Gå til innhold

fryser... hvor stor sikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

FLytter i nytt hus snart - og der er det integrerte hvitevarer, men ingen fryserdel.

Jeg vil gjerne ha en fryser på kjøkkenet - og har tenkt å kjøpe et lite fryseskap, sånn 80 cm høy.

Har funnet en liten krok hvor det er plass.

Men så kom jeg på sikringene - vil det gå til helvete når jeg kobler den til? Krever en sånn liten fryser ekstra ampere? Andre hvitevarer gjør jo gjerne det. Det står i sikringsskapet hvor mange ampere det er i hver sikring, så jeg skal sjekke det senere i dag.

Men takknemlig om noe har peiling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
FLytter i nytt hus snart - og der er det integrerte hvitevarer, men ingen fryserdel.

Jeg vil gjerne ha en fryser på kjøkkenet - og har tenkt å kjøpe et lite fryseskap, sånn 80 cm høy.

Har funnet en liten krok hvor det er plass.

Men så kom jeg på sikringene - vil det gå til helvete når jeg kobler den til? Krever en sånn liten fryser ekstra ampere? Andre hvitevarer gjør jo gjerne det. Det står i sikringsskapet hvor mange ampere det er i hver sikring, så jeg skal sjekke det senere i dag.

Men takknemlig om noe har peiling :)

Hos meg er det 20 amp. på komfyren på kjøkkenet, ellers 16 amp. i hele leiligheten. Jeg kjøpte et ganske stort fryseskap for noen måneder siden, og plugget støpselet i en vanlig (jordet) kontakt. Jeg er ikke sikker på hvor mange watt fryseskapet bruker, men tror 2000 er det vanlige. Jeg har aldri opplevd at sikringene ryker.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Typisk effektforbruk på en fryser er 2-300 watt, altså rundt 1 ampere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...