Gå til innhold

Etiketter til vinflaskene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan vi skrive på etikettene vi skal ha på vinflaskene til middagen. Vi ha med våre navn og datoen. Det må også komme frem hva som er rødvin og hva som er hvitvin.

Noen som har noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør meg mange tanker her i natten. Tenker å ha to etiketter på flaskene slik som det allerede er. Men da hadde det vært gøy å skrive noe morsomt på den som blir bakerst. Noen kreative sjeler her? Kanskje det hadde vært gøy å skrive noe om hva vinen inneholder, men noe gøy og tullete.

Skrevet

Dette er ikke ment å være en slem kommentar, men personlig ville jeg som gjest foretrekke at originaletikettene var intakte, slik at jeg kunne sett hva slags vin det var.

Skrevet
Dette er ikke ment å være en slem kommentar, men personlig ville jeg som gjest foretrekke at originaletikettene var intakte, slik at jeg kunne sett hva slags vin det var.

Der må jeg faktisk si meg enig.

Jeg hadde også foretrukket å ha hatt på originaletikettene.

Skrevet

Har dere laget vinen selv siden du lurer på hvilke etiketter dere skal ha på flaskene?

Uansett hjemmelaget eller kjøpt så synes jeg det er mere elegant å tømme vinen over på karaffler, i allefall den vinen dere skal ha på bordet!

Skrevet

Jeg bryr meg ingenting om man kan se hva slags vin det er eller ikke, det opplyses som oftest når menyen presenteres uansett. Og normalt sett får man ikke studere flaskene fordi innholdet ofte helles på karafler, eller man har servitører som går rundt og skjenker vinen.

Jeg kommer til å helle over på karafler om vi ikke skal ha servitører, men ettersom du vil ha flaskene på bordet kan dere skrive noe ala Brudens røde, og brugdommens hvite på en litt morsom måte?

Skrevet

Grunnen til at vi skal ha flasker på bordet er at vi har kjøpt kartongvin i sverige. Og fyller da over på flasker vi har samlet på. Karafler har vi ikke råd til å kjøpe. Vi kan ikke ha orginaletikettene på da disse ikke stemmer med vinens innhold.

Skrevet

Vi hadde også kartong vin som vi hellte over på flasker, og det funket kjempe bra!

Vi gjorde det enkelt. laget etikettene lik som bryllupsinvitasjonen og kirkeprogrammet... Men hadde rød tekst på rødvinen og blå skrift på hvitvinen, siden dette var fargetemaet i bryllupet.

Lykke til:)

Skrevet
Vi hadde også kartong vin som vi hellte over på flasker, og det funket kjempe bra!

Vi gjorde det enkelt. laget etikettene lik som bryllupsinvitasjonen og kirkeprogrammet... Men hadde rød tekst på rødvinen og blå skrift på hvitvinen, siden dette var fargetemaet i bryllupet.

Lykke til:)

God idé å bruke forskjellige farger på hvitvin og rødvin, det skal jeg å gjøre.

Tusen takk :)

Skrevet

Har lest noen tråder om det stramme bryllupsbudsjettet deres, og synes det er kult at dere gjennomfører det, selv om dere er forhindret fra å kjøpe gullbrokerte designerdokurver. Dette synes jeg det står respekt av.

Anbefaler deg å se den reallityserien, som gikk på natta på tv2 for noen få år siden, med alle budsjettbryllupene. Der var et og annet kjempelurt triks.

Jeg tror det går bra, uansett hva dere skriver, så lenge dere benytter anledningen ved selvlaget etikett til å skryte på dere to-tre volumprosent... :fnise:

På baksiden kan du skrive en skikkalig døll bortforklaring, á la:

Jeg er en karaffel

Enkelte besserwissere kan

nok hevde at jeg bare er

en vinflaske. Dette beviser

hvor lite de egentlig vet.

Jeg oppfyller kriteriet perfekt,

og er som enhver annen karaffel

fylt opp fra en større ekstern kilde;

nemlig kjærligheten mellom

Elize og Gemalen, samt

utsøkt vin fra firkantede

druer; like bereist som

god linjeakevitt, og

krydret med spenning

forbi tollstasjonen.

-Karaffel, okei?!

Skrevet
Har lest noen tråder om det stramme bryllupsbudsjettet deres, og synes det er kult at dere gjennomfører det, selv om dere er forhindret fra å kjøpe gullbrokerte designerdokurver. Dette synes jeg det står respekt av.

Anbefaler deg å se den reallityserien, som gikk på natta på tv2 for noen få år siden, med alle budsjettbryllupene. Der var et og annet kjempelurt triks.

Jeg tror det går bra, uansett hva dere skriver, så lenge dere benytter anledningen ved selvlaget etikett til å skryte på dere to-tre volumprosent... :fnise:

På baksiden kan du skrive en skikkalig døll bortforklaring, á la:

Jeg er en karaffel

Enkelte besserwissere kan

nok hevde at jeg bare er

en vinflaske. Dette beviser

hvor lite de egentlig vet.

Jeg oppfyller kriteriet perfekt,

og er som enhver annen karaffel

fylt opp fra en større ekstern kilde;

nemlig kjærligheten mellom

Elize og Gemalen, samt

utsøkt vin fra firkantede

druer; like bereist som

god linjeakevitt, og

krydret med spenning

forbi tollstasjonen.

-Karaffel, okei?!

Tusen takk :) Godt å få noen positive tilbakemeldinger :)

Ja vi har et stramt budsjett og da må det spares der det kan uten at det blir kjipt. Vi har brukt over to år på å spare for å geie det. Tror at de løsningene vi har kommet frem til gjør at vi får et flott, minnerikt og morsomt bryllup.

Å vi er så heldige at våre foreldre sponser litt enda vi aldri har spurt. Vi ville klare dette selv uten å spørre, men det hjelper godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...