Gjest farge Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Er det normalt å se ut som en ribbet høne etter førstegangsepilering, eller er det et tegn på at jeg tåler det skikkelig, skikkelig dårlig? Det pipler frem litt blod her og der. Det var overraskende lite vondt, men det er jo synd hvis jeg ikke tåler behandlingen. Noen erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Er det normalt å se ut som en ribbet høne etter førstegangsepilering, eller er det et tegn på at jeg tåler det skikkelig, skikkelig dårlig? Det pipler frem litt blod her og der. Det var overraskende lite vondt, men det er jo synd hvis jeg ikke tåler behandlingen. Noen erfaringer? hvilket område på kroppen gjorde du det da?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Jeg tok leggene og bikinilinjen.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Jeg tok leggene og bikinilinjen. jeg også har fått røde prikker etter epilering, men de går bort etter noen timer... hvis dine ikke har gjort det, så er nok huden din litt sart., uansett ville jeg mye heller anbefalt deg og vokse. mye bedre resultat!
Filur Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Jeg kommer ikke lengre en 10cm fra bikinilinjen med epilator. Jeg vokser gjerne, men å epilere så tett opptil gullgruva.. no way! Prøv å vokse å se om det er like ille. Man blir litt rød og sår uansett, men nuppene skal være borte etter max et døgn. Hvis du ikke har gjort det før kan det og hende du bare trenger å herdes litt.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Vokser dere selv? Hvilken type, produktnavn osv? Jeg blir også ribbet høne, og så synes jeg det gjør så vondt så nå er det blitt gjengrodd både her og der.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Vokser dere selv? Hvilken type, produktnavn osv? Jeg blir også ribbet høne, og så synes jeg det gjør så vondt så nå er det blitt gjengrodd både her og der. jeg gjøre det selv og bruker varmvoks fra HM. den varer leeenge ettersom stripsene kan vaskes og brukes om igjen. resultatet blir også veldig bra jeg er såpass heldig at jeg ikke har bikinilinje, men har vokset beina mine, og det blir superbra !
Gjest Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Jeg ser også ut som en ribbet høne ja. Rødprikkete og ekkel. For meg hjelper det å dusje leggene med kaldt vann og vaske dem med såpe for sensitiv hud. F.eks. Asan eller Dr. Greve. Det bruker å gå over etter noen timer/ en dag hos meg, men jeg hører det kan gå noen dager.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Jeg ser også ut som en ribbet høne ja. Rødprikkete og ekkel. For meg hjelper det å dusje leggene med kaldt vann og vaske dem med såpe for sensitiv hud. F.eks. Asan eller Dr. Greve. Det bruker å gå over etter noen timer/ en dag hos meg, men jeg hører det kan gå noen dager. Takk for svarene alle sammen! Jeg er fortsatt veldig stygg og prikkete, så jeg vet ikke... Kanskje det ikke er mulig for meg å epilere. Eller kommer huden til å herdes? Det skal sies at jeg blir rødprikkete etter barbering også. Voksing tør jeg ikke, etter en episode hvor jeg rev med hud. Jeg blir veldig deppa av dette kjenner jeg. Tør ikke ha sex med lyset på, for å si det sånn.
Gjest Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Uff, stakkars da! Hmm.. Det finnes lindrende salver på apoteket som helt sikkert kan dempe rødheten. Selv har jeg smugla med meg noe som heter Neosporin fra USA. Men jeg aner ikke hva som kunne vært tilsvarende på det norske markedet.. Du får bare holde ut..! Og ja. Man herdes etterhvert. Første gang jeg epilerte leggene holdt jeg seriøst på å dævve. Måtte sprette en flaske hvitvin og sette meg på dolokket mens jeg gråt mine bidige tårer og epilerte. Og var kjemperød i dagesvis. Men det gikk over, og nå blir jeg egentlig ikke rød mer enn noen timer...
Tante Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Jeg har epilert i mange år og blir fremdeles litt rødprikkete den første dagen etterpå. Så om det er første gangen, er det nok helt normalt. Greit å smøre på litt aloe vera etterpå, synes jeg. Og å bruke skrubbehanske i dusjen så du unngår inngrodde hår og får i gang blodsirkulasjonen bedre.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 Tusen takk igjen, dere er virkelig noen engler! Dere motiverer meg til å prøve en stund til, så får jeg heller finne på noe annet lurt om det ikke bedrer seg på sikt.
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Tusen takk igjen, dere er virkelig noen engler! Dere motiverer meg til å prøve en stund til, så får jeg heller finne på noe annet lurt om det ikke bedrer seg på sikt. jeg blir myyye mindre rød av voksing enn epilering, så hadde jeg vært deg så ville jeg gitt det et forsøk til hvis ikke så kan du jo barbere ja... og du blir mye mindre rød der nedentil hvis du venter noen dager mellom hver gang slik at hårene er blitt litt mykere ta på masse masse barberskum, og da skal det gå fint finnes noe på kondomeri som man også kan smøre på etterpå som skal forhindre nupper lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Jeg har epilert i mange år og blir fremdeles litt rødprikkete den første dagen etterpå. Så om det er første gangen, er det nok helt normalt. Greit å smøre på litt aloe vera etterpå, synes jeg. Og å bruke skrubbehanske i dusjen så du unngår inngrodde hår og får i gang blodsirkulasjonen bedre. Hvor ofte bør jeg forresten skrubbe? Hver dag? Annenhver dag? Og hvor lenge på hvert sted for å oppnå effekt (og uten å skure opp huden helt)?
Tante Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Hvor ofte bør jeg forresten skrubbe? Hver dag? Annenhver dag? Og hvor lenge på hvert sted for å oppnå effekt (og uten å skure opp huden helt)? Jeg bruker skrubbehansker når jeg såper meg inn i dusjen, bare går fort over med sirkulære bevegelser. Jeg dusjer ikke innmari ofte (4 ganger i uka?), men tror ikke huden tar noe mer skade av å gjøre det lett hver dag. Bruker slike fra H&M som ikke er så innmari "grove".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå