Gå til innhold

Er du skyldig i å være frekk når noen prøver å skjekke deg opp?

twang

Anbefalte innlegg

Jeg er aldri frekk hvis noen kommer opp til meg på byen.

Tar det som regel som et kompliment dersom noen vil spandere en drink eller bare slå ann en prat med meg. Får ofte høre fra gutter på byen at det er så hyggelig å snakke med meg og at de syns det er herlig å kunne komme bort til noen som er hyggelig med avvisningen og fortsatt er interessert i å prate.

Syns dette er veldig koselig, og liker at jeg har gjort dagen deres bittelitt bedre :)

Kommer også borti mye rart som ikke tar et hint når jeg er "snill" med avvisningen. Enda jeg sier ting som: "nei takk, jeg har ikke så lyst på en drink." eller "jeg skal bort til kjæresten min nå, så jeg må gå". Så har det fortsatt hendt at jeg blir sjelt ut og behandlet dårlig. Det er akkurat som om enkelte tror man er fritt vilt bare fordi man er jente, har kledd seg pent og er ute. Og sånn er det IKKE.

Velger allikevel å være hyggelig. Er heldigvis mer hyggelige folk der ute enn det er slemmme, ekle og avskylige menn :) Sånn er det nok med jentene også - er noen råtne bær der ute, men mange herlige også!

Ta det gode med det dårlige, og ikke vær lei deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg er ikke så frekk. Jeg slår av en prat og er høfflig, men hvis jeg ikke liker fyren finner jeg på en unnskyldning og går min vei. Det er ingen grunn til å være slem mot andre mennesker - det fører bare til at de blir mer reserverte neste gang de skal prøve seg på noen, og jeg føler ikke akkurat at det er min oppgave å lage faenskap for andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg var ute på byen i går, og skulle snakke med en jente som egentlig var et par hakk penere enn meg.

Før jeg fikk sagt hele setningen min så sa hun. "ehhh nei, adjø..."

Har noen av dere vært sånn før eller?

Mitt tips er at du enten holder deg til jenter du mener ligger på ditt eget nivå ...eller går etter de aller peneste, dvs 8-ere 9-ere. De jentene som er truende til å opptre på den måten du beskriver befinner seg nesten konsekvent noen hakk under de mest attraktive. Det kommer antagelig av at de mest attraktive får all den bekreftelsen de trenger og kan tillate seg å være hyggelige mot alle, mens jenter litt lenger ned på skalaen har behov for å styrke selvfølelsen og troen på at de befinner seg blant de aller peneste, og det gjør de nettopp gjennom å avvise gutter på mer eller mindre ubehagelige måter.

Det er jo alltid nok av nye kjekke gutter som står klar til å prøve seg ute på byen, for som vi vet er ikke gutter så kresne som jenter når det bare gjelder et kjapt knull, så slik oppførsel straffer seg ikke. Og gir dermed en falsk følelse av at man hører til helt i toppsjiktet. :gjeiper:

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er at du enten holder deg til jenter du mener ligger på ditt eget nivå ...eller går etter de aller peneste, dvs 8-ere 9-ere. De jentene som er truende til å opptre på den måten du beskriver befinner seg nesten konsekvent noen hakk under de mest attraktive. Det kommer antagelig av at de mest attraktive får all den bekreftelsen de trenger og kan tillate seg å være hyggelige mot alle, mens jenter litt lenger ned på skalaen har behov for å styrke selvfølelsen og troen på at de befinner seg blant de aller peneste, og det gjør de nettopp gjennom å avvise gutter på mer eller mindre ubehagelige måter.

Det er jo alltid nok av nye kjekke gutter som står klar til å prøve seg ute på byen, for som vi vet er ikke gutter så kresne som jenter når det bare gjelder et kjapt knull, så slik oppførsel straffer seg ikke. Og gir dermed en falsk følelse av at man hører til helt i toppsjiktet. :gjeiper:

mitt tips her å holde deg unna jenter på byen og ha det kult med kompisene dine. Fortell røvehistorier, ta shots, snakk om jenter, men vær tilbakelent med å prøve å sjekke opp. Så lenge det er god stemning i gruppa deres, vil det alltid være jenter som er interessert i å bli kjent med dere - ta det der ifra.

slitsom med gutter som kun tenker på å skaffe seg jenter hele tiden, når vi er ute.

Have fun and the chick will follow :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaptein Kaos
Det er en del av spillet. Kvinnene får avvise, mennene sjekker opp. Dere får bare lære dere å tåle det.

Ja, også ender dere opp med å falle for de samme "sjekkassene" som har "draget" og kjenner "alle triksene i boken" - som har ligget med 10-talls damer. Og du ligger an til å bli kun et nummer i rekken! Dere får tåle det også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Ja, også ender dere opp med å falle for de samme "sjekkassene" som har "draget" og kjenner "alle triksene i boken" - som har ligget med 10-talls damer. Og du ligger an til å bli kun et nummer i rekken! Dere får tåle det også :fnise:

Dette er kanskje et problem for andre jenter?

Selv treffer jeg på "kjernekarer" med prinsippene i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_angie_*

Jeg ønsker ikke å være frekk mot gutter, men jeg kan være ganske kort og direkte. Synes ofte det er veldig kjedelig å bli sjekket opp, og gidder ikke bruke mye tid på å prate med folk jeg ikke synes det er gøy å prate med. Jeg tror også man kan gjøre vondt verre da, har mange venninner som er høfligere/snillere enn meg og som kan sitte og prate veldig lenge - og til og med utveksle nr - med en fyr de er totalt uinteresserte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av spillet. Kvinnene får avvise, mennene sjekker opp. Dere får bare lære dere å tåle det.

Altså -hæ?

Hvilket "spill" er det du snakker om? Jeg kommer alltid til å håpe innerst inne at folk en dag skal våkne opp og kutte ut disse stereotypiske holdningene. Menn skal ikke tåle å bli avvist mer enn en kvinne -og hva er greia med at "søte, svake kvinner skal bli sjekket opp av store sterke menn -for så å avvise, bare for å vise at en er "hard to get"?

Jeg (og de aller fleste jeg kjenner, både menn og kvinner) er generelt lite glad i sjekking. Så om det kommer en smådrita fyr bort til meg, som jeg ikke aner hvem er, og som prøver seg på sjekking -ja da smiler jeg pent og glir kjapt unna.

Har en følelse av at det er en større forskjell mellom folk som går på mer "diskotek-lignende" steder og de som går på pub/bar/konsert-utesteder?

Har ingenting i mot å treffe nye folk ute på byen, men det bør være i en setting som er naturlig. Venner av venner, eller bekjente, der man naturlig har det gøy på byen uten tanke for "sjekking". Om man sitter tilfeldig ved samme bord ol. så er det også mer naturlig å komme i prat. Å gå bort til fremmede mennesker med en plan om å "sjekke opp" synes jeg bare er merkelig og litt avtennende..

Hva med å bli kjent (og ...forelska..) fordi man deler interesser, fordi man har en kjemi, bli kjent fordi man prater sammen? Det kan ende opp i et ons, man kan ende opp som venner -og gjett tre ganger, fordi man snakker sammen når man møtes så er faktisk muligheten for noe mer tilstede.

Jeg personlig er vel sjelden frekk som i frekk når jeg blir stoppa av en "sjekker", men jeg biter heller ikke på hva som helst fra fremmede, og er nok dermed av typen som sier "sorry, men nå må jeg gå bort til folka jeg er ute med" ganske kjapt ja. :ninja:

Usj, sorry -måtte bare få det ut! ;)

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre

Jeg er aldri ute på byen, men hvis jeg formodentlig skulle være det så er jeg selvfølgelig høflig hvis noen skulle finne på å sjekke meg opp. Jeg klarer ikke å være bitchy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg var ute på byen i går, og skulle snakke med en jente som egentlig var et par hakk penere enn meg.

Ikke akkurat sånn, men har nok vært noe i den duren. Jeg hadde nok ikke avvist ham før han fikk sagt noe. Jeg var streng på å avvise en periode da jeg var sur og bitter på alle menn. :gjeiper: Det er jeg ikke lenger. :) Men, jeg hater bysjekking, og det er ikke ofte jeg opplever kjemi med første samtale her. :(

Men til nesten gang, kanskje senke hakkene litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sjekkes opp av en idiot er man idiot tilbake. Som regel er folk hyggelig og da er man selvfølgelig hyggelig tilbake. Man er da på byen for sosialisere å ha det moro. At en gutt begynner å prate med en jente er det ikke ensbetydende at han vil ligge med henne. Jeg snakker da med folk på byen hver gang jeg er ute, uten at jeg legger an på noen. Norske jenter på byen er superparanoide og tror alle legger an på de bare man smiler i deres retning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

kvinne her. Jeg har alltid vært snill, grei, hyggelig, vil ikke at folk skal føle seg avvist eller utilpass osv osv. og jeg har ikke ønsket å såre noen. Dette har derfor alltid resultert i at jeg har blitt sittende å snakke med mennesker på fest for å være høflig. og resultatet har ofte vært etter slike sammenkomster at enkelte menn som ligger 8 hakk under min league....for å si det litt stygt ( og snakker ikke da bare om utseende, men også om felles verdier, utdannelse/ kommunikasjonsmåte osv osv) til slutt ikke lar meg være i fred og jeg ender opp med å til slutt måtte "cut them off" fordi de selv ikke skjønner at jeg ikke er interessert i dem, bare hyggelig og høflig. jeg jobber også i et serviceyrke, og mange jeg møter lokalt vet hvem jeg er, så jeg ønsker ikke å gi noen et feil inntrykk også sosialt.men grensen er nådd:

jeg prøver derfor å slutte med dette for deres del. har funnet ut at jeg :

1) gidder ikke å være støttekontakt for folk på fest

2) har ikke tid til å bruke all tid på disse menneskene , da det hindrer meg i å tilbringe tid med vennene mine som jeg faktisk gikk ut sammen med for å være sammen med, om du skjønner.

så ja, jeg skjønner at du føler deg avvist, men kanskje er det bedre å få en klar beskjed enn at du blir skuffet etter 4 uker???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekk og frekk... Jeg har mistet øl i fanget på menn, og et par ganger latet som jeg har besvimt, falt om på gulvet, veltet noen bord og stoler og sånn.

Men da har de gått rett på "fitte-sjekkings-replikker" Eventuelt "Du har jævla svære patter" replikker samt selvsagt de som har prøvd å fingre meg, mens jeg sitter og prater med venninner, og da syns jeg det er på sin plass.

Hyggelige mennesker er jeg hyggelig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver jo alltid å være hyggelig mot de jeg møter på min vei, men fulle gutter som skal snakke tre cm fra ansiktet mitt, og som drar småkvalme sjekkereplikker snur jeg meg nok vekk fra, ja.

Men dere, tenker dere virkelig på om de dere møter er på samme hakk som dere på attraktivitetsskalen? Det har jeg aldri tenkt på før! Er kanskje ikke så rart at jeg er singel og håpløs på sjekking...

For pene gutter kan jo ha en håpløs personlighet, og egentlig bare være en treer, eller er det kun basert på utseende og ikke potensielt kjærestemateriale?? Forvirret... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Er en av de som har vanket mye på byen opp gjennom årene og synes det er greit at kvinnene er passive og litt overlegne iblandt. Det er tross alt mannens jobb å sjekke opp kvinner og vise oss fra vår mest attraktive side mens kvinnen får velge. Derimot er det kvinnens jobb å prøve å holde på mannen slik at han ikke er utro. Utstråling, handlekraft og selvtillitt har alltid tiltrukket seg jenter og når man har guts til å gå rett bort å sjekke opp en jente vet hun også at du er attraktiv for andre kvinner. Vi menn får da jenta lett i vår hule hånd ;-) Passive sjenerte menn på sidelinjen er helt sikkert bra kjærester, men det er vi som tør å kjøre på som rullerer på jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en av de som har vanket mye på byen opp gjennom årene og synes det er greit at kvinnene er passive og litt overlegne iblandt. Det er tross alt mannens jobb å sjekke opp kvinner og vise oss fra vår mest attraktive side mens kvinnen får velge. Derimot er det kvinnens jobb å prøve å holde på mannen slik at han ikke er utro. Utstråling, handlekraft og selvtillitt har alltid tiltrukket seg jenter og når man har guts til å gå rett bort å sjekke opp en jente vet hun også at du er attraktiv for andre kvinner. Vi menn får da jenta lett i vår hule hånd ;-) Passive sjenerte menn på sidelinjen er helt sikkert bra kjærester, men det er vi som tør å kjøre på som rullerer på jentene.

Skulle virkelig ønske at folk hadde tenkt forbi slike stereotypier. Du fremstiller det som om det er mannens oppgave ditt og datt uten å begrunne dette nærmere. Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...