Gå til innhold

Lottogevinst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt tanken på å dele med noen om det ikke var for at jeg har lest på KG ;)

Om jeg hadde vunnet, hadde jeg nok ikke delt med noen. Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle gjøre noe slikt. Det er jo JEG som vinner, det er ikke noen andre enn meg som har krav/rett på pengene. Om man tjener veldig godt, skal man da også gi fra seg penger i øst og vest?

Jeg har ikke barn, mine foreldre tjener mer penger enn de vet hva de skal gjøre med, og min eneste søster tjener også dobbelt så mye som meg, og har i tillegg mann å dele utgiftene med, og de har allerede et svært hus, to biler og båt. Så ingen i familien trenger å få penger fra meg.

Angående venner, så ville det vært helt unaturlig å gi dem penger. De ville antageligvis bare blitt pinlig berørt om jeg prøvde. Jeg ville nok spandert en ferietur på noen av dem, men det er fordi de ikke har råd til å reise noe sted med meg, og jeg vil veldig gjerne reise vekk med dem. Så om jeg hadde hatt råd til å sponse dem, så ville jeg gjort det, for å få reist på tur med dem.

Jeg hadde betalt ned all gjelden min, satt mesteparten av det resterende beløpet inn på høyrentekonto/investert dem på annet vis, og brukt litt på å reise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde vunnet veldig mye penger, over 5-6 millioner hadde jeg nok vært ganske raus. Men noe særlig mindre enn det så hadde jo kun vært til et flott hus + bil til meg og samboeren. Hadde nok spandert en flott ferietur til et eksotisk feriemål til min nærmeste familie :)

Skrevet

Dersom jeg hadde vunnet en stor premie, så hadde jeg nok delt med foreldre, slik at de f.eks. kunne ha slettet noe gjeld, det samme med min bestemor. Ellers hadde jeg nok hatt pengene selv, brukt det på gjeld, samt etablering og sparing.

Gjest vinnrsjansa
Skrevet
Jeg hadde ikke tenkt tanken på å dele med noen om det ikke var for at jeg har lest på KG ;)

Om jeg hadde vunnet, hadde jeg nok ikke delt med noen. Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle gjøre noe slikt. Det er jo JEG som vinner, det er ikke noen andre enn meg som har krav/rett på pengene. Om man tjener veldig godt, skal man da også gi fra seg penger i øst og vest?

Det er jo helt frivillig dette her da, ingen som tvinger deg til noe. Noen ville ha delt det med familie og venner mens andre ikke vil det, det ligger ingen forpliktelser i det å vinne i lotto om at man må dele. Det er vel ikke snakk om noe krav her.

Og for meg kan hele resten av familien min gjerne vinne i lotto, jeg forventer uansett ikke at det drypper på meg.

Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette og venter på pengene :P

Men slik hadde jeg prioritert (ihvertfall om jeg fikk mye mer enn 1 mill.)

1. 10 % til den kirken jeg går i. Det er veldig viktig for meg

2. Betale ned studielånet som er eneste gjelden jeg har

3. Kjøpe leilighet

4. Ta førerkort og kjøpe bil

5. Gi til familie som sliter på forskjellige måter (kun foreldre og søsken)

6. Ferier

7. Bli ny-dag/helg/uke i Oslo med kleskjøp og tur på musikal og opera

8. Spare resten

Enkelte av punktene forsvinner om jeg får 1 mill eller mindre, men skal uansett prøve å spare så mye jeg kan.

Skrevet

Tror jeg hadde

- Betalt ned huslån og studielån.

- kjøpt nye biler.

- Tatt en real ferie sammen med mann og barn

- Kjøpt hytte

- Nye møbler til huset

- Satt av penger til ungenes utdanning og penger til sendere investeringer av hus

Mine søsken har svært god økonomi, så jeg ser egentlig ingen grunn til å overføre noe av summen til dem. I tillegg er de svært gjerrige. Hadde de av saklige grunner hatt det vanskelig økonomisk ville jeg ha hjulpet dem (ikke dersom de feks ikke giddet å jobbe). Det samme kan sies om venner.

Mine foreldre har det også godt økonomisk, men jeg ville ha spandert på dem et eller annet for vise takknemmelighet for det de har gitt meg. Kanskje en eksotisk ferie. Tror faktisk ikke de ville tatt imot mer.

I hverdagen ville jeg nok ha spandert en del dersom vi feks var på kafe, opplevelsesparker osv. Både til mine søsken, venner og barnas venner.

Skrevet

Jeg ville først og fremst delt med mine foreldre og min bror.

Skrevet

Jeg ville selvfølgelig ha kvittet med med all gjeld. Jeg hadde pusset opp leiligheten min og kjøpt en hel del nye møbler. Ny og sikker bil hadde jeg også kjøpt.

Ungene mine hadde fått serfikat og bil samt hjelp til kjøp av sin første bolig.

Nå er ikke mine foreldre i live, men hadde de vært det så hadde jeg kjøpt tjenester for å lette alderdommen deres.

Jeg hadde stilt opp for søsken som hadde trengt det. Nå er jeg enebarn da så det faller bort.

Jeg ville absolutt ikke gitt noe til venner, men jeg hadde invitert de med på ferier til utlandet, helg med spa, shoppingtur osv. Fordi jeg gjerne ville ha de med og at jeg vet at de ikke har økonomi til større utskeielser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...