Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Om du forteller en mann at du ikke stoler på han Eller at du ikke tror han elsker deg (i et forhold der det er sannsynlig at han gjør det) Hva reaksjon kan man da vente seg? Er det normalt å bli utskjelt, at han blir sint? Ble litt diffust dette spørsmålet, men håper noen kan svare meg.
Gjest Purple Haze Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Han ble sikkert skuffet, men det som kom ut var sinne. Ikke så uvanlig det. Tror jeg hadde blitt både skuffet, lei meg og forbannet hvis kjæresten hadde sagt det til meg. Om han da ikke hadde veldig god grunn til å si det.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Du synes at det er sannsynlig at han elsker deg, men du beskylder ham for å være falsk mot deg, at han later som, og at han ikke er verdt å stole på. Hvordan hadde du reagert om det var ham som sa det til deg?
Bernardette Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Du sier ingenting om grunnen til at personen ikke stoler på deg (eller til at du ikke stoler på personen), har det f.eks vært utroskap inni bildet er det jo en grunn. Men jeg svarer som om det ikke har skjedd noe. Hvis kjæresten min plutselig sier at han ikke stoler på meg og at jeg ikke elsker ham hadde nok reaksjonen vært ca denne: -Hva faen?! ..etterfulgt av banning, direkte spørsmål o.l. Men det er meg, i mitt forhold. Etterpå hadde jeg tenkt over det, mye, og sikkert spurt roligere om jge har gjort noe galt eller om han har hørt noen rykter eller noe siden han plutselig har blitt så usikker.
Bernardette Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Men, hadde han sagt til meg, på en rolig måte og helt uten å anklage meg for noe som helst, lagt vekt på at det er HAM og hans følelser, at han er usikker og derfor ikke stoler på meg, men vil snakke med meg om dette osv...da hadde jeg ikke hatt lemmenreaksjon, heller lettere sjokka men taus og tenkende for ikke å såre ham.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Ser jo at det ble et veldig generellt spørsmål dette her. Har ikke lyst til å utdype det for mye, men skal prøve å forklare litt nermere. Grunnen til at jeg har sagt til han at jeg ikke stoler på han er gjentatte løftebrudd fra hans side. Jeg har forsøkt å forklare hvorfor jeg føler det slik, men blir bare møtt med sinne og utskjelning. Ingen forsøk fra hans side å se det fra min side. På grunn av denne reaksjonen har jeg ymtet frampå om at han ikke er glad i meg. Dette blir så møtt med mer sinne. I sinne har han sagt at han vil gå ifra med pga min reaksjon, for så å trekke det tilbake når han har roet seg ned.
Gjest Melchizedek Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Folk reagerer forskjellig det finnes ingen fasit på hva som er normalt eller unormal reaksjon
Gjest Purple Haze Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Ser jo at det ble et veldig generellt spørsmål dette her. Har ikke lyst til å utdype det for mye, men skal prøve å forklare litt nermere. Grunnen til at jeg har sagt til han at jeg ikke stoler på han er gjentatte løftebrudd fra hans side. Jeg har forsøkt å forklare hvorfor jeg føler det slik, men blir bare møtt med sinne og utskjelning. Ingen forsøk fra hans side å se det fra min side. På grunn av denne reaksjonen har jeg ymtet frampå om at han ikke er glad i meg. Dette blir så møtt med mer sinne. I sinne har han sagt at han vil gå ifra med pga min reaksjon, for så å trekke det tilbake når han har roet seg ned. Angrep er det beste forsvar, tydeligvis. I stedet for å gå i seg selv, dytter han ansvaret over på deg. Du treffer tydeligvis spikeren på hodet i det du sier til han, men han er for feig til å ta ansvar for egne handlinger. Å true med brudd er bare lavmål. Og en dealbreaker for min del. Hadde kjæresten min truet med brudd, og trukket det tilbake, hadde jeg gjort saken enkel for han. Bye bye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå