Gjest Gjest_pia_* Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 hei landets stolte mødre:) Jeg er en voksen jente på 28 år, som har en helt vanlig liv. jobber, er gift og har en stor familie som består av 3 søstre og 3 brødre. jeg har alltid hatt ønske om å få mitt EGET barn! men får det bare ikke til! har vært fleeere ganger hos legen og tatt forskjellige tester, men uten hell....er bare helt desperat nå!! det er noe feil med mannen min og ikke jeg! hva skal jeg gjøre får at jeg får barn??? hva med "kloning" for eks?? er det noen som virkelig kan gi meg tips, ide eller råd for den saks skyld???? takker på forhånd
spinnvil Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Du må be legen din sende henvisning for utredning for ufrivillig barnløshet, og så ta det derfra når dere vet hva som som ikke er som det skal. Dersom mannen din har dårlige svømmere kan ISCI være et alternativ. Dvs at man injiserer en sædcelle inn i egget.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Skjønner ikke helt - er mannen din testa? Eller bare regner du med at det er ham, siden legene ikke har funnet noen feil hos deg? Først og fremst bør mannen din også sjekkes, det kan hende at han f.eks. har dårlig sædkvalitet og bare trenger litt hjelp for å kunne befrukte deg. Hvis han faktisk er steril, kan du bli gravid med donorsæd. Hvis dere ikke ønsker det, får dere vurdere adopsjon. Lykke til!
Gjest Blush Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 hei landets stolte mødre:) Jeg er en voksen jente på 28 år, som har en helt vanlig liv. jobber, er gift og har en stor familie som består av 3 søstre og 3 brødre. jeg har alltid hatt ønske om å få mitt EGET barn! men får det bare ikke til! har vært fleeere ganger hos legen og tatt forskjellige tester, men uten hell....er bare helt desperat nå!! det er noe feil med mannen min og ikke jeg! hva skal jeg gjøre får at jeg får barn??? hva med "kloning" for eks?? er det noen som virkelig kan gi meg tips, ide eller råd for den saks skyld???? takker på forhånd Hvor lenge har dere prøvd? Når dere har prøvd aktivt å bli gravide i ett år kan fastlegen sende henvisning til utredning for ufrivillig barnløshet. Det er første skritt. Og det er slett ikke sikkert problemet ligger hos mannen din. Ved utredning sjekkes kvinnen meget grundig, det er ikke bare noen få tester hos legen. Selv når alle tester er tatt av både mann og kvinne står det igjen 1/3 av alle par som blir utredet der man ikke finner noen åpenbar grunn til barnløsheten.
Gjest *Mim* Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 hva med "kloning" for eks?? Ja, det kan du prøve.
Hedda-78 Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Du må naturligvis henvises til spesialist, fastlegen gjør jo bare "forabeidet" når det gjelder utredning for barnløshet. Videre behandling kommer jo an på hva som er galt. Kanskje holder det at du tar noen hormoner. Ellers kan dere jo søke om adopsjon? Hvor lenge har dere prøvd? Har du brukt eggløsningstester og tatt tempen for å finne eggløsning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå