Gå til innhold

lyst på baby eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp sluttet med ppillen pga mulige bivirkninger. Jeg har vært ganske skeptisk til å slutte med pillen fordi jeg er 20, i begynnelsen av utdanningen min, så det er liksom ikke tiden for en baby.. Ikke det at jeg ikke har lyst, for jeg er skikkelig babysjuk, men fornuften stopper meg heldigvis..

Jeg har snakket mye med kjæresten min om dette (senest i dag), at vi må være forsikige fra nå av, bruke kondom osv.. Han har sagt til meg at om jeg blir gravid, må jeg ta abort, hvis ikke er det slutt mellom oss..

Vi hadde sex i stad, første dagen etter mens, og jeg sa at jeg trodde det gikk bra uten kondom siden jeg nettopp har hatt mensen liksom. Eggløsningen kommer jo evt ikke før om en ukes tid eller mer. Så vi kjørte på..

Så når vi var ferdig snakka vi litt om når i sykusen man kan bli gravid og sånn, og han sa han trodde det var rett før eller rett etter mensen!

Ehh, nei, ikke akuratt..

Så hvis han trodde på dette, og hadde sex med meg, betyr det at han ikke brydde seg om jeg bla gravid??

Jeg er veldig forvirret.. Men jeg turte liksom ikke spørre han..

Off, jeg vet dere ikke kan svare meg på dette, egentlig..

Det er bare det at i det siste har han liksom sagt ting som "tenk så koselig det hadde vært å ha en liten en".. Og når vi ser gravide damer: "se, så stor kommer du til å bli også" Jeg har vært en del oppblåst i det siste: "hallo er det en liten en der inne eller"??

Tuller han bare, eller ligger det noe i det? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg tenker er at han er fryktelig umoden som sie at du må ta abort ved en evt graviditet, ellers er det slutt, og så gidder han ikke en gang beskytte seg under sex! :klaske:

Hvor/når i syklusen man kan bli gravid, er avhengig av syklusens lengde, og man kan fint bli gravid av å ha sex både under og rett etter mensen, da sæd under optimale forhold kan leve i 5 døgn. Dessuten er det et fenomen som heter spontan eggløsning, som vil si at kroppen slipper et egg spontant under sex. Dette forekommer i størst grad hos unge kvinner.

Det at han vingler sånn i sine uttalelser, vitner om umodenhet, og absolutt ikke om en som jeg ville hatt barn med på nåværende tidspunkt.

Skrevet (endret)

sier meg enig i forrige mans kommentar....han høres veeeeldig umoden ut......uansett når i syklusen, hvis han ikke ønsker seg barn burde han sikre seg det på samme måte som jenta.....at han vil at du evt. tar abort om du blir gravid, det er jo heeelt absurd :tristbla: er jo ikke bare bare å abortere lissom.....hmmmm syns ikke dere er klare å ha barn sammen, uansett om du føler deg klar så er ikvertfall ikke kjæresten din det...

Endret av icechick
Gjest CookieMonster
Skrevet

Gjør deg ferdig med utdannelsen din og lev livet litt + få deg en fast og stabil jobb før du tenker på å få barn. Jeg kunne aldri vært sammen med en som kunne gjort det slutt bare fordi jeg ikke tok abort. Hadde skjønt det dersom det var snakk om lureri, men dersom du skulle bli gravid ved et uhell, så er han en idiot som hadde gjort det slutt med deg fordi du valgte å beholde.

Gjest Reproductivist
Skrevet

Få unge så ofte du kan uten å spontanabortere og gi bort de du ikke vil ta vare på er best.

Skrevet

Jeg tror han er veldig umoden og ikke klarer å skille mellom det "morsomme" og det "realistiske" ved en graviditet. Han høres akkurat ut som meg da jeg var ung; jeg ville jo egentlig ikke ha en unge men samtidig hørtes det romantisk ut å bli gravid og tøft å være ung og kul mamma...

Ta en ordentlig, seriøs, voksen samtale med ham. Forklar ham alle fordeler og ulemper ved en baby samt detaljert hvordan de blir til (når i syklusen du kan bli gravid, etc). Forklar også at det overhodet ikke er aktuelt for deg å ta abort dersom du først blir gravid.

Hvis han sier det er greit at du blir gravid; så er det helt opp til deg å sørge for evt. beskyttelse - eller du kan begynne å glede deg.

Hvis han sier det IKKE er greit (og det er mer sannsynlig), hjelp ham nå for guds skyld med å tre på kondomet hver eneste gang dere skal ha sex! Noen menn er rett og slett umodne og det er bare tåpelig å bli gravid i et forsøk på å oppdra et annet menneske i at "handlinger har konsekvenser".

Skrevet

Råder dere å vente et par år før dere er mer sikker på at dere vil ha barn sammen. Han virker som sagt litt umoden han typen din ja.

Tror det er mindre sannsynlig å bli gravid når man har mens, fordi de færreste får EL så tidlig og det tar nok lengre tid for egget å modne. Umodne egg kan vel ikke bli sluppet?

Har selv hatt mye spontan EL ved samleie (temper), men det er lengre uti syklusen. Og da hoppa vi av i svingen heldigvis, selv om det sikkert ikke er 100% sikker metode i noens øyne.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg tror ikke han har det.

Men hvis du lurer, bør du spørre ham.

Du bør ikke ha sex med ham uten prevensjon når han sier at du må ta abort dersom du blir gravid!

• 4 uker senere...
Skrevet

Han bryr seg ikke fordi anser det som din oppgave. Og tenker at om du blir gravid er det bare å ta abort. Mitt råd er: dump han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...