Gå til innhold

Sende ut bilder av barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sender enkelte foreldre ut kort med bile av barna og feridig trykt tekst - helt upersonlig - hver gang de har sjangsen? Jeg har barn selv og skjønner ikke dette. Å sende et bilde på mail, og med en selv på også å skrive noe personlig det er en ting - men disse glorete juel og takke kortene! Her i huset går de rett i søplen. Er spesielt to venninner av meg som holder på - kan jeg si det til dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv.

Vi sender kun ut kort med bilde til jul, dog ikke ferdigtrykte, men jeg scrapper dem, og skriver en personlig hislen til hver enkelt.

Vi gjør det fordi vi bor langt unna min del av familien, noe av familien ser vi kun 1-2 ganger i året. Synes selv det er koselig med bilder og en liten oppdatering på hva som skjer i folks liv.

Men, hadde de kortene jeg bruker mye tid på (som sagt scrapper jeg dem selv) gått rett i søpla hadde jeg satt pris på å få vite det så jeg ikke brukte mer tid, og omtake på å lage slike ting til noen som ikke verdsetter det :)

Skrevet

Vi sender ut disse glorete, upersonlige kortene hver jul vi til familie og venner.

Holder det ikke å skrive god jul og godt nytt år?

Fatter ikke hvorfor jeg skal skrive en personlig hilsen til hver enkelt.

Vi også får slike kort og synes det er kjempehyggelig.

men, men hver sin smak.

Glad jeg ikke kaster penger ut av vinduet med å sende et til deg;-)

Skrevet

Jeg sender gjerne julekort til venner og familie, ja.

Sender også takkekort når vi får gave til dåp/fødsel/konfirmasjon/bryllup o.s.v.

En sjelden gang skriver jeg noe personlig på kortet. Men stort sett er det kort med god jul og godt nytt år... (Håndskrevet eller ferdig-trykt.)

Skrevet

Setter pris på oppdatering over hvordan småsoppene uti slektas periferi ser ut. Dette er folk jeg sjelden eller aldri treffer.

Her går også slike kort i søpla. Ingen slekt skal på veggene her. Men, selv om jeg prøver å redusere antall unyttige ting som omgir meg, setter jeg pris på å se hvordan små nusselige utvikler seg til å bli store og stygge. Når jeg har sett bildene, så har jeg sett dem. Om avsender lider av scrapies eller ei, tillegges ingen betydning. Heller ikke om de kan betraktes fra postkasse eller innboks.

Synes det er hyggelig å få snilehilsen uansett da. Skjønner ikke helt hva trådstarter finner så opprørende med å få en hilsen i posten? Er det verre med en siklende niese enn en småsatt colanisse?

Skrevet
Setter pris på oppdatering over hvordan småsoppene uti slektas periferi ser ut. Dette er folk jeg sjelden eller aldri treffer.

Her går også slike kort i søpla. Ingen slekt skal på veggene her. Men, selv om jeg prøver å redusere antall unyttige ting som omgir meg, setter jeg pris på å se hvordan små nusselige utvikler seg til å bli store og stygge. Når jeg har sett bildene, så har jeg sett dem. Om avsender lider av scrapies eller ei, tillegges ingen betydning. Heller ikke om de kan betraktes fra postkasse eller innboks.

Synes det er hyggelig å få snilehilsen uansett da. Skjønner ikke helt hva trådstarter finner så opprørende med å få en hilsen i posten? Er det verre med en siklende niese enn en småsatt colanisse?

Enig. Jeg liker også å få disse kortene. Jeg tar som regel vare på dem, men det er mer fordi jeg er en sånn som tar vare på alt mulig... Da jeg bodde hjemme sendte mine foreldre også ut bilder av oss. Vi prøvde å gjøre det litt humoristisk, og en del av kortene snakkes det fremdeles om, selv om det er femten år siden. Så mange liker dem tydeligvis.

Hvorfor har du, ts, problemer med dette? Det gleder folk å sende ut disse bildene, så hvorfor kan du ikke bare la dem holde på? Det er da ikke så fryktelig mye pes for deg å hive dem i bosset om du ikke setter pris på dem.

Om du ber venninnene dine slutte, vil de nok bli litt såret, og mest sannsynlig også litt sure. Hvorfor gidde å ødelegge dagen til en venninne på grunn av at de har prøvd å være hyggelige?

Gjest Sally Mae
Skrevet

Jeg synes det er koselig å få postkortbilder av smårollingene. Kortene får vanligvis henge på kjøleskapet i et par uker, så blir de pakket ned i en skoeske sammen med andre kort og bilder som kan være morsomt å ta fram igjen om noen år.

Jeg foretrekker disse postkortbildene langt foran innrammede bilder. Når noen har brukt tid og penger på å forstørre bilder av barna sine og ramme dem inn, så føler jeg meg forpliktet til å henge dem på veggen. Men jeg er ikke tilhenger av å ha massevis av barnebilder på veggene mine, så jeg går rundt med dårlig samvittighet for at bildene blir liggende i ei skuff.

Skrevet

Jeg syns det er koselig å få julekort med bilder av barna til familie og venner jeg da. Etter jul blir de satt i egne julealbum og så ser vi på utviklingen gjennom årene.

Skrevet
Glad jeg ikke kaster penger ut av vinduet med å sende et til deg;-)

Men mindre du vet hvem ts er, kan det jo hende at du gjør nettopp det :fnise:

Skrevet

Fytti grisen, du er drøy. Folk bruker tid og penger på å sende kort til deg, og så går de rett i søpla fordi de ikke er håndskrevet? Ja, si det til dem, så kan de stryke deg av lista.

Skrevet

Hvorfor de gjør det? For å være hyggelige. For å ønske deg en god jul og et godt nyttår, eller for å takke for en gave. Mange synes det er morsomt å følge med på andres barn.

Jeg synes det er kjekt å få julekort med bilder av mine fetre og kusiners barn o.l. Jeg ser dem stort sett aldri, og det er litt morsomt å se at jøss, Olemann er jo Olemann Senior opp av dage.

Skrevet

Herlighet, jeg kaster da vel ikke julekort med bilder!

Skrevet
Fytti grisen, du er drøy. Folk bruker tid og penger på å sende kort til deg, og så går de rett i søpla fordi de ikke er håndskrevet? Ja, si det til dem, så kan de stryke deg av lista.

Enig.

Skrevet

Jeg kan ikke se problemet med å få en hyggelig hilsen i posten, selv om det er ferdig trykt? Personen har jo brukt tid på å lage disse kortene selv om de er ferdig trykte!

Jeg sender ut julekort og takkekort, og synes det er utrolig hyggelig å få slike kort tilbake!

Hvis du ikke liker det så synes jeg du skal si ifra til dem det gjelder.

Skrevet
Er spesielt to venninner av meg som holder på - kan jeg si det til dem?

Kjære Kari og Eva, vær så snill og spar meg for å få bilder av ungene deres i posten, vis litt hensyn!

Trenger du virkelig å lure på om dette er greit?

Skrevet

Hadde min venninne kastet julekort med barna mine på hadde jeg strøket henne fra vennelista mi tvert. Makan til dårlig venninne, hva koster det deg egenlig å ta vare på kortet til julen er over?! Er vel ingen av disse venninnene dine som mener du skal ramme inn bildet å henge det på veggen?

Skrevet

Sender man ikke kort, er det galt, og sender man kort, er det visst galt det også :roll:

Nei, si fra du. Selv om jeg heller ikke kan skjønne hva som er problemet med å heng opp korta på kjøleskapet e.el gjennom jula.

Skrevet (endret)

Ja, hvorfor sender man bilder av ungene til jul? Vel, vi gjør det fordi vi bor langt borte fra familien, og de setter pris på det. Det er dessuten tradisjon i familiene med julekort med bilder på, det er kjekt å se de små vokse fra år til år. Men julekortene skriver jeg en liten personlig tekst i da. Dog, enkelte år ikke stort mer enn formuleringer rundt "god jul og godt nyttår".

Vi sendte ferdigtrykte takkekort etter fødsel og dåp også. Beklager da, men jeg hadde en unge som gråt, gråt og gråt. Jeg ville vise min oppdragelse og takke pent for gavene han fikk likevel, innimellom at jeg gikk og bar ham frem og tilbake mens han gråt og mine tårer trillet mens jeg sant sanger jeg diktet underveis om hvor høyt jeg elsket ham likevel, så hadde jeg ikke overskudd til å skrive personlige brev til alle... så de fikk ferdigtrykte kort, men jeg skrev litt bakpå noen av dem i alle fall...

Glorete? Vel, man er utakknemlig om man ikke takker. Og visstnok glorete om man gjør det?

Om du ikke vil ha takkekort, dropp å gi gave da, så slipper du det. Og vips, så strykes du sikkert fra julekortlista etterhvert også ;)

(Forøvrig sender vil mail med bilder også til div slektninger. Stort sett bare bilder av guttungen, ikke av oss.Hvor mye vi skriver varierer. Og jeg sender ikke til noen som ikke har bedt om det... men det inkluderer en god del slektninger som jeg elles aldri sender mail til, men mamma ba meg vær så snill legge dem til på lista, for hun måtte videresende alt jeg sendte til henne. Vi har nemlig vært "frekk nok" til å bosette oss milevis unna slekta, som derfor bare ser oss noen få ganger i året.)

Endret av Malama
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg blir veldig glad når jeg får kort med bilde av tantebarn, fettere og kusiner osv. Om det er noen personlig hilsen spiller ingen rolle, bilde av barn i familien er alltid hyggelig å få, og jeg tar selfølgelig vare på dem.

Skrevet

De jeg mottar puttes forøvrig i album. En del for julekort, og en for takkekort :) Setter stor pris på det ja. Siden vi bor så langt unna familien, ser ikke vi dem så ofte heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...