Gjest Gjest_marie_* Skrevet 17. september 2009 #1 Skrevet 17. september 2009 Hva er det som regel som får dere til å huske ansiktene til enkelte mennesker? Pga de er attraktive eller litt "rare" utseendemessig? Eller er noe annet? Altså folk som dere ikke kjenner eller har snakket med, kun sett på bilder, på gaten/butikken, osv.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Jeg har store problemer med å gjenkjenne ansikter, i alle fall på mennesker som jeg ikke har sett mange ganger. (Har fått mange kommentarer på at jeg er overlegen) Jeg kjente ikke engang min egen mann på lang tid da han gjorde en endring med utseendet sitt. HVIS jeg gjenkjenner et ansikt kun etter å ha sett det et par ganger, er det fordi det er noe spesielt jeg kan legge merke til ved ansiktet... noe som er unikt kun for den personen. Da er det ikke utseendet jeg kjenner igjen, men det særegne kjennetegnet.
Gjest Langt mot Nord Skrevet 17. september 2009 #3 Skrevet 17. september 2009 Hvordan assosierer man når man bruker stereotypier og hvorfor har forresten julenissen skjegg?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #4 Skrevet 17. september 2009 Jeg husker ansikter og navn alt for godt nesten. Kan i noen sammenhenger bli nesten pinlig. Viss man egentlig ikke skal vite hvem personen er. Sån i følge de sosiale protokollene.
moki Skrevet 17. september 2009 #5 Skrevet 17. september 2009 jeg kjenner igjen ansikter veldig godt, trenger ikke være noe spesielt rart eller tiltrekkende med personen. men med navn er det litt rart, kan huske fullt navn og etternavn på folk jeg så vidt har hilst på, men likevel glemme fornavnet på vennene mine noen ganger.
Gjest Slem_Pike Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Er som oftest god på å huske ansikter, navnene til disse ansiktene er verre.
Lilith Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Ansikter - ja, navn - nei. Husker alle slags ansikter, trenger ikke være noe spesielt ved dem.
Teriyaki Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Husker også ansikter og personene generelt, men kan gjerne ta lang tid før jeg husker navnet på dem hvis det er folk jeg treffer sjeldent eller noe sånt.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Jeg er mann og husker dårlig ansikter, spesielt kvinneansikter. Jeg husket alle gutteansiktene på kullet 2 uker, men husket knapt 10 kvinneansikter etter et helt år. Navn derimot er lett.
Gjest Catwoman Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Jeg er drlig på å huske ansikter. Husker de igjen hvis det er noe særpreget ved de. Jeg er mann og husker dårlig ansikter, spesielt kvinneansikter. Tror man har lettere for å huske igjen ansikter som er av samme kjønn og hudfarge som en selv. Jeg husker letere kvinneansikter enn menn, og synes det er mye vanskeligere å huske ansiktet på mennesker med annen hudfarge - asiater, afrikanere etc. enn hvite.
MissStiles Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Jeg er også flink til å huske ansikt men ikke alltid jeg husker det rette navnet. Ingen spesuiell grunn til at jeg husker det egentlig..
Gjest imli Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 Sånn passe. Er flinkere til å huske navn tror jeg.
Gjest Nattvette Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 Er som oftest god på å huske ansikter, navnene til disse ansiktene er verre.
Gjest Melchizedek Skrevet 20. september 2009 #14 Skrevet 20. september 2009 Som regel husker jeg annsikter godt men noen ganger hender det at jeg treffer et menneske som tydeligvis kjenner meg godt fra lenge siden men som jeg ikke har annelse hvem er.........
Tante Skrevet 20. september 2009 #15 Skrevet 20. september 2009 Jeg har omtrent fotografisk hukommelse ift. ansikter og er ikke no god på navn. Kan nok uten å overdrive si at jeg husker alle jeg har sett mer enn 2 ganger, altså alle jeg har gått på skole med, vært i lag og foreninger med osv. Det er litt vanskelig av og til, kan smile til folk jeg kjenner igjen på gata og få det rare blikket tilbake, som i "hvem i all verden er du og kjenner du meg?!?!"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå