Gå til innhold

Sykluser og graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig...
Skrevet

Hei!

Jeg sluttet på p-piller i februar. Siden da har jeg hatt sykluser på 40-50dager. Er nå på dag 43 uten at jeg har hatt tegn til EL enda... Begynner å bli en smule frustrert. Kan man få noen hjelp til å få hyppigere EL?

Legen min mente det skulle gå et år med prøving før jeg tok kontakt igjen... Stemmer det? Når man har prøvd et år og syklusene ikke har stabilisert seg, er det da hjelp å få?

Håper på noen råd og erfaringer fra andre som har opplevd noe lignende. Hvor lenge hadde dere prøvd før dere sjekket dere?

Hvor lang tid gikk det fra dere sluttet på p-pillene til syklusen stabiliserte seg?

Hvor lang tid gikk det fra dere sluttet på p-pillene til dere ble gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt mye bra om Vitex/kyskhetstre.

Her står det noe om urten, blant annet dette:

URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING

Kyskhetstre er en skarp, bittersøt, svakt astringerende urt som regulerer hormonproduksjonen gjennom påvirkning fra hypofysen. Den er corpus luteus-stimulerende (fremmer progesteron og hemmer østrogen), fremmer regelmessig menstruasjonssyklus etter bruk av p-piller, virker melkedrivende (fremmer produksjonen av morsmelk), og virker dempende eller stimulerende på seksualdriften, alt etter behov. Videre virker urten beroligende, avslappende, krampestillende, smertestillende og skjoldkjertelregulerende.

Gjest Gjest_vibeke_*
Skrevet

hm, kjenner meg godt igjen her.. dessverre... håper du får noen gode svar!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...