Vera Vinge Skrevet 18. september 2009 #1 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg er usikker på om jeg får tak i hvitvinseddik i dag, og jeg skal lage marengsbunn. Så ser jeg at det i de fleste oppskriftene står oppgitt litt hvitvinseddik. Er det noe jeg evt. kan erstatte hvitvinseddik med i en slik oppskrift, og blir det bra? Jeg har eplecidereddik, sitron og eplejuice, hvis noe av det kan brukes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 18. september 2009 #2 Del Skrevet 18. september 2009 Sitronsaft funker fint. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 18. september 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 18. september 2009 Ok, takk for råd. Jeg aner ikke hva hvitvinseddik smaker, har aldri brukt det, men antar at de er ute etter litt syrlighet oppi det søte? Og at hvitvinseddiken ikke har noen andre, viktige egenskaper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #4 Del Skrevet 18. september 2009 Ok, takk for råd. Jeg aner ikke hva hvitvinseddik smaker, har aldri brukt det, men antar at de er ute etter litt syrlighet oppi det søte? Og at hvitvinseddiken ikke har noen andre, viktige egenskaper? Eddiken gjør marengsen seig - uten eddik blir den sprø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 18. september 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Eddiken gjør marengsen seig - uten eddik blir den sprø. Hm, jaja, da ble det sprø bunn i dag. Men til en annen gang; hvis jeg ikke har hvitvinseddik, kan jeg bruke vanlig lys eddik eller vil dette smake rart? Endret 18. september 2009 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 19. september 2009 #6 Del Skrevet 19. september 2009 Hm, jaja, da ble det sprø bunn i dag. Men til en annen gang; hvis jeg ikke har hvitvinseddik, kan jeg bruke vanlig lys eddik eller vil dette smake rart? Det går bra. Ha sett mange oppskrifter det det står eddik og ikke noe mer. Jeg har brukt begge deler, men pleier vel å bruke hvitvinseddik om det står spesifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå