Gjest Jente 17 Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 For en uke siden våknet jeg opp midt på natten av at kjæresten min hadde sex med meg.. Jeg ble redd, og tror jeg felte noen tårer også.. Da sluttet han..Jeg spurte hvorfor han gjorde det, da sa han at vi skulle ta det senere.. Så sovnet begge to. Dette har jeg tenkt mye på.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp igjen.. Jeg har tidligere blitt utsatt for overgrep å fikk litt av den samme følelsen.. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kunne vekke meg.. Jeg er ikke akkurat den som pleier å si nei til sex! Hvorfor gjorde han dette? Hva skal jeg gjøre?
Tante Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 seriøst? Noe så merkelig. En gang våkna jeg av at kjæresten min runka, og ble litt skuffa fordi han ikke hadde vekt meg, men hvis han hadde hatt sex med meg? Da hadde jeg klikka! Det kan nesten regnes som på grensen til voldekt, spesielt når du snakker om tidligere opplevelser. Du er bare 17 år? (jmf. nick) Er kjæresten din det også? Dette MÅ du ta opp med ham, ellers kommer det til å gnage på deg for alltid. Ok, kanskje han bare var dødskåt i gjerningsøyeblikket, men dette er ikke sunt eller normal, spør du meg
Gjest Jente 17 Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Er snart 18.. Vi er like gamle ja.. Det er noe som ikke stemmer her ja.. Derfor jeg vil snakke med han.. Men jeg vet ikke hva jeg skal si.. Jeg er jo veldig glad i han ellers..
Tante Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Da ville jeg sagt noe sånt som: Jeg må snakke med deg om det som skjedde, jeg klarer ikke å slutte å tenke på det og MÅ vite hva du tenkte på og hvorfor du gjorde det.
Gjest Sissen Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Er snart 18.. Vi er like gamle ja.. Det er noe som ikke stemmer her ja.. Derfor jeg vil snakke med han.. Men jeg vet ikke hva jeg skal si.. Jeg er jo veldig glad i han ellers.. Fortell ham at du ikke synes det er greit at han har sex med deg mens du sover og dermed ikke er klar over det selv. Forklar han hva du synes er vanskelig med situasjonen, og fortell ham hva du kunne ha ønsket at han hadde gjort annerledes. Du er nødt til å snakke med ham om dette (og jo før jo bedre - menn har det med å tro at når du ikke sier noe så er det ikke noe, og da blir de irritert hvis de plutselig får høre noe 1 uke senere, naturlig nok! Uansett, det er veldig synd det som har skjedd deg og jeg håper det ordner seg. Lykke til!
Cullen Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Det er mange som tenner på tanken av å våkne mens partneren har sex (oral eller penetrering) med en. Så det kan hende at det var noe slikt kjæresten din hadde i tankene, prat med han. Selv om jeg skjønner det er vanskelg å ta opp, så spørr om hva han tenkte den gangen, og kanskje han tenner på slike ting og ble redd/fornærmet/satt ut av at du reagerte som du gjorde. Nei, jeg mener ikke du gjorde noe feil, jeg prøver bare å si at kanskje han også synes det er litt merkelig og flaut og ta opp det som skjedde og at det ikke bare er deg, så det _kan_ være grunnen til at han ikke har nevnt noe han heller.
Gjest Jente 17 Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Jeg skjønner hva du mener med det.. Jeg hadde kanskje syntes det hadde vært opphissende om han hadde tatt på meg, kysset meg og kanskje fingret meg litt og FÅTT MEG TIL Å VÅKNE.. Istedenfor å være rolig og forsikig å ha den intensjonen om at jeg ikke skal våkne av det.. Altså ha sex med meg uten at jeg merker det? Ellers når vi har sex pleier jeg å merke det veldig, å få vondt når han kommer inn i meg.. Dermed har jeg konkludert med at han må ha hatt den intensjonen om å ikke vekke meg.. Jeg synes dette er så vanskelig.. :/ Og ekkelt å tenke på.. Han ringte meg nettopp, og merket at det var noe galt.. Så jeg vet jo at han bryr seg.. Jeg vet jo at han ikke mente noe vondt med det i det heletatt.. Men det hele er litt merkelig..
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #8 Skrevet 18. september 2009 Noen roper voldtekt, voldtekt av slike hendelser, jeg personlig synes det er å dra det vel langt når det er snakk om et kjæresteforhold, og ville aldri en gang tenkt i de baner. Personlig hadde jeg ikke hatt noe problemer med å våkne til sex. Det dette viser er jo i grunn bare at folk er forskjellig og har forskjellige grenser for hva de synes er greit og ikke. Dette var tydeligvis en kryssing av dine grenser, og det er det som er viktig i dette henseende, ikke en hva som er objektivt "riktig" i en sånn situasjon. Det som er ok for noen er ikke ok for andre. Derfor er det viktig å være tydleig på grensene sine, og si i fra hvor de går. Du får vel bare ta det opp med han.
Tante Skrevet 18. september 2009 #9 Skrevet 18. september 2009 Det er mange som tenner på tanken av å våkne mens partneren har sex (oral eller penetrering) med en. Så det kan hende at det var noe slikt kjæresten din hadde i tankene, prat med han. Man bør vel uansett ikke bare kjøre på og anta at "hun fantaserer sikkert om å bli tatt i søvne" ?!?! jeg ville ihvertfall vært sikker på at den andre parten faktisk var interessert først. Ihvertfall hvis jeg visste at han/hun hadde blitt misbrukt før.
Teriyaki Skrevet 18. september 2009 #10 Skrevet 18. september 2009 Du bør i alle fall ta det opp med han snart. Det har gått en uke nå, så han er sikkert kjempeforvirret over at du går rundt og er så fjern, hvis du skjønner. Forstår at det var ekkelt av deg å våkne opp sli, spesielt siden du har vært utsatt for overgrep tidligere, men det var vel tvilsomt dårlig ment, og det er nok ikke klassifisert som voldtekt. Snakk med han neste gang dere møtes, så skal du se det ordner seg. Hvis dette er noe du ikke øsnker, så må du la han være klar over det.
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 18. september 2009 #11 Skrevet 18. september 2009 jeg har faktisk opplevd en gang å ha sex med kjæresten midt på natten(han både kysset meg, tok på meg, oppførte seg generelt som vanlig) - hvorpå jeg langt uti greia skjønte at han sov......! jeg sluttet jo selvfølgelig med en gang, og prøvde å vekke ham for å forklare hva som hadde skjedd uten hell. ble selv ganske stressa, og fortalte det dagen etterpå, og han husket ingenting eller merket noe.....ganske beklemt for min del selv om han ikke stresset noe med det.:/ snakk med ham, og visste han at du sov så er det iallefall å tråkke over en grense.
Cullen Skrevet 18. september 2009 #12 Skrevet 18. september 2009 Man bør vel uansett ikke bare kjøre på og anta at "hun fantaserer sikkert om å bli tatt i søvne" ?!?! jeg ville ihvertfall vært sikker på at den andre parten faktisk var interessert først. Ihvertfall hvis jeg visste at han/hun hadde blitt misbrukt før. Nei, men man trenger ikke anta at kjærsten ville misbruke hennr heller.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #13 Skrevet 18. september 2009 Hva skal jeg gjøre? Bare si at noe sånt kan han aldri gjøre igjen med deg, og at det ikke er greit å gjøre ting med deg uten at du er våken og med på det. Mange synes det er greit at partneren holder på litt selv om man ikke er våken, i et forhold hvor de er trygge, blant annet jeg. Men du har rett til å sette dine egne grenser! Han skulle ikke ha gjort dette uten å ha avklart med deg på forhånd hva du synes om det. Du skal heller ikke ha vondt når dere begynner samleiet. Får du for lite tid til å bli våt og klar og slappe av i underlivet? Snakk med ham om det.
kristian82 Skrevet 18. september 2009 #14 Skrevet 18. september 2009 (endret) For en uke siden våknet jeg opp midt på natten av at kjæresten min hadde sex med meg.. Jeg ble redd, og tror jeg felte noen tårer også.. Da sluttet han..Jeg spurte hvorfor han gjorde det, da sa han at vi skulle ta det senere.. Så sovnet begge to. Dette har jeg tenkt mye på.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp igjen.. Jeg har tidligere blitt utsatt for overgrep å fikk litt av den samme følelsen.. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kunne vekke meg.. Jeg er ikke akkurat den som pleier å si nei til sex! Hvorfor gjorde han dette? Hva skal jeg gjøre? Dette anses faktisk som voldtekt etter norsk rett. Straffeloven § 192.1 ledd b) rammer seksuell omgang med person som er bevisstløs - sover. Har lest og hatt en rekke saker hvor folk har blitt domfelt for voldtekt, for å ha hatt sex med sovende jente på nachspill, eller for å ha sex med sovende kjæreste! Du har dessverre blitt utsatt for nok et overgrep etter norsk rett. At dette anses som voldtekt og en mengde menn sitter i fengsel for å ha gjort det du sier vet jeg med 100% sikkerhet. Endret 18. september 2009 av kristian82
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. september 2009 #15 Skrevet 18. september 2009 Hvis han har sex med deg uten at du vil eller er med på det(totalt uvitende i dette tilfellet) så er det faktisk voldtekt. Beklager, men det er faktisk sannheten. Jeg synes det er ganske viktig at man ikke tøyer sine grenser pga andre. Ennå om det kan føles som den lette utveien nå, så vil du måtte leve med det valget for resten av livet. Og sier du ingenting vil det være som å si at dette er greit. Det er ingenting galt i å bli sint og si ting klart ifra. Ønsker deg lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #16 Skrevet 18. september 2009 Hvis han har sex med deg uten at du vil eller er med på det(totalt uvitende i dette tilfellet) så er det faktisk voldtekt. Beklager, men det er faktisk sannheten. Hvilken sannhet? Hvem sin sannhet? Sovesex kan kvalifisere til en juridisk voldtektsdefinisjon, men det er trådstarters opplevelse som er viktig. Jeg har selv blitt befølt i søvne, jo, det kan rammes av straffeloven, men ikke kom og fortell meg at jeg er et overgrepsoffer og beklag det. Hvis dette er et par som er glade i hverandre og respekterer hverandre, greier de å innføre grenser for slike situasjoner, uten at det er nødvendig å stempe noen som voldtektsforbryter eller voldtektsoffer. TS, hvis du føler at han vil deg vel og kan lære, så fortell ham hvor dine grenser går når du sover eller er full. Hvis du ønsker det, kan du gi ham en ny sjanse. Eller ikke, de er ditt valg.
Gjest Gjest_mmann_* Skrevet 18. september 2009 #17 Skrevet 18. september 2009 Jeg skjønner hva du mener med det.. Jeg hadde kanskje syntes det hadde vært opphissende om han hadde tatt på meg, kysset meg og kanskje fingret meg litt og FÅTT MEG TIL Å VÅKNE.. Istedenfor å være rolig og forsikig å ha den intensjonen om at jeg ikke skal våkne av det.. Altså ha sex med meg uten at jeg merker det? Spørs om ikke det var kjønnsdriften som drev ham. Før i tiden våknet jeg mange ganger av at jeg var i gang med sex med dama uten at det var tilsiktet. Jeg var midt inni en sexfantasi hver gang og jeg tror ikke dama merket at jeg sov engang... Det var som en våt drøm i hodet mens kroppen levde sitt eget liv. Ellers tror jeg ikke du skal overdramatisere dette. Jeg tror nok de fleste gutter har en eller annen gang bare dratt ned trusa på dama og satt i gang. Kona mi sov uten truse før i tida men jeg tror nok hun ble lei av mine nattlige overfall for hun sover aldri uten truse lenger
Gjest Jente 17 Skrevet 18. september 2009 #18 Skrevet 18. september 2009 Tror nok ikke det var det nei.. Han hadde nettopp kommet hjem.. Og jeg sover ofte naken, så har kanskje meg selv å skylde....... Men jeg anser det ikke som voldtekt i det heletatt.. Mente bare at jeg fikk den samme følelsen som den gangen jeg ble voldtatt.. Følelse av hjelpesløshet osv.. Derfor jeg begynte å gråte og ble redd når jeg våknet.. Han begynte jo først å kysse meg og sånt tror jeg.. Men skjønte at noe var galt.. Så han sluttet jo med en gang han merket det... Men han ble sur etterpå og la seg for å sove.. Prøvde å snakke med han iste.. Men han vil ikke snakke om det.. Han sa bare at vi tar det senere..
senses Skrevet 18. september 2009 #19 Skrevet 18. september 2009 Hadde noe slikt skjedd med meg, hadde jeg nok avsluttet forholdet for godt. Ikke at jeg tidligere har blitt utsatt for noe slikt, men ville nok følt meg misbrukt rett og slett! Jeg mener det er helt urettferdig og direkte respektløst å oppføre seg på en slik måte. Jeg skjønner ikke en gang hvordan en annen person kan tenke på å finne på noe lignende.. Faktisk noe av det sykeste jeg har hørt. Uansett hva du har tenkt å gjøre med den saken, er det utrolig viktig at du tar det opp slik at det ikke blir liggende å gni på tankene dine. Dessuten skal han vite at det IKKE er greit å finne på noe slikt, han bør derimot vite hvor respektløst og ekkelt det faktisk er. Si meg.., hva gjorde han da han så det falt noen tårer hos deg?
TMS Skrevet 18. september 2009 #20 Skrevet 18. september 2009 Jeg har ofte våknet av at samboeren kommer hjem etter sen jobb og begynner rett på tafsingen, men han har aldri hatt sex med meg uten at jeg i det minste har vært våken nok til å se på ham. Hvis jeg ikke våkner ordentlig snur han seg som regel misfornøyd og sovner selv. Dersom han gjorde det forsiktig for ikke å vekke deg, synes jeg det høres litt snodig ut, men jeg har vært 18 jeg også en gang, og gutter i den alderen kan finne på de rareste ting.. Helst veldig lite gjennomtenkte Vet kjæresten din at du har blitt voldtatt? For i så fall burde han være forståelsesfull for at du er lettere "skremt" enn ham, for å si det på den måten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå