Poppzy Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 I går kveld hadde Fredrik Skavlan comeback på NRK 1. Nå går «Skavlan» både i Norge og Sverige på samme tid. Etter at han har hatt så stor suksess på svensk TV. Jeg syns det var både kjedelig og flaut. Spesielt når han intervjuet Islands tidl. statsminister. Det ble både en flau og flåsete opplevelse. "Nå skal jeg ta deg"-intervjuteknikken virket ikke... Hva ville han egentlig fram til? For ikke snakke om Liv Ullmann som snakket både norsk og svensk! Hva er vitsen! Vet ikke om jeg kommer til å forsette å se dette.. Hva syns dere?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Syns det var kjedelig. Sett og hørt det før, det er jo ik enoe nytt. Vi satte å en film istendenfor etter at Alexander Rybak prøvde og prøvde å slå an noen vitser som ingen lo av. Jeg blir så flau.
cilipili Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Synes det var helt ok frem til Rybak kom. Da måtte jeg rett og slett slå av. Han var faktisk verre enn jeg trodde, og det jeg trodde var i utgangspunktet ikke særlig positivt.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 For ikke snakke om Liv Ullmann som snakket både norsk og svensk! Hva er vitsen! Så ikke hele programmet, men det går vel ikke an å mene noe om et program/en programleder basert på at en av gjestene er språkforvirret? Mange blander språk hvis de har bodd lenge på flere steder.
Gjest gidder ikke Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Det er lenge siden jeg gikk lei av Skavlan så jeg gadd ikke se på han på fredag, fant meg en god bok i stedet.
NullHull Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 (endret) For ikke snakke om Liv Ullmann som snakket både norsk og svensk! Hva er vitsen! Synes nå ikke det er så merkelig akkurat. Dersom du kjenner litt til Liv Ullmann så vet du at hun siden starten av karrieren på 60-tallet har hatt ett ben i Norge og ett i Sverige. Foruten å ha spilt i et utall svenske filmer/serier, levde hun jo også sammen med, og fikk datteren Linn med, Ingmar Bergman. Så når hun befinner seg i et studio med både norske og svenske gjester, tror jeg nok svorsken kommer ganske så ubevisst fra hennes side. Forøvrig synes jeg programmet var greit nok, helt til Rybak kom. DA ble det nesten litt for pinlig en periode...hva går han på egentlig? Endret 22. september 2009 av NullHull
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Hva var det han dreiv på med med Islands tidligere statsminister egentlig? Det var jo helt bak mål. Gnålte og gnålte om at han burde ta på seg alt ansvaret og be om unnskyldning. Hvorfor skulle mannen ta på seg hele skylden når det faktisk ikke var han som hadde all skylden? Var det et slags latterlig og mislykket forsøk på "sensasjonstv"? Jeg synes det var uhøflig, ufint, og lite underholdende. Fredagskos var det ihvertfall ikke. Jeg ble så irritert at jeg slå over på høydepunkter fra Senkveld.
Lancelot Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Likte ikke Skavlan før, liker ikke Skavlan nå heller. Fyren har like mye sjarm som et tørt brød.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Likte ikke Skavlan før, liker ikke Skavlan nå heller. Fyren har like mye sjarm som et tørt brød. Sant nok Og jeg undres over Maria Bonnevies mannesmak Vil tro hun kunne fått en mann som både var kjekk og grei, men hun velger rart hver gang...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 Sant nok Og jeg undres over Maria Bonnevies mannesmak Vil tro hun kunne fått en mann som både var kjekk og grei, men hun velger rart hver gang... Synes Skavlan er ganske kjekk, og at han er en ok programleder. Noe av grunnen til at han er såpass populær er at han hverken er selvopptatt eller selvutleverende, i motsetning til noen av gjestene.
Poppzy Skrevet 22. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2009 Synes nå ikke det er så merkelig akkurat. Dersom du kjenner litt til Liv Ullmann så vet du at hun siden starten av karrieren på 60-tallet har hatt ett ben i Norge og ett i Sverige. Foruten å ha spilt i et utall svenske filmer/serier, levde hun jo også sammen med, og fikk datteren Linn med, Ingmar Bergman. Så når hun befinner seg i et studio med både norske og svenske gjester, tror jeg nok svorsken kommer ganske så ubevisst fra hennes side. Jeg vet alt det der. Hun er jo også trønder fra begynnelsen av, men det hører man ikke mer. Har sett henne mange ganger på tv og har aldri hørt henne snakke svensk. Syns bare det hørtes dumt ut. Min mening!
mocci Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Jeg liker Skavlan jeg, kjempeglad for at han er tilbake på skjermen Rybak, say no more .....den GUTTEN har definitivt fått for mye sendetid.....
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #13 Skrevet 23. september 2009 Har sett henne mange ganger på tv og har aldri hørt henne snakke svensk. Syns bare det hørtes dumt ut. Min mening! Ja, det hørtes utrolig dumt ut. Men hun er nå litt spesiell da. Hun er sikkert en klok dame, men har ikke så godt språkøre. Da bør man holde seg til det ene språket man kan 100%.
Gjest Gjest_Pat_* Skrevet 24. september 2009 #14 Skrevet 24. september 2009 Synes nå ikke det er så merkelig akkurat. Dersom du kjenner litt til Liv Ullmann så vet du at hun siden starten av karrieren på 60-tallet har hatt ett ben i Norge og ett i Sverige. Foruten å ha spilt i et utall svenske filmer/serier, levde hun jo også sammen med, og fikk datteren Linn med, Ingmar Bergman. Så når hun befinner seg i et studio med både norske og svenske gjester, tror jeg nok svorsken kommer ganske så ubevisst fra hennes side. Forøvrig synes jeg programmet var greit nok, helt til Rybak kom. DA ble det nesten litt for pinlig en periode...hva går han på egentlig? Jo det hørtes helt sprøtt ut .. hvorfor er det alltid bare nordmenn som driter seg ut på den måten .. hører aldri svensker slå over på den måten selvom de har bodd i Norge eller er gifte med nordmenn. Jeg blir rett og slett flau på deres vegne og grøsser med tanken på at svenskene satt og hørte på det - hjelpe meg
NullHull Skrevet 25. september 2009 #15 Skrevet 25. september 2009 Jo det hørtes helt sprøtt ut .. hvorfor er det alltid bare nordmenn som driter seg ut på den måten .. hører aldri svensker slå over på den måten selvom de har bodd i Norge eller er gifte med nordmenn. Jeg blir rett og slett flau på deres vegne og grøsser med tanken på at svenskene satt og hørte på det - hjelpe meg Klart det høres sprøtt ut! Har heller ikke påstått annet. Men jeg tror nok svenskene har litt mer overbærenhet med Liv Ullmanns svorsk, ettersom hun på en måte er litt "deres" også. En annen ting er når f.eks Ari Behn spretter over grensa og slår over til "svensk"...Da snakker vi pinlige greier!
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. september 2009 #16 Skrevet 25. september 2009 Hva syns dere? Jeg liker dette talk show'et og vil se på det så ofte jeg kan. Jeg liker programledere som utviser harmoni og balanse, og som fremhever de som er på besøk, og som selv evner å reflektere. Jeg har absolutt ingenting til overs for "Thomas & Harald".
Gjest Sint gjest Skrevet 25. september 2009 #17 Skrevet 25. september 2009 Jeg irriterer meg grønn over den forferdelige "øh.. hm.. hva... hva... altså..." med tilhørende panisk gestikulering. Mannen kan jo ikke fullføre en setning!
Noli Skrevet 25. september 2009 #18 Skrevet 25. september 2009 Så begynnelsen jeg også, men ble så irritert av hvordan han holdt med tidl. Islands statsminister, så måtte bytte kanal. Men likte ikke Skavlan før heller da, får vondt i magen av å høre ham snakke engelsk.
The Kitten Skrevet 26. september 2009 #19 Skrevet 26. september 2009 Jeg synes det var kjedelig. Forresten så sendes ikke programmet samtidig i Sverige og i Norge. Vi ligger ca en halv time bak Sverige.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. september 2009 #20 Skrevet 26. september 2009 hører aldri svensker slå over på den måten selvom de har bodd i Norge eller er gifte med nordmenn. Jeg blir rett og slett flau på deres vegne og grøsser med tanken på at svenskene satt og hørte på det - hjelpe meg Svensker har verre for å forstå norsk, enn vi nordmenn har for å forstå svensk. Derfor er det ikke uventet at en norsk programleder snakker litt svensk inne i mellom når det er er vanskelige ord som svensker ikke bruker. En svensk programleder behøver ikke å bruke norske ord: fordi nordmenn er det "underlegne" folkeslaget som har lært seg mer svensk enn svenskene har lært seg norsk. Svenskene liker Skavlan. Så det er vel ikke noe å være flau over da? Jeg liker ham som programleder, han er i det minste lyttende. Og viktigst: han maser ikke rundt og fjaser som, "Thomas & Harald" (som jeg ble lei av etter 10 program).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå