Gjest Gjest_Reddharen_* Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 For 15 minutter siden ringte telefonen... skjult nummer. I andre enden var det en mann som sa noe jeg ikke skjønte, det var dårlig forbindelse, så jeg trodde det var derfor jeg ikke skjønte hva som ble sagt. Stemmen lignet på en jeg kjente, men det var det visst ikke. Da jeg spurte hvem det var, svarte han på et språk jeg ikke forsto. Jeg spurte på engelsk hvem det var, og han fortsatte å snakke på sitt språk... så jeg la på etter noen minutter. Som dere forstår var det ingenting skremmende som ble sagt, og jeg har fått mange feilringinger opp gjennom årene som jeg ikke har brydd meg om i det hele tatt... Men så var det følelsen jeg sitter igjen med denne gangen da... jeg fikk følelsen av at noen ringte for å sjekke om jeg var hjemme. Først og fremst på grunn av tidspunktet, men også fordi personen ikke la på da han burde skjønt at han hadde ringt feil. Kall det gjerne intuisjon, men jeg er nesten sikker på at dette ikke var en feilringing, og en tulleringing var det i alle fall ikke. Det var dårlig forbindelse, men jeg er nesten sikker på at samtalen kom fra Norge... det virket mer som "tunell-forbindelse" i stedet for "utenlandsforbindelse", hvis dere skjønner hva jeg mener. Lyden var klar, selv om det var skurring på linjen. Dessuten sto det skjult nummer på telefonen, det bruker det stå når det er oppringing fra norske abbonenter. Når jeg får telefoner fra utlandet, står det ukjent nummer hvis nummeret ikke kommer opp. Nå sitter jeg altså her, og skotter ut vinduet, og tør ikke gå å legge meg. Denne samtalen var virkelig ekkel, selv om det ikke ble sagt noe galt...
Sulosi Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Huff,..det hadde skremt meg og..mulig det er litt langt til sørlandet men du kan komme å legge deg her
Gjest Gjest_Reddharen_* Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Takk for tilbudet... Han har i alle fall ikke ringt tilbake, og det er jo bra... Og jeg vet at den nærmeste tunellen med slik type dårlig forbindelse er ca 20-30 minutter unna, så hvis han har planer om å komme hit hadde han vel vært her allerede. Jeg skal prøve å legge meg nå, for jeg er så trett at jeg kan sovne stående... Håper jeg ikke får flere ubehagelige overraskelser i natt.
Sulosi Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Håper du får sove godt da,..har selv kommet hjem mens det var folk i huset og robba meg for alt jeg hadde av verdi så den historien din kjente jeg på kroppen.
Pomeline Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 (endret) Får håpe det ikke var noe spesielt, og at det bare var en feilringing:) Sikkert ikke noe å bry seg om, men lås dører og lukk vinduer for sikkerhetsskyld. Dersom du er alene, kan du jo kanskje få en venn/venninne til å komme over dersom du er engstelig. Er ofte litt ekkelt med sånne ting, spesielt dersom man er alene. Endret 18. september 2009 av Pomeline
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Slapp av, og gå og legg deg. Fyren hadde vel ikke snakket i det vide og brede dersom han kun var ute etter å sjekke om noen var hjemme. Da kunne han vel bare lagt på når du svarte. Helt opplagt en feilringing av en utlending, han trodde antagelig han var kommet til rett sted i starten, slik at han prata i vei...
Gjest Techy Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Skjønner ikke at du klarte å prate noen minutter med en du ikke skjønte et ord av hva sa. Skjønner ikke at du forbinder dårlig forbindelse med tunneler. Dårlig radioforbindelse kan man ha mange steder. I en kjeller, på toget, ute i ødemarka (mange veistrekninger i Norge har sånt). Og du er klar over at det er mulig å ringe ditt telefonnummer fra _hele_ verden? Det inkluderer også muligheten for at folk kan ringe feil. Ett siffer feil og de kan havne hos deg. Selv hadde jeg vært nysjerrig på hva personen ville, men redd ville jeg ikke blitt. Så lenge det ikke er noe truende ved samtalen. Glem hele greia er mitt råd
Gjest Fugl Fønix Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Dersom det stemmer at noen ringte for å undersøke om du var hjemme, hadde de nok heller ønskt at du ikke var det. Det er ganske vanlig at innbruddstyver går fram på den måten, ringer først, og dersom en ikke er hjemme så kan de bryte seg inn. Men tror nok heller at det var en utlending som ringte feil.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. september 2009 #9 Skrevet 19. september 2009 Og du er klar over at det er mulig å ringe ditt telefonnummer fra _hele_ verden? Det inkluderer også muligheten for at folk kan ringe feil. Ett siffer feil og de kan havne hos deg. Glem hele greia er mitt råd Leste du ikke hele posten? Da står det "ukjent nummer" hos henne, og ikke "skjult nummer", har hun erfart. Altså må dette ha skjedd fra Norge. Og ikke for å skremme trådstarter mer, men om jeg skulle ringe og sjekke om noen var hjemme, så ville jeg heller bablet i vei og latet som jeg ikke skjønte før jeg ringte, slik at den jeg ringer tenker "sikkert en som ikke kan norsk som ikke skjønte han kom feil", heller enn å ringe opp og legge på, for DET får veldig mange folk til å bli mistenksomme. En feiloppringing er tross alt vanligere enn ringe og legge på (om man ikke kjenner mange barn da :gjeiper: )
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #10 Skrevet 19. september 2009 Gjest over her, jeg glemte jo si: Hadde noen fremmede ringt meg og bablet i vei, så ville jeg skreket alle de styggeste ordene jeg kunne. De sier at det skal være et godt råd om man befinner seg i en vanskelig situasjon (klående mannfolk osv) i utlandet, for man vil skjønne på stemme og tonelei at NÅ ER MAN SINT, selv om man prater et helt annet språk.
Gjest Gjest_Reddharen_* Skrevet 19. september 2009 #11 Skrevet 19. september 2009 Hei, her er jeg, trett som en strømpe, men har ikke hatt innbrudd. Han ringte et par ganger til etter at jeg hadde lagt meg, men jeg allierte meg med naboen, slik at den neste gangen han ringte, gikk jeg over og overlot telefonen til ham. Jeg tenkte at det kunne være greit at ringeren hørte at jeg ikke var alene... Naboen sa "politi" på alle språk han kunne, og etter det har jeg ikke hørt noe mer...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #12 Skrevet 19. september 2009 Sånn tulleringing har vel de fleste av oss opplevd. Det jeg gjør i sånne situasjoner, er at jeg legger fra meg telefonen (med vedkommende på linja), og lar telefonen ligge slik en halvtime/times tid før jeg legger på. Da holder du linja åpen, og vedkommende kan sitte der og bli grundig lei. Etter dette hører man vanligvis ikke mere fra den kanten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå