Gjest Gjest_Jente18_* Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Hei! Jeg har vært sammen med typen i et par måneder, og før meg var han sammen med ei i tre år. De slo opp seks måneder før han møtte meg, og han påstår at han er fullstendig over henne. Likevel oppdaget jeg for et par dager siden at han fortsatt har bilder av henne på mobilen sin:O Han vet ikke at jeg vet hvordan hun ser ut(jeg lover, jeg har ikke snoket rundt:P ei venninne viste meg bilde av henne en gang bare), og da jeg spurte han hvem den jenta på bildet var, sa han det var en gammel venninne... Jeg har veldig liten erfaring med kjæresteforhold, og har aldri opplevd å være sjalu før, men er det nå. Tenker på det at de var sammen så lenge, og at han fortsatt har bilder av henne men lyver om det/tilbakeholder informasjon til meg. Han er verdens beste kjærester og behandler meg utrolig bra, men jeg bare kan ikke komme over disse tankene jeg har...burde jeg bare prøve å legge det bak meg eller burde jeg ta det opp med han(fortelle han at jeg vet hvordan hun ser ut og spørre hvorfor han kalte henne "en gammel venn", og spørre hvorfor han fortsatt har bilder av henne)? Det er bare det at de var sammen så utrolig lenge ifølge mine målestokker, og når han fortsatt har bilder av henne så blir jeg usikker på om han virkelig er over henne. Hva skal jeg gjøre??
*appifany* Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Slutt og snok i andres saker Agreed. Ta bare å legg det hele bak deg. Han sier bare at det er en gammel venninne for han vet vel at det blir "bråk" om han innrømmer hvem han har bilde av. Det er normalt å ha bilder av noen man har vært sammen med i mange år, men det betyr ikke at man fremdeles har kjærlighetsfølelser for denne personen. Som du sier; han behandler deg godt, ikke gå å ødelegg forholdet deres. Sjalusi i dette tilfellet er bortkastet
Gjest Blubberella Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Hvis han sier at han er over eksen, så er du faktisk nødt til å stole på ham. Ihvertfall til det motsatte er bevist. Det jeg likevel synes er pussig er at han ikke bare kan innrømme at det er eksen på bildene. Han har lov til å ha bilder av henne, siden hun jo tross alt var en del av livet hans i tre år. Men han bør jo også være ærlig nok til å si at dette er bilde av eksen hans. Da ville jo kanskje ting ha føltes litt bedre. En fortid er da normalt å ha, men det er også normalt å være ærlig med hverandre om den.
MissStiles Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Hvis han sier at han er over eksen, så er du faktisk nødt til å stole på ham. Ihvertfall til det motsatte er bevist. Det jeg likevel synes er pussig er at han ikke bare kan innrømme at det er eksen på bildene. Han har lov til å ha bilder av henne, siden hun jo tross alt var en del av livet hans i tre år. Men han bør jo også være ærlig nok til å si at dette er bilde av eksen hans. Da ville jo kanskje ting ha føltes litt bedre. En fortid er da normalt å ha, men det er også normalt å være ærlig med hverandre om den. Helt enig! Du må nesten stole på han når han sier han er over eksen. Selvom det var dumt av han å si at det var ei venninne.. men men.. 3 år er lenge så da har de nok betydd mye for hverandre. Men nå er det du som er sammen med han, ikke hun.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Det jeg likevel synes er pussig er at han ikke bare kan innrømme at det er eksen på bildene. To av mine ekser betraktes nå som venner. Det er det jeg kaller de hvis noen spør..
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Hvis han sier at han er over eksen, så er du faktisk nødt til å stole på ham. Ihvertfall til det motsatte er bevist. Et så ferskt brudd har sine etterdønninger. Han er nok stort sett ferdig med henne, men det er normalt at det dukker opp sorg og nostalgiske tanker innimellom. det som teller er at han har bestemt seg for å være tro mot deg. Han ønsker kanskje å gi henne mer kjærlighet, men har bestemt seg for å ikke gjøre det fordi det kan være feil mot deg. Han er mannen din nå. Kos dere!
Bernardette Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Jeg ser ikke noe galt i å ha bilder av en eks?
Sola^ Skrevet 19. september 2009 #9 Skrevet 19. september 2009 Dei var i saman i 3 år...ein kan nesten ikkje fjerne 3 år frå hukommelsen. Eg har også bilder og slikt liggande både av og med eksen. Ikkje fordi at eg tenker "naw, så herlig eksen er, skulle ønske eg enda var saman med han", men fordi det er ein del av fortida mi. Har ikkje planer om å "sterilisere" mobiler, bilder, osv. rett og slett pga. det er ein del av fortida mi. Mannen veit da at eg har vore saman med andre før han og det takler han.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #10 Skrevet 19. september 2009 Hei! Jeg har vært sammen med typen i et par måneder, og før meg var han sammen med ei i tre år. De slo opp seks måneder før han møtte meg, og han påstår at han er fullstendig over henne. Likevel oppdaget jeg for et par dager siden at han fortsatt har bilder av henne på mobilen sin:O Han vet ikke at jeg vet hvordan hun ser ut(jeg lover, jeg har ikke snoket rundt:P ei venninne viste meg bilde av henne en gang bare), og da jeg spurte han hvem den jenta på bildet var, sa han det var en gammel venninne... Jeg har veldig liten erfaring med kjæresteforhold, og har aldri opplevd å være sjalu før, men er det nå. Tenker på det at de var sammen så lenge, og at han fortsatt har bilder av henne men lyver om det/tilbakeholder informasjon til meg. Han er verdens beste kjærester og behandler meg utrolig bra, men jeg bare kan ikke komme over disse tankene jeg har...burde jeg bare prøve å legge det bak meg eller burde jeg ta det opp med han(fortelle han at jeg vet hvordan hun ser ut og spørre hvorfor han kalte henne "en gammel venn", og spørre hvorfor han fortsatt har bilder av henne)? Det er bare det at de var sammen så utrolig lenge ifølge mine målestokker, og når han fortsatt har bilder av henne så blir jeg usikker på om han virkelig er over henne. Hva skal jeg gjøre?? Og dette skal det visseligen være ei jente på 18 år som skriver? Hallo Hilsen Lærer
Gjest Chrizzy Skrevet 19. september 2009 #11 Skrevet 19. september 2009 Jeg hadde også lurt litt om den jeg var sammen med hadde bilder av eksen på mobilen sin. Det at du er ung og at dere ikke har vært så lenge sammen skal vel ikke bety så mye for dine følelser om det? Alle som sier at det ikke gjør noe, hva synes dere om at kjæresten har bilder av eksen på mobilen? Hva synes dere gifte om det? Er det bare helt normalt? Han er sikkert over henne, det er deg han er sammen med og om du tar en prat med han så ordner det seg helt sikkert. Så lenge du ikke snoker så er vel ikke det så farlig? Men best av alt hadde det vært om du bare hadde litt is i magen og ga deg en lang f.. i både eksen og bildene. Det er deg han er sammen med
Barskstudent21 Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 Jeg har bilder av flere av mine exer og beskriver de som gamle venninner. Mange er som meg og velger å ikke snakke for mye om fortiden (det som kan tolkes negativt), og heller fokusere på det som ligger forran dere og de minnene dere skal lage sammen... Svært sjeldent kommer det noe godt ut av å diskutere/fortelle om exer til sin nåværende kjæreste. Et maksimum for min egen del ville vært å fortalt navn og om det var ei jeg jente jeg virkelig var sikker på at hun ikke hadde fått negative tanker hadde jeg kanskje vist henne et bilde og fortalt det var eksen. Ellers er det bedre om hun finner det ut selv eller ikke får vite noe i det hele tatt. Jeg er heller ikke interessert i hennes tidligere exer!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 Personlig synes jeg i det hele tatt det er noe merkelig å ha bilder av ekser, uansett hvor det måtte være, og uansett om det bygger på latskap eller noe annet. Latskap er jo like ille. Og "venner med eksen"....hmm. Ikke særlig lurt om man ikke har barn sammen.
Bernardette Skrevet 20. september 2009 #14 Skrevet 20. september 2009 Personlig synes jeg i det hele tatt det er noe merkelig å ha bilder av ekser, uansett hvor det måtte være, og uansett om det bygger på latskap eller noe annet. Latskap er jo like ille. Og "venner med eksen"....hmm. Ikke særlig lurt om man ikke har barn sammen. Klart du har lov til å ha den meningen, men jeg tar med meg mine erfaringer videre og ser fremover i stedet for tilbake. Jeg har ikke bilder av "Meg og Xxxx i Roma" i ramme fremme, nei, men når jeg har brukt tid på å lime inn bilder i album kommer jeg ikke til å rive dem ut heller. Spesielt ikke når det albumet også inneholder masse andre bilder fra andre ting som jeg setter pris på. Poenget er at fortiden er fortiden, det viktige er det som skjer videre. Om man har et bilde av eksen eller ti trenger ikke det bety noen verdens ting. Ikke om man er venner med dem heller, for den saks skyld.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #15 Skrevet 20. september 2009 Jeg kan berolige deg med at noen menn bare er så distre at de ikke sletter sånne ting med en gang det er slutt. Noen av oss andre er raske med å slette alt vi har av bilder og ting som forbindes med en fæl eks, mens andre tar litt lettere på det og rett og slett glemmer hva som faktisk ligger der. Samboeren min var sånn(mange år siden), hadde mye av eksene på dataen(blant annet en samtale med den siste eksen om hvordan han likte utseendet til den første eksen?haha:P) Jeg ble kjempesjalu, fordi jeg trodde dette betydde noe, men det gjør ikke alltid det faktisk. Med mindre du fersker han i å runke til gamle bilder av eksdama, så kan du være trygg;)
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #16 Skrevet 20. september 2009 Klart du har lov til å ha den meningen, men jeg tar med meg mine erfaringer videre og ser fremover i stedet for tilbake. Jeg har ikke bilder av "Meg og Xxxx i Roma" i ramme fremme, nei, men når jeg har brukt tid på å lime inn bilder i album kommer jeg ikke til å rive dem ut heller. Spesielt ikke når det albumet også inneholder masse andre bilder fra andre ting som jeg setter pris på. Poenget er at fortiden er fortiden, det viktige er det som skjer videre. Om man har et bilde av eksen eller ti trenger ikke det bety noen verdens ting. Ikke om man er venner med dem heller, for den saks skyld. En av mine ekser(!) hadde bilder fra en ferietur med en av sine ekser i glass og ramme i stua. Sammen med de andre familiebildene av besteforeldre etc. Jeg har da også bilder av ekser i album, men de er jo ikke fremme i det daglige, hverken i stua eller på mobilen. Og venner, vel det KAN bli for nært også. Spesielt om man ser eksen oftere enn deg. (Les: er naboer)
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #17 Skrevet 20. september 2009 Det ble nylig slutt med min kjæreste og jeg var i ferd med å printe ut bilder fra. vår siste ferietur og sette de i album. De har jeg nå revet i stykker...kanskje litt dumt, hadde jo brukt litt tid på å printe de ut og blekk men....
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #18 Skrevet 20. september 2009 En av mine ekser(!) hadde bilder fra en ferietur med en av sine ekser i glass og ramme i stua. Sammen med de andre familiebildene av besteforeldre etc. Jeg har da også bilder av ekser i album, men de er jo ikke fremme i det daglige, hverken i stua eller på mobilen. Og venner, vel det KAN bli for nært også. Spesielt om man ser eksen oftere enn deg. (Les: er naboer) Og så har det jo noe med om kjæresten har bilder av en selv også da! Min hadde ikke bilder av meg/oss og brydde seg knapt om å ta bilder av meg. Men av av hans mange ekser stod altså i glass og ramme. Man kan begynne å lure da!
*appifany* Skrevet 20. september 2009 #19 Skrevet 20. september 2009 Og så har det jo noe med om kjæresten har bilder av en selv også da! Min hadde ikke bilder av meg/oss og brydde seg knapt om å ta bilder av meg. Men av av hans mange ekser stod altså i glass og ramme. Man kan begynne å lure da! Ehm, ja.. Hehe.. Er ganske enig i det, da!
Eplefe Skrevet 20. september 2009 #20 Skrevet 20. september 2009 Typen min har fremdeles bilder av eksen sin på mobilen, og tilogmed meldinger fra henne. Men jeg tror nok ikke at jeg blir videre nervøs for dem. Han var ikke en gang klar over at han fremdeles hadde dem før jeg fant dem (og ikke kom med "ikke snok i andres saker", jeg får lov )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå