Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det sikkert er forskjellig fra person til person. Men jeg lurer av ren nysgjerrighet, så de som har erfaringer på dette området må gjerne svare.

7 måneder siden det ble slutt med eksen min, sliter fortsatt litt med og komme over han. Jeg har det fint, men det er bare det lille jeg trenger og komme over. Man sier jo at "den beste måten og komme over en person er og komme under en annen" Min eks var min første sexpartner så jeg har ikke erfaring med andre på det området. Jeg har ikke hatt sex med noen andre etter han, bare rota litt osv med en fyr da jeg var i Australia, men vi hadde ikke sex fordi han ikke fikk den opp=P

Tror dere at og ha sex med en annen kan få meg til og virkelig gå videre? Bare en "rebound", ikke noe seriøst, det orker jeg ikke nå. Jeg tenker siden jeg er singel nå så kan jeg likevel gjøre det beste ut av det. Men jeg tar ikke hvem som helst så det skal være sagt, er kanskje litt kresen. Jeg ser ganske bra ut vil jeg tørre og påstå (uten og virke for innbilsk) og pleier alltid og få oppmerksomhet når jeg er ute, men som sagt er kresen så gidder ikke ligge med noen for og ligge med noen. Og nå har jeg jo bare ligget med en jeg har hatt følelser for..

Noen synspunkter?? Har det hjulpet dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror ikke du burde ligge med folk bare for å komme over en annen.du kommer sikkert til å angre.det har jeg gjort.

Skrevet

Et lite eventyr hjelper, men det er ikke sexen som forløser det hele, så en one night i seg selv får deg gjerne ikke noe videre. En flørt, småforelskelse, å oppdage en annen gutt derimot, kan gjøre eksen fjernere for deg.

Skrevet
Et lite eventyr hjelper, men det er ikke sexen som forløser det hele, så en one night i seg selv får deg gjerne ikke noe videre. En flørt, småforelskelse, å oppdage en annen gutt derimot, kan gjøre eksen fjernere for deg.

Mm, enig i den her. Kan ikke se for meg at det skal hjelpe å komme over noen bare ved et vilkårlig samleie.

Derimot å åpne øyne for andre, finne seg en flørt, forelskelse om man er så heldig.. rett og slett å fokusere på noen andre, hjelper defintivt :)

Det er nok viktig å innse at det er flere fisk i havet! ;)

Men folk er jo forskjellige.

Skrevet

Det hjalp meg. Hadde en fantastisk date, og det er nydelig å kjenne at det kan krible for andre menn :) Har du lyst har du lov, er du deppa vil det sikkert bare gjøre vondt verre!

Skrevet

Jeg er ikke akkurat deppa. Men vil egentlig ikke stresse med noe sånt, skjer det så skjer det:) Vil bare ha noen som får tankene mine bort fra eksen.

Skrevet
Jeg er ikke akkurat deppa. Men vil egentlig ikke stresse med noe sånt, skjer det så skjer det:) Vil bare ha noen som får tankene mine bort fra eksen.

Å kjenne at du lever igjen vil ikke gjøre ting verre :) Greit å skjønne at du kan falle for noen andre :)

Skrevet
Å kjenne at du lever igjen vil ikke gjøre ting verre :) Greit å skjønne at du kan falle for noen andre :)

Jeg er ganske sikker på at grunnen til at jeg fortsatt ikke er over eksen er fordi jeg er redd jeg ikke kan utvikle samme følelser for en annen siden han var min første kjærlighet. Det er utrolig skremmende.

Skrevet
Jeg er ganske sikker på at grunnen til at jeg fortsatt ikke er over eksen er fordi jeg er redd jeg ikke kan utvikle samme følelser for en annen siden han var min første kjærlighet. Det er utrolig skremmende.

Min var også min første kjærlighet. Ikke dermed sagt at han er den beste eller den siste :)

Du kan sitte der å tro det i mange år, eller prøve det ut å se at du fint kan bli glad i noen andre! :)

Hvis det er eneste grunnen til at du ikke er over han, har du prøvd å gi slipp på de tankene, å tenke at du kan finne noe bedre? :)

Skrevet
Min var også min første kjærlighet. Ikke dermed sagt at han er den beste eller den siste :)

Du kan sitte der å tro det i mange år, eller prøve det ut å se at du fint kan bli glad i noen andre! :)

Hvis det er eneste grunnen til at du ikke er over han, har du prøvd å gi slipp på de tankene, å tenke at du kan finne noe bedre? :)

Ja, jeg prøver jo å tenke at jeg sikkert kan falle for noen andre når jeg er klar for det. Men så leser jeg alle disse trådene om de som bruker 2 år osv på å komme over eksen, eller de som aldri helt kommer over han, også blir jeg redd for at det er meg. Jeg er jo bare 21=P

Skrevet
Ja, jeg prøver jo å tenke at jeg sikkert kan falle for noen andre når jeg er klar for det. Men så leser jeg alle disse trådene om de som bruker 2 år osv på å komme over eksen, eller de som aldri helt kommer over han, også blir jeg redd for at det er meg. Jeg er jo bare 21=P

Det vil ikke skje, det lover jeg deg!! Prøv å ikke fokser så mye på han, har gått lang tid nå! Å møte noen å se om det føles bra er ikke forpliktende. Du trenger ikke binde deg til noen før du føler deg klar for det :)

Skrevet

Det er nok ikke den beste løsningen, nei. Det kan virke en liten stund, akkurat i det øyeblikket at du glemmer personen du prøver å komme over, men etter hyggestunden er over og ting er tilbake til normalt, vil nok heller føle deg dum enn over den andre mannen. Desverre er slike "snarveier" ofte ganske usmarte løsninger, da problemene som ligger bak er dypere enn hva man hovedsaklig tror.

Jeg vil heller anbefale deg å begynne å date noen, istedet for å bare ha random sex med en ukjent. Å date noen innebærer å bli kjent med personen først, på det psykiske plan. Det vil gi deg mye mer trygghet og kjærlighet enn bare et one-night-stand. Trygghet og kjærlighet gir deg mye mer positiv energi i det lange løp. :)

Skrevet

Jeg tror dere har rett. Om jeg har en ONS eller no så skal jeg ikke gjøre det for å "komme over" han, men fordi jeg har lyst, for min egen del. Det er ikke som om det er målet da, har bare hørt venninner sagt at kanskje det hadde vært bra for meg. Men tror kanskje det er bedre og begynne og date ja, eller bare ha det gøy uten og tenke på eksen, jeg klarer jo det nå. Livet er ikke over..tvert imot så har det nettopp begynt.

Skrevet
Jeg tror dere har rett. Om jeg har en ONS eller no så skal jeg ikke gjøre det for å "komme over" han, men fordi jeg har lyst, for min egen del. Det er ikke som om det er målet da, har bare hørt venninner sagt at kanskje det hadde vært bra for meg. Men tror kanskje det er bedre og begynne og date ja, eller bare ha det gøy uten og tenke på eksen, jeg klarer jo det nå. Livet er ikke over..tvert imot så har det nettopp begynt.

Hurra for riktig innstilling! :D

Det kan være farlig å høre for mye på venninner til tider. Jenter kan være fæle til å skulle fortelle deg hva som er best for deg uten egentlig å tenke gjennom hvilke råd de gir. Alle har forskjellige måter å takle ting på, mine venner f.eks.

Venninne1: har bare hatt langvarige forhold, og hver gang de har tatt slutt har hun vært singel i kanskje max 1 måned før hun igjen er lykkelig med en ny kjæreste i mange år.

Venninne2: ligger med den ene for å komme over den andre og har havnet i en forferdelig ond sirkel av festing og gutter, og har endt opp med et problem hun ikke vil innse.

Meg: jeg søkte eventyr etter min første kjæreste. Jeg brukte eldre menn som jeg visste ikke var ute etter et kjæreste og innledet heller et elsker/elskerinneforhold til noen av de kjekkeste på jobben (stor bedrift). Det gav meg litt spenning i hverdagen og nok nærkontakt til at jeg ikke trengte kjæreste. Desverre ledet dette meg rett i armene på et forferdelig menneske jeg helst ville vært foruten.

Så bruk tiden på deg selv og ikke tilfeldige menn på byen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...