Gå til innhold

Langt hår, vet ikke hvordan style

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Greia er den, jeg har langt hår(nesten til korsryggen), det er tykt og jeg er brunette. Liker fargen i det(naturlig), og bruker veldig sjeldent varme(hårføner, rettetang o.l.), så det er ganske "friskt". Men det er veldig vanskelig å gjøre noe med det, annet enn å la det henge rett ned. Har sideskill, men det er veldig kjedelig ellers. Det er vanskelig å krølle, da det retter seg fort igjen, og jeg har ofte ikke så mye tid for det.

Og så har jeg lurt litt på om jeg skulle klippe det opp litt (det er HELT rett, ikke oppklippet eller noe), lage lugg, eller noe.. Litt skummelt, bare (:

Så jeg lurer på: 1. Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan style det? 2. Hva mener dere kan være en lur klipp/fin klipp?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klipp det litt opp hvertfall og en skrålygg så du får litt mer form på håret, ikke så mye som skal til :)

Skrevet
Klipp det litt opp hvertfall og en skrålygg så du får litt mer form på håret, ikke så mye som skal til :)

Enig! Det skal ikke mer til enn en skrålugg og kanskje litt klipt opp.

Om du har det kortere på toppen er det lettere å få volum. :-)

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Tusen takk for tips! :D

Tror jeg skal gå for å klippe det opp, jeg ;)

Skrevet

Rettetang!!! (også kalt stylingjern, siden man gjør mye mer enn rette med det)

Jeg har langt, stritt hår hvor ingen krøller sitter lenge, men med rettetang sitter korketrekkerne i over et døgn! Fantastisk! Prøv det!!!

Hvis du skal til frisøren kan du samtidig be dem vise deg hvordan du bruker det. Det er kjempelett. Og SÅ bra!!!!

Skrevet

Jeg har uvanlig tykt lantg hår ned til rumpa. Jeg vil ikke anbefale deg å klippe opp håret hvis du har veldig tykt hår med tykke hårstrå for da ser det bare skabby ut. Hvis du er en person som fort blir lei av en å samme frisyre så kan jeg heller ikke anbefale pannelugg for den gir deg "en" spesiell look. Tro meg, jeg går til daglig rundt med pannebånd eller setter håret opp og drar luggen tilbake med masse masse hår gele fordi vel jeg er lei av luggen min.

Jeg pleier å ta dager foran speilet hjemme og prøve forskjellige ting med fletter, fliseklemmer hårspray strikk så skal du se at det er mye du kan gjøre. Nå vet jeg ikke helt hvilken stil du kjører. men sjekk dette ut, jeg syns det er supersexy. hadde jg ikke klippet lugg hadde jeg klart dette mye mye bedre. legger til div linker.

Pin Up Hair Style tutorial:

Simple pinup up do-Tutorial

Hairdo How To-Pinup Tutorial

Pin Up Hair in less than 4 MINUTES!!!!

Pin up hairstyle:

Ikke vær redd for å kjøpe diverse hår accesorise, blomster, bånd flette bånd så håret ser ut som om du har flettet en krans rundt. Diverse spenner. Det er så utrolig mye du kan gjøre med håret ditt! Ikke ødelegg det med "enkle" fisyrer som kan virke freshe.

Det er i tillegg mye harbeid i å ta vare på en pannelugg.

Hår kan ha mye å si for hvilken stil du vil velge.

Ps du har flere valg alternativer på youtube google se deg rundt finn inspirasjon!!!

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

Jeg hadde hår som deg ts.. Men så gikk jeg til frisøren for å "lette" det litt å klippe det opp. det skulle jeg ikke ha gjort.. angrer som søren! frisøren var IKKE flink, og kjafsa bare av i etasjer så det så ut som jeg hadde to frisyrer, en lang og en kort!! :(

Nå er det heldigvis en stund siden, og jeg har fått hjelp av andre frisører til å gjevne det hele ut..

Menmen, det var mitt råd.. her er noen søte frisyrer jeg driver å øver på nå:

Pinup lugg <--- Luggen minner meg om disney tegnefilmer! kjempesøtt!

Pinup krøller til å dø av!!

denne er også fin, Kult med skjerfet!

Fant enda en!! denne var driiitpen!!

Endret av Sandbekken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...