Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Hei! Sist helg fikk jeg et øket press på blæren, ikke svie ved vannlating eller noe. Jeg dro til legen og tok en UVI-test, som slo ut. Jeg har nå gått på antibiotika i 3 dager, tenkte jeg skulle ta 6 dager, for det har enda ikke gått bort .. Men jeg tror også at jeg stresser en hel del, og at dette kan spenne musklene i magen, derav blæren. Er det noen innspill på det? Eventuelt noen triks jeg kan gjøre for å løse opp spenningen?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Du har UVI, så da tar du antibiotika så lenge du skal i følge kuren (jeg har ikke erfaring med det selv, så vet ikke antall dager...så beklager om jeg svarer litt unødvendig her). Det er ikke lurt å avbryte en antibiotikakur, da det kan gi resistente bakterier og en mer hardnakket infeksjon. Godt mulig stress kan være med på å påvirke blæren, omtrent slik du beskriver. Det er jo i hvert fall veldig vanlig å få ulike mageproblemer om man stresser og spenner seg. Men en infeksjon har jo gitt utslag på bakterietall i prøven, så jeg synes ikke du skal bagatellisere dét. Når det gjelder å slappe av synes jeg yoga funker bra. Det er lurt å gjøre flere ulike øvelser som tilsammen balanserer hele kroppen, hvis ikke er det faktisk lett å føle seg rar og ubalansert (høres kanskje rart ut, men det er i hvert fall min erfaring), så bruk litt tid på å få satt sammen noen øvelser. Pilates aktiviserer også dyp magemuskulatur og kan virke avslappende. Meditasjon er også et godt tips. Ellers å se på årsakene til at du stresser og tenke over hva du kan gjøre for å forebygge
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Et veldig enkelt tips er forresten å spenne musklene i et område bevisst og holde noen sekunder, etterpå blir du avslappet i området. Men effekten er forbigående da. Jo mer du klarer å forebygge, jo bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå