Gå til innhold

Hva passer til dette skjørtet?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et kjempefint svart skjørt på H&M:

http://shop.hm.com/no/shoppingwindow?dept=...&shoptype=S

(Tror ikke det ble direkte link. Det er skjørtet på side 4, nummer to fra venstre)

Så er det slik at jeg er kjempedårlig til å bruke skjørt og kjoler til hverdags. Hvis jeg skulle brukt dette skjørtet på fest eller i selskap så ville jeg klart å få det til å funke. Men jeg føler at det lett blir for pyntet til å gå på jobb i da.

Hva kan være fint til dette skjørtet som passer inn i hverdagen tro? Funker det med ullstrømpebukse eller blir det bare feil?

Håper noen kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_vilde_*

Ha ullstrømebukser til og kanskje en høyhalset tynn genser oppi. Eller en t-skjorte, og en cardigan over. Da blir det mer casual.

Kjempefint skjørt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det meste går til et så enkelt, sort skjørt. Hvit bluse, fargerik topp, pologenser, cardigan, genser... Og tynne strømper, tykke strømper, stilongs... Ballerinasko, støvletter og pumps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superlekkert skjørt!

Elsker slike skjørt, da man kan bruke de både til pent (som en middag ute eller borte, jobbintervju osv), til hverdags og til fest :)

Til det pene:

Her hadde jeg brukt tynne strømper (enten hudfargede eller sorte) med en skjorte oppi eller en vanlig hvit eller sort singlet oppi og med en dressjakke over. (kommer MASSE dressjakker nå, så det er en smart ting å invistere i og bruke til jeans osv!:D)

Du kan også bruke en vanlig basic genser til, enten med noen detaljer på (slik som modellen har på bildet), eller en helt vanlig med enten noen øredobber, et smykke, noen litt tøffe og iøyenfallende pumps, eller et sjal/skjerf til.

(bare bruk en eller to av delene, ellers kan det fort bli overkill :))

Til hverdags:

Her hadde jeg brukt enten noen vanlige strømper til (slik som jeg har beskrevet over i "til det pene") eller noen litt tykke ullstrømper. Da kan du også bruke pumps til, uten at det ser for pent ut :) Støvletter og også fint til et slikt skjørt, men da må de være stramme, og helst ikke gå lenger opp enn til kneet syns jeg.

Du kan bruke en helt enkel basic genser til med et belte i livet og en kul veske, øredobber eller lingnende. Hadde holdt det jeg hadde til litt "enkelt", siden skjørtet er ganske lekkert og litt sekretæraktig - så kan fort bli litt for pent.

(kommer jo selvfølgelig ann på hvor pyntet man er til hverdags og hvordan hverdag og jobb man har selvfølgelig :) )

Til fest:

Her hadde jeg hatt kule pumps, hudfargede eller solbrune strømper til, en enkel topp med masse smykker og noen lekre øredobber til. Kan også kjøpe en kul skjorte med masse detaljer på og ha den, et belte i livet og noen lekre øredobber til. Her er det bare fantasien som setter grenser, og du kan leke deg med ting og tang! :D More is more og smaken er som baken :)

Jeg hadde gått til innkjøp av:

singleter i basic farger

strømper i sort, hudfarget og ull.

skjorter i hvitt og/eller sort (enten med masse detaljer eller helt enkle)

en dressjakke

smykker som du selv liker

belte

Alt dette er jo også ting som du kan bruke til andre ting du har i garderoben :) Det er en fin start til en basic garderobe (mangler bare jeans og en dressbukse, så er basicgarderoben i boks!) og da har man alt man trenger til å mikse og matche. Disse tingene er jo også ting som ikke går ut av moten, så du kan bruke de sammen med motetingene som man kjøper ettersom de kommer:)

Uansett - nydelig skjørt. Er ganske mye som skal til for å feile med det :) Ikke vær redd for å prøve litt nye ting og tenk selv hva du syns hadde vært pent!

Håper tipsene mine hjelper litt - er jo bare sånn jeg ville ha tenkt og brukt det. Andre ville nok brukt det på helt andre måter igjen :) Smaken er som baken vettu - delt i to ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...