Anjah Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Hei og hopp! Jeg ble gravid rundt disse tider i fjor. Dessverre viste det seg at fosteret hadde satt seg fast i egglederen, og vi måtte fjerne denne. Sukk. Legen fortalte at dette nødvendigvis ikke innebar noe lavere sjanse for å bli gravid igjen. "Kroppen var nemlig så finurlig at den ene egglederen kunne ta over jobben for den manglende". Dette var legens eksakte ord! Er dette tull, eller kan det stemme at det er slik? Vi er i gang med å prøve igjen, og håper virkelig at det skal klaffe denne gangen! Noen andre KG-lesere som har vært igjennom det samme? Klem fra Anjah
Gjest SmallTalk Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Så vidt jeg veit så er det mulig å bli gravid med kun èn eggleder. Det yngste kusinen min er et resultat av dette. Tante manglet en eggleder, gikk på p-piller og var 35 år når hun ble gravid. Kanskje ikke det svaret du var ute etter, men...
Gjest imli Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Ja, det er riktig som legen din sa. Selv om man bare har en eggeleder, er det fullt mulig å bli gravid. Tror det er like stor, eller i alle fall nesten like stor, sjangse for å bli gravid som før.
tonetralle Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 HEI OG HOPP!!!! Hadde akkurat samme problemstilling som deg, fjernet den ene egglederen etter svangerskap i eggleder Hadde operasjon 25.juni, og fikk utført dette. AKKURAT for 15 min siden testet jeg TO BLÅ!!!! Så ikke fortvil, dette ordner seg! Lykke til!!!
Anjah Skrevet 19. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2009 AKKURAT for 15 min siden testet jeg TO BLÅ!!!! Gratulerer så mye! Heldiggrisen!!! Til resten av dere: mange takk for gode svar. Hjelper å høre at kroppen faktisk løser dette, og at det ikke nødvendigvis tar vinter og votter før "de to blå" er der! Gleder meg til det er min tur Klemmer fra Anjah
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 De sier så at den egglederen som er igjen kan fange opp egg fra begge eggstokkene, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal gå, når de ligger på er sin siden av livmoren. Men det er uansett ikke umulig å bli gravid med bare en eggleder, for noen så er det ikke noe problem i det hele tatt.
Nótt Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Jeg mistet i januar i år pga at fosteret satt i den ene egglederen, jeg fikk da samme beskjed som deg om at den egglederen som var igjen ville gjøre jobben for begge egglederene. I mai i år testet vi positivt igjen og nå er vi over halvveis i svangerskapet. Lykke til!!
Anjah Skrevet 23. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2009 Jeg mistet i januar i år pga at fosteret satt i den ene egglederen, jeg fikk da samme beskjed som deg om at den egglederen som var igjen ville gjøre jobben for begge egglederene. I mai i år testet vi positivt igjen og nå er vi over halvveis i svangerskapet. Lykke til!! Wow! Så bra at det gikk så fort da! Misunner deg!
Nótt Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Wow! Så bra at det gikk så fort da! Misunner deg! Det gikk fortere enn vi trodde, men det var veldig deilig at det gikk så fort og greit.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Ei venninne slet lenge med alle sine barn (halvannet-to år). Når de forsøkte seg på fjerde måtte hun etter to års prøving fjerne egglederen pga svangerskap utenfor livmoren. De ga da opp, men akkurat ett år ette ble nr 4 født
Gjest jems Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Hei! Jeg opplevde det samme for snart 1 år siden. Har prøvd å bli gravid hver mnd med hjelp av EL-tester og prøver fremdeles. På sykehuset sa de at det er ca 30% vanskeligere å bli gravid med kun en eggleder. Begynner å bli lei av å vente på hver syklus som ble 34 dager etter at jeg ble operert. Den var alltid 28 dager før.. det blir langt mellom EL... Tenkte jeg skal prøve akupunktur nå. Godt å høre at det er flere som er i samme situasjon som meg :-)
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 Det er vel det samme som at eine egglederen kan ta over for den andre om den forsvinner, på samme måte som eine testikkelen kan ta over for den andre om den forsvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå