Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Opplever støtt og stadig at folk foran meg i kø går fra handlevognen for å hente noe. Så går de inn igjen der de sto i køen etterpå. Ville det vært frekt å stille seg opp foran vogna i køen? Jeg pleier aldri handle så mye at jeg har vogn selv, og hvis jeg har glemt noe og forlater køen så stiller jeg meg jo bakerst etterpå... tror jeg hadde fått rimelig mange sure blikk ellers. Hadde det vært noe å si på at man rett og slett kjørte vogna bakerst i køen når noen har etterlatt den der?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Hvis eieren til den forlatte vogna kommer tilbake til rimelig tid, dvs. før det blir vedkommendes tur til å legge varer på båndet, ser jeg overhodet ingen grunn til at personen skal stelle seg bakerst i køen.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Dersom jeg kommer på at jeg har glemt noe mens jeg står i kassen, kan jeg finne på å la vognen min stå for å løpe å hente det jeg glemte. Da forventer jeg å få tilbake plassen min i køen. Men jeg vurderer selvfølgelig hvor lenge det er til det er min tur i forhold til hvor langt det er til den glemte varen, og jeg skynder meg. Er det flere ting jeg har lemt eller jeg vurderer tiden for knapp går jeg ut av køen og stiller meg bakerst når jeg er ferdig. Har ingen problem med at andre gjør det på samme vis som meg. Dersom det skulle drøye før vedkommende kommer tilbake ville jeg vurdert å "snike" foran handlevognen som står i kø alene så sant vedkommende ikke har begynt å legge varer på båndet. Da bør for øvrig vedkommende skynde seg.
The Kitten Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Jeg har ingen problemer med at folk setter fra seg handlevognen sin i køen. Hvis det blir min tur før de har kommet tilbake går jeg foran.
Gjest Melchizedek Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 jeg går foran om man går vekk. Blir de sure så ber jeg dem dra til bloksberg for å si det litt fint.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Opplever støtt og stadig at folk foran meg i kø går fra handlevognen for å hente noe. Så går de inn igjen der de sto i køen etterpå. Ville det vært frekt å stille seg opp foran vogna i køen? Jeg pleier aldri handle så mye at jeg har vogn selv, og hvis jeg har glemt noe og forlater køen så stiller jeg meg jo bakerst etterpå... tror jeg hadde fått rimelig mange sure blikk ellers. Hadde det vært noe å si på at man rett og slett kjørte vogna bakerst i køen når noen har etterlatt den der? Helt i orden. Bare still deg foran den forlatte vognen.
Tabris Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Så lenge vedkommende er tilbake før det er min tur i kassen, så ser jeg overhodet ikke problemet. Det blir ingen forsinkelse i køen av det.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Så lenge vogneieren kommer tilbake før det er hans tur, så ser jeg virkelig ikke problemet. Det er jo revnende likegyldig for deg om vogneiern står ved siden av vognen, eller om han beinspurter bort for å hente en melk og kommer tilbake igjen? Og om det nå skulle bli hans tur før han er tilbake, så går jo nestemann bare pent forbi. Om man har glemt halve handlelisten, så går man jo ut av køen, for da vil man gjerne ha med seg vognen rundt. Men å hente én ting, det er da ikke en dødssynd, ei heller er det til ulempe for noen på noe som helst vis.
Gjest Iah Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Så lenge vedkommende er tilbake før det er min tur i kassen, så ser jeg overhodet ikke problemet. Det blir ingen forsinkelse i køen av det. Signerer.
Anaconda Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Så lenge vedkommende er tilbake før det er min tur i kassen, så ser jeg overhodet ikke problemet. Det blir ingen forsinkelse i køen av det. ja, bevare meg vel..det mener jeg også! hvor firkantet skal man egentlig være! Selvfølgelig; dersom vedkommende bruker "hundre år" er det noe annet... jeg hadde også gått foran hvis jeg var nestemann i køen...
Rosalie Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Så lenge vogneieren kommer tilbake før det er hans tur, så ser jeg virkelig ikke problemet. Det er jo revnende likegyldig for deg om vogneiern står ved siden av vognen, eller om han beinspurter bort for å hente en melk og kommer tilbake igjen? Og om det nå skulle bli hans tur før han er tilbake, så går jo nestemann bare pent forbi. Om man har glemt halve handlelisten, så går man jo ut av køen, for da vil man gjerne ha med seg vognen rundt. Men å hente én ting, det er da ikke en dødssynd, ei heller er det til ulempe for noen på noe som helst vis.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Det som er kjipt er når folk har lagt alt på båndet og SÅ må løpe og hente et eller annet. Da blir folk stående unødig lenge. Men det kan skje den beste, man får være litt flinkere til å ta hverdagen med et smil av og til, tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå