Gå til innhold

Huden min har klikka hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Hei

Jeg har vært på tur i en uke, og jeg har derfor vært veldig sløv med å rense huden morgen og kveld. Det har også vært et par fuktige kvelder. Og nå som jeg har kommet hjem har huden min klikka i at jeg har fått mange røde (vonde) kviser i fjeset. Fler og fler bare popper opp. Jeg har blitt fornøyd med min nye renserutine som jeg har brukt i noen måneder.

Har huden min klikka fordi jeg har vært sløv med rensen, eller kan det være andre grunner? Eller er dette umulig å si? Før jeg begynte med ordentlig hudpleie jevnlig, har jeg ikke opplevd slike utbrudd, dette er ikke vanlig.

Min hudpleierutine er:

Decleor Cleansing Milk morgen og kveld

Decleor Mattifying Lotion morgen og kveld

MD Formulations Antioxidant Moisturizer SPf 20 morgen

Decleor Hydra Floral fuktmaske kveld

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg begynner faktisk å bli flau over fjeset, og bare fler og fler dukker opp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du reagerer på decleor?

Jeg prøvde decleor (fikk heldigvis masse prøvepakker, så jeg slapp å kaste bort penger), men etter ei ukes tid reagerte jeg nettopp med noen harde, røde "kviser". Mest sannsynlig tåler jeg ikke plantestoffene i decleor. Da jeg gikk tilbake til Dermalogica ble huden normal igjen...

Så nå holder jeg meg til Dermalogica sine produkter, skal aldri mere bytte!!

Skrevet

hvus du har benyttet den av denne rutinen lenge så er det nok turen i seg selv som har ført til det(mat,festing,temperatursvingning osv).

men for min del er din behandlingsmetide overbehandling av huden, og jeg ville fått veldig irritert hud.

du må nok rett og slett holde ut et par uker, forsøk å bare rense på kveld og ikke dusje huden med vann om morgenen. dropp masken, og ikke rør huden med hendene unødvendig.

jeg vet det er anbefalt å rense huden to ganger om dagen, men de fleste jeg kjenner inkludert meg selv får faktisk flere utbrudd av dette.

Gjest SmallTalk
Skrevet
hvus du har benyttet den av denne rutinen lenge så er det nok turen i seg selv som har ført til det(mat,festing,temperatursvingning osv).

men for min del er din behandlingsmetide overbehandling av huden, og jeg ville fått veldig irritert hud.

du må nok rett og slett holde ut et par uker, forsøk å bare rense på kveld og ikke dusje huden med vann om morgenen. dropp masken, og ikke rør huden med hendene unødvendig.

jeg vet det er anbefalt å rense huden to ganger om dagen, men de fleste jeg kjenner inkludert meg selv får faktisk flere utbrudd av dette.

Dette er ikke noe jeg ville anbefalt.

TS: Utifra produktene du bruker, så virker det som om du har hatt litt problemer med huden før også? Jeg vil nok tro at det er mangelen på produktrutiner som her skylde for en del av kvisene, men det er også mulig at f.eks annen vannkvalitet og andre bakterier også har noe skyld.

Uansett så ville jeg ikke droppet den rutinen du har. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...