en mistanke om at noen gjør det bare fordi de ser andre gjør det, og så dannes det en mote som man ikke egentlig vet bakgrunnen for. Jeg er nok ganske sikker på at det betyr noe... men hva?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 I min veren betyr det ikke annet enn at man sykler, og bretter opp buksa på den siden hvor kjedekassa sitter. For å unngå at buksa kommer inn i kjeden.
Zzyzx Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Jeg trodde i min enfoldighet at man kanskje gjorde det når man syklet for at buksebeinet ikke skulle grises til av sykkelkjedet. Men så ser jeg også at de som gjør dette ikke sykler.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Det skyldes saueflokkmentaliteten. En tulling brettet opp bukisbeinet, så fulgte resten av sauene etter. Årsak er hittil ukjent.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #9 Skrevet 19. september 2009 mener å ha hørt det var noe rappergreier i usa der de symboliserte til motstandergjengen at de ikke hadde våpen i sokkene
Zzyzx Skrevet 19. september 2009 #10 Skrevet 19. september 2009 (endret) Åh, les boken "Bellwether" av Connie Willis, så er det litt enklere å forstå akkurat den mekanismen som gjest her (innlegg #8) beskriver. Endret 19. september 2009 av Zzyzx
Rosalie Skrevet 19. september 2009 #11 Skrevet 19. september 2009 Jeg har også hørt at det startet i gjengmiljøet i USA.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #12 Skrevet 19. september 2009 Jeg har også hørt at det startet i gjengmiljøet i USA. Så hvorfor går norske med det? Prøver de å ligne på en amerikansk rapper?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #13 Skrevet 19. september 2009 Er dette veldig utbredt?? Jeg har ikke sett en eneste person med oppbrettet bukseben annet enn de som faktisk sykler..og jeg bor i Oslo og jobber med masse unge mennesker, noen kan vel også klassifiserer som såkalte "hip-hopere". Aldri sett det!
Pomeline Skrevet 19. september 2009 #14 Skrevet 19. september 2009 Jeg har aldri sett noen som har gått slik
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #15 Skrevet 19. september 2009 Jeg kan ikke si at jeg har sett kun det ene benet som er bretta opp. Så her om dagen ei som hadde begge buksebeina bretta opp og satt strikk e.l. rundt. Flere jeg har sett som sykler tar sokken på utsiden av buksa, sånn som er mote. Som forøvrig er drit stygt!!! Ser jo ikke ut med "to klumpete sokker", greit for det ene beinet når du sykler, men eller nei!
Gjest hildabakk Skrevet 20. september 2009 #16 Skrevet 20. september 2009 Er dette veldig utbredt?? Jeg har ikke sett en eneste person med oppbrettet bukseben annet enn de som faktisk sykler..og jeg bor i Oslo og jobber med masse unge mennesker, noen kan vel også klassifiserer som såkalte "hip-hopere". Aldri sett det! Jeg ser det nesten daglig. Som regel er det unge mennesker (tror ikke de bare er syklere). Lurer på om jeg kanskje skal stoppe noen og spørre?
Gjest farge Skrevet 20. september 2009 #17 Skrevet 20. september 2009 ^ Gjør det og rapporter tilbake hit
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #18 Skrevet 20. september 2009 Jeg ser det nesten daglig. Som regel er det unge mennesker (tror ikke de bare er syklere). Lurer på om jeg kanskje skal stoppe noen og spørre? hadde vært døds kult hvis du turde... vedkommende blir sikkert skikkelig satt ut. han har helt sikkert ikke peiling på hvor det kommer fra... så skjønner at han er en skikkelig wannabe
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #19 Skrevet 20. september 2009 Tror det er syklere jeg..utrolig mange unge mennesker med forskjellige klesstiler som bruker bysykler og som da kanskje bretter opp buksebenet...
Gjest zeba Skrevet 20. september 2009 #20 Skrevet 20. september 2009 Det er en greie fra gjengmiljøet i storbyene i USA. Der man bretter opp ene buksebenet når man går inn på en annen gjengs område, for å vise at man kommer uten våpen. En tåpelig greie å kopiere her i Norge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå