Gå til innhold

Støvletter........

Gjest Gjest_maia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maia_*

Hei

Har tenkt litt på det. F.eks syns ikke jeg høye hæler passer til noen som er høy og kraftig. Er du derimot liten og nett kan du ha det meste........de som er kraftig bør ha lav hæl evt litt hæl........og en grov støvlettype.........hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Har tenkt litt på det. F.eks syns ikke jeg høye hæler passer til noen som er høy og kraftig. Er du derimot liten og nett kan du ha det meste........de som er kraftig bør ha lav hæl evt litt hæl........og en grov støvlettype.........hva mener dere?

Hvorfor kan ikke høye og kraftige får bruke høye hæler ?

Hvorfor skal noe "reserveres" til de små og nette ?

Hvis folk klarer å stavre seg avgårde på høye hæler enten de er små og nett eller stor og kraftig, så må de få lov til det.....

Det mener nå jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig ikke det er noe i veien for at folk som er høye og kraftige kan bruke støvletter. Dersom du ikke vil bli høyere, kan du jo bruke støvletter med lav hæl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS her. Noen kler visse ting bedre bare. Sånn er det. Er man kraftig i beina synes jeg man ser nettere ut med en kraftig hæl til. Med en tynn hæl/stilett ser det fort ut som leggen er større enn den egentlig er. Men igjen synes jeg ikke kraftig hæl er noe fint på små og nette ben, da ser det fort veldig spinkelt og rart ut.

Men det finnes alltid noen som faller mitt mellom.. Jeg har en vennine på 1.83 og hun er relativt kraftig over magen, men veldig lange og tynne ben. Og hun kler stiletthæler mye bedre enn de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte ben kler ikke høye støvletter, bena forsvinner liksom.

Lange, tynne ben kler de fleste typer.

Har lange ben og foretrekker ankelstøvletter, synes det fremhever beina best, samtidig så ser det litt rart ut ofte hvis de er litt store i åpningen, er liksom som om jeg har puttet to stilker i to altfor store sko, selv om det er vanlig størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det absolutt styggeste jeg ser,uansett kroppsfasong, er ankelstøvletter i kombinasjon med kort skjørt...fyameg!! Passer ikke i det hele tatt - da MÅ man ha høye støvletter!! Eller hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Det absolutt styggeste jeg ser,uansett kroppsfasong, er ankelstøvletter i kombinasjon med kort skjørt...fyameg!! Passer ikke i det hele tatt - da MÅ man ha høye støvletter!! Eller hva sier dere?

Høye støvletter er kanskje å foretrekke, men jeg synes ikke ankelstøvletter blir stygt i kombinasjonen av den grunn, så nei jeg er vel ikke helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kjøpte akkurat disse- http://www.dinsko.no/Dame/Modeller/Sko-1.a..._but_dat%20DESC

og tenkte å bruke de med strømper og en kort sort kjole >.>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bra at smaken er som baken............:-) Jeg likte dem ikke - men jeg er kanskje spesiell og kresen. Liker for øvrig ingen skoletter jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er absolutt fin i kort kjole og lave støvletter.

Uansett, det verste er lårstøvletter. Herregud så tacky og stripperlike uansett om det er catwalk-designer eller billig Tyrkia-støvletter. Lårstøvletter og kort skjørt er ikke fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heelt enig - liker ikke de lange oppå låra........men til kneet er perfekt :-) men ikke så lett å finne noen jeg liker....vurderer Camper......men lurer på om det blir litt rart med så lav hæl også.......jaja..spennende å høre hva andre mener:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden på støvlettene er veldig vanskelig for meg, for jeg vil ha sko som er tilpasset normale vinterforhold (liker ikke å bruke støvletter utenom vinteren). Det er nesten umulig å finne fine, gjerne høye, støvletter med skikkelige sklisikre såler. Forstår ingen at det er glatt når det er snø om vinteren? Har også enda større problemer med å kombinere høye sklisikre støvletter med ekstra stor legg (type fotball). Fant et par med snøring i fjor, men siden sålene bare holder i en sesong, må jeg ut på markedet i år igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lengden på støvlettene er veldig vanskelig for meg, for jeg vil ha sko som er tilpasset normale vinterforhold (liker ikke å bruke støvletter utenom vinteren). Det er nesten umulig å finne fine, gjerne høye, støvletter med skikkelige sklisikre såler. Forstår ingen at det er glatt når det er snø om vinteren? Har også enda større problemer med å kombinere høye sklisikre støvletter med ekstra stor legg (type fotball). Fant et par med snøring i fjor, men siden sålene bare holder i en sesong, må jeg ut på markedet i år igjen.

Hva med å levere dem til skomaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at høy hæl passer fint til jenter som er litt store. Klarer man å gå på høye hæler får man en fantastisk kroppsholdning og beina virker lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden på støvlettene er veldig vanskelig for meg, for jeg vil ha sko som er tilpasset normale vinterforhold (liker ikke å bruke støvletter utenom vinteren). Det er nesten umulig å finne fine, gjerne høye, støvletter med skikkelige sklisikre såler. Forstår ingen at det er glatt når det er snø om vinteren?

Jeg tror sko og støvletter er laget lenger sør i verden, der man ikke har snø om vinteren... Er helt enig i at det ikke er lett å finne lekre vinterstøvletter som er tilpasset snø- og isvintre.

For øvrig synes jeg at folk skal gå i de skoene de liker selv, uten å ihjeltenke om det "passer dem."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_anonym_*

Jeg er helt enig. Jeg er ganske lav, og jeg HATER virkelig å gå med høye hæler. Og det er ikke fordi jeg ikke vil bli litt høyere, men fordi jeg synes at proposjonene mine blir helt feil når jeg tar på det.

Jeg har litt ekstra på magen og har ikke store hofter som gjør at jeg har timeglassfasong. og når jeg da tar på meg høye hæler føler jeg at dette underbygges ytterligere, all tyngden blir liksom "dytta" enda mer oppover hvis noen skjønner:P

Så jeg får ikke den der løften på rompa som mange babler om at man får med høye hæler.

Så jeg syns at damer med litt store hofter/timeglass er finest med høye hæler, uansett høyde!

Det har jo ikke noe med at høye hæler "bare er reservert de og de", men det har vel noe med å klare å se litt hva man kler synes jeg da. Det holder ikke å klare å gå på dem, man må bære dem også. Ser også andre med sånn kroppsfasong som meg, og jeg syns ikke dem kler høye hæler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...