Gjest bente85 Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 (endret) Fra og med imorgen skal jeg bort, og jeg vet ikke når jeg kommer hjem. Mens jeg er borte skulle jeg likt å få tatt opp Grey's Anatomy som går på tirsdags kveldene. Jeg har en DVD opptaker med haddisk og jeg har en parabol boks, men jeg vet ikke helt om jeg tør å stole på boksen, for jeg er liksom litt redd for at den ikke vil skru seg av igjen. For jeg må både stille inn parabol mottaker til å gå på FØR opptaket starter, og skrur seg av etter opptaket er ferdig. Noen gode råd som jeg kan bruke, som hjelper? Jeg vil være sikker på at boksen skrur seg av mellom opptakene, det hadde vært fint. Har prøvd mye med det der, men finner aldri en teknikk som funker. (Parabol mottakeren jeg har er fra Canal Digital). Endret 18. september 2009 av bente85
sofie777 Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Jeg har bare erfaring med en ren HD-opptaker og den slår seg alltid av når opptaket er ferdig. Men et tips er å alltid legge inn en 5 min. buffertid etter at programmet skal være ferdig i følge tv-programmet. Tror det kan gjøres automatisk på de fleste bokser.
Gjest bente85 Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Når jeg mener teknikk så mener jeg mer sånn at hvem av boksene bør jeg stille inn til å gå på først, og hvem av boksene skal skru seg av først. Er det parabol som bør skrus på FØR DVD-spilleren, og være den som blir skrudd av sist, eller bør parabol mottakeren blitt skrudd av før DVD-spilleren? Litt innviklet det her, men håper noen forstår og som kan få hjulpet meg.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Bør ikke parabolboksen bli skrudd på først slik at du ikke risikerer at dvd-opptakeren ikke får kontakt med parabolen, og derfor ikke tar opp? Jeg visste ikke engang at man kunne stille inn parabolboksene til å slå seg av og på av seg selv, jeg... er dette bare på de nyeste boksene? Har du opptaksmuligheter på canal digital-boksen?
Gjest bente85 Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Jeg tror kanskje at jeg har prøvd å skrudd på parabol boksen først også, før DVD-spilleren, men dette er noe jeg ikke husker hvordan var. Jo, man kan stille inn parabol boksen til å skru seg av og på, dette gjøres i menyen der. Husker ikke hvilken av de gruppene det var, men dette står i bruksanvisningen tenker jeg. Jeg løste dette ved at jeg stilte inn DVD-spiller til de dagene jeg ville at den skulle ta opp, og at parabol boksen står på hele tiden, for det går vel greit det, den bruker ikke veldig mye strøm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå