Gå til innhold

Når er mann er taus så betyr det slutten?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg nå lært meg. Jeg trodde det kanskje hadde komme noe i veien etc når han ikke lenger virket så ivrig. Han svarte jo også, selv om det kunne ta litt lenger tid enn i begynnelsen. Tenkte det bare var fordi alt hadde roet seg.

Nå sier han at jeg burde skjønt hvor landet lå, at alt var bevisst fra hans side, han likte meg ikke lenger, fann meg avtennende!

Dette har jeg nå opplevd med to menn. De blir tause. Jeg lurer og blir engstelig. Så blir jeg sint. Og så blir det slutt.

Er dette vanlig hos menn? Er jo redd for at dette skal skje igjen...Trodde jo liksom ikke man skulle tro alt i verste mening, men...alt har jo liksom virket så bra også. Skal man kanskje bare forbli taus selv når de blir tause? Vet ærlig talt ikke om jeg orker det, er ikke typen til å være taus. Kan jeg ikke være meg selv får det vel nesten bare bli det samme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det har jeg nå lært meg. Jeg trodde det kanskje hadde komme noe i veien etc når han ikke lenger virket så ivrig. Han svarte jo også, selv om det kunne ta litt lenger tid enn i begynnelsen. Tenkte det bare var fordi alt hadde roet seg.

Nå sier han at jeg burde skjønt hvor landet lå, at alt var bevisst fra hans side, han likte meg ikke lenger, fann meg avtennende!

Dette har jeg nå opplevd med to menn. De blir tause. Jeg lurer og blir engstelig. Så blir jeg sint. Og så blir det slutt.

Er dette vanlig hos menn? Er jo redd for at dette skal skje igjen...Trodde jo liksom ikke man skulle tro alt i verste mening, men...alt har jo liksom virket så bra også. Skal man kanskje bare forbli taus selv når de blir tause? Vet ærlig talt ikke om jeg orker det, er ikke typen til å være taus. Kan jeg ikke være meg selv får det vel nesten bare bli det samme..

Med taus mener du at de ikke gir lyd fra seg? Eller mener du at de er stille når dere er sammen?

Sistnevnte skjønner jeg godt kan være et tegn om at noe er galt, ikke nødvendigvis med deg eller dere, men kanskje noe har skjedd i familien hans, etc?

Førstnevnte derimot... det behøver ikke bety at han ikke er interessert, og selv om det noen ganger gjør det så skal ikke du fortsette å grave... Mange ganger er han kanksje bare usikker, men ved å "angripe" og mase så jager du han bort.

Men vil likevel understreke at du gjerne må være flink til å ta kontakt! Det setter vi stor pris på, og det gjør jo alt så mye lettere for begge parter. Men får du sterke indikasjoner av at han ikke er interessert trekker du deg litt tilbake og se om kanskje ikke han kontakter deg innen en ukes tid? ;)

Skrevet

Jeg er i en lignende situasjon nå. Han er veldig sein med å svare, og jeg tolker det som at interessen ikke er så høy lenger fra hans side. Om det stemmer vet jeg ikke ennå, men det fører iallefall til at jeg blir litt irritert og begynner å avskrive han, selv om jeg ikke har lyst til det. Jeg tenker også at jeg må gi litt mer positiv respons til andre gutter som har vist interesse for meg, som jeg har vært avvisende til hittil, fordi det er en måte å komme meg videre på.

Jeg tenker at man iallefall ikke bør behandle en date dårligere enn en venn, og jeg ignorerer iallefall ikke venner, og svarer alltid på konkrete spørsmål selv om det noen ganger må bli et negativt svar.

Mitt inntrykk er at mange gutter er feige på dette området, og bare blir tause når de ikke vil mer. Og hvis man spør konkret om han ikke er interessert lenger, og dermed gir han mulighet til å avslutte hele greia, vil han gjerne lyve istedet og si at han absolutt ikke har mistet interessen.

Ja til mer (brutal) ærlighet!

Skrevet
Jeg er i en lignende situasjon nå. Han er veldig sein med å svare, og jeg tolker det som at interessen ikke er så høy lenger fra hans side. Om det stemmer vet jeg ikke ennå, men det fører iallefall til at jeg blir litt irritert og begynner å avskrive han, selv om jeg ikke har lyst til det. Jeg tenker også at jeg må gi litt mer positiv respons til andre gutter som har vist interesse for meg, som jeg har vært avvisende til hittil, fordi det er en måte å komme meg videre på.

Jeg tenker at man iallefall ikke bør behandle en date dårligere enn en venn, og jeg ignorerer iallefall ikke venner, og svarer alltid på konkrete spørsmål selv om det noen ganger må bli et negativt svar.

Mitt inntrykk er at mange gutter er feige på dette området, og bare blir tause når de ikke vil mer. Og hvis man spør konkret om han ikke er interessert lenger, og dermed gir han mulighet til å avslutte hele greia, vil han gjerne lyve istedet og si at han absolutt ikke har mistet interessen.

Ja til mer (brutal) ærlighet!

Hmm. Det er vanskelig dette. Er vel ikke særlig pent å være dønn ærlig alltid heller.

Men jeg blir liksom så forundret når man har det så bra når man er sammen og så er man så taus med tilbakemeldinger på sms/telefon/mail. Og så får man beskjed om at dette burde man skjønt!??

Skrevet
Hmm. Det er vanskelig dette. Er vel ikke særlig pent å være dønn ærlig alltid heller.

Men jeg blir liksom så forundret når man har det så bra når man er sammen og så er man så taus med tilbakemeldinger på sms/telefon/mail. Og så får man beskjed om at dette burde man skjønt!??

Mnjooo.. skal ikke kaste vekk tid på feige mennesker uten ryggrad uansett- kan love deg de har null føleser;)

Skrevet (endret)

Trur det kjem litt an på personlegdomen. For nokre veker sidan kommenterte ei veninne at eg kunne vere frykteleg irriterande å prate med fordi eg vart taus. (det har eg faktisk aldri tenkt over før). Årsaka til at eg ikkje seier noko, er fordi at det er begrensa kor mange gongar eg orkar å seie "ja" etter kvarandre. I tillegg er eg ofte taus når eg er ueinig, men det er snakk om bagatellar, så det har ikkje noko føre seg å diskutere det heller. Er og taus når eg treng å tenkje over det som har blitt sagt, for å finne ut kva eg syns. Eller når eg rett og slett ikkje har noko meining om emne. Dess meir kjent eg blir med personen, dess meir taus blir eg. Eg blir meir komfortabel og tenkjer at eg ikkje treng å late som, slik eg gjer med alle andre.

Så det kjem an på kva situasjonar han er taus i, sannsynlegvis.

Kan forresten legge til at eg blir raskt lei om nokon masar på meg. Då trekker eg meg unna.

Endret av Cipheria
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Noen menn er jo bare tause uansett. Så da merker man ikke om de plutselig blir ennå mer tause (om det er mulig).

Neste gnag må du ikke bare stå og se på. Neste gang du lurer på hvorfor han blir taus må du spørre hvorfor han er taus. Menn vil sikkert ikke såre deg og svarer gjerne ikke helt ærlig, spesielt ikke om du blir sint, for det hater de. Så om du lar være å bli sint, og lurer ut av de hvorfor de er tause, og stiller ledende spørsmål, og de fortsatt nekter å fortelle hvorfor de er tause - så kan du teste de ved å spørre om de vil gjøre ting sammen med deg: reise, finne på noe, etc. Og viser de ingen interesse eller glede, får du være en handlende kvinne og gjøre slutt på forholdet: kjapt og effektivt. Ingen grunn til å bruke mer energi på tause menn.

Dinosaur-menn må nok lære seg å kommunisere nå som vi er i år 2009.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...